    Date: Tue, 24 Jan 2012 11:18:20 +0100
    From: lux <b...@b...de>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: 4x4 fakty i mity

    Witam,
    na początek link http://www.wojdas.24x7.pl/naped.html

    i mała historyjka:
    podczas zimowego weekendu na stoku narciarskim mogłem obserwować jak
    samochody 4x4 podjeżdżają pod pewną góreczkę i jak wygląda strach w
    oczach kierowcy.

    Otóż niejaki Lexus RX300 nie wyjechał po śniegu pod góreczkę. Staczał
    się tyłem na zablokowanych kołach i cudem przed spadnięciem ze skarpy
    się zatrzymał.
    Za nim stało Audi Q7, którego kierowca z uśmieszkiem politowania
    postanowił pokazać Lexusowi jak to się robi. Także został ściągnięty na
    dół z połowy górki.

    Co ciekawe wszystkie auta podczas podjazdu mieliły kołami ale z różnym
    prędkościami, czasem nawet jedno z kół stawało. W każdym razie nie było
    takiej sytuacji, że wszystkie 4 ciągnęły równo.

    Rozczytując temat stwierdzam, ze to quattro to jest ściema bo przy
    małych prędkościach mamy normalny napęd na 2 koła i co najwyżej blokuje
    się centralny dyfer (ale muszą być obroty), do tego elektroniczna
    blokada przedniego i tylnego co najmniej się nie sprawdza.

    Nieopodal w zaspach stały też Hummer H2 (mielił bezradnie jednym kołem
    na osi) oraz Merc G i tu ładnie się sprawował, bo równo cztery koła się
    obracały od najmniejszych prędkości.(ale tu wiadomo pełne blokady
    przyciskami na desce można załączyć)

    Mam pytanie czy BMW xDrive, albo napęd Subaru też jest taki bezwładny
    jak quattro?
    Z filmików na YT widzę, że królem jest SHAWD Hondy.