-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfe
ed.atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.new
s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Tue, 24 Jan 2012 11:18:20 +0100
From: lux <b...@b...de>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:8.0) Gecko/20111105 Thunderbird/8.0
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: 4x4 fakty i mity
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 32
Message-ID: <4f1e856f$0$1221$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 195.116.41.175
X-Trace: 1327400304 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1221 195.116.41.175:49981
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2428662
[ ukryj nagłówki ]Witam,
na początek link http://www.wojdas.24x7.pl/naped.html
i mała historyjka:
podczas zimowego weekendu na stoku narciarskim mogłem obserwować jak
samochody 4x4 podjeżdżają pod pewną góreczkę i jak wygląda strach w
oczach kierowcy.
Otóż niejaki Lexus RX300 nie wyjechał po śniegu pod góreczkę. Staczał
się tyłem na zablokowanych kołach i cudem przed spadnięciem ze skarpy
się zatrzymał.
Za nim stało Audi Q7, którego kierowca z uśmieszkiem politowania
postanowił pokazać Lexusowi jak to się robi. Także został ściągnięty na
dół z połowy górki.
Co ciekawe wszystkie auta podczas podjazdu mieliły kołami ale z różnym
prędkościami, czasem nawet jedno z kół stawało. W każdym razie nie było
takiej sytuacji, że wszystkie 4 ciągnęły równo.
Rozczytując temat stwierdzam, ze to quattro to jest ściema bo przy
małych prędkościach mamy normalny napęd na 2 koła i co najwyżej blokuje
się centralny dyfer (ale muszą być obroty), do tego elektroniczna
blokada przedniego i tylnego co najmniej się nie sprawdza.
Nieopodal w zaspach stały też Hummer H2 (mielił bezradnie jednym kołem
na osi) oraz Merc G i tu ładnie się sprawował, bo równo cztery koła się
obracały od najmniejszych prędkości.(ale tu wiadomo pełne blokady
przyciskami na desce można załączyć)
Mam pytanie czy BMW xDrive, albo napęd Subaru też jest taki bezwładny
jak quattro?
Z filmików na YT widzę, że królem jest SHAWD Hondy.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.01.12 12:01 Maciek
- 24.01.12 12:02 spaceman
- 24.01.12 12:19 yabba
- 24.01.12 12:43 Andrzej Lawa
- 24.01.12 12:57 lux
- 24.01.12 13:08 lux
- 24.01.12 13:10 J.F
- 24.01.12 13:28 DoQ
- 24.01.12 13:32 yabba
- 24.01.12 13:55 Agent
- 24.01.12 14:21 to
- 24.01.12 14:30 J.F
- 24.01.12 14:46 DoQ
- 24.01.12 14:54 RoMan Mandziejewicz
- 24.01.12 14:58 kamil
Najnowsze wątki z tej grupy
- O co chodzi?
- PJ autobus-tramwaj
- Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
- Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
Najnowsze wątki
- 2024-05-26 O co chodzi?
- 2024-05-26 PJ autobus-tramwaj
- 2024-05-26 Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- 2024-05-26 cena pięciocyfrowa
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 supercap
- 2024-05-25 Sulzbach => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław