  • 1. Data: 2011-05-29 06:05:43
    Temat: 500d vs 7d ;-)
    Od: "kyte" <k...@n...com>

    Witam. Zastanawiam sie nad wymiana 500D na 7D. Bardzo prosze o informacje
    czy odczuje roznice w jakosci zdjec pomiedzy tymi 2 aparatami - fotografujac
    amatorsko. Wakacje, wypady w teren etc.... Mam 17-55 f2.8 canona i 70-200
    f4. Dzieki i pozdr. K.

  • 2. Data: 2011-05-29 06:30:11
    Temat: Re: 500d vs 7d ;-)
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-05-29 08:05, kyte pisze:

> [...]
    > fotografujac
    > amatorsko. Wakacje, wypady w teren etc.... Mam 17-55 f2.8 canona i 70-200

    Tak. Odczujesz istotną różnicę, ale nie w jakości zdjęć, a w ciężarze i
    wielkości 7D. Będzie cięższy, mniej poręczny i przez to częściej będzie
    leżał na półce zamiast wisieć u szyi.
    Co do jakości zdjęć - prawdopodobnie różnica dla ciebie niedostrzegalna
    (porównaj sample w sieci, czy widzisz różnicę).
    Jeśli przyjdzie ci do głowy kupić lepszy aparat "na przyszłość", to
    przemyśl to jeszcze raz. Za kilka lat i tak niezależnie czy kupisz 7D,
    czy 5D MarkII i tak będziesz chciał zmienić, bo zdjęcia będą "jakieś
    takie słabe" w porównaniu z Canonem 1700D ;)
    Postęp technologiczny pędzi galopem i jest to nieubłagane. Na
    pocieszenie dodam, że mój Pentax K110D nadal, pomimo upływu lat robi tak
    samo dobre zdjęcia. Poziom wymagań amatorskich lustrzanki cyfrowe
    osiągnęły już pewnie z premierą Canona 60D i 30D (nie mylić z nowymi,
    tylko z tymi starymi przed rewolucyjnym Canonem 300D).

  • 3. Data: 2011-05-29 07:23:12
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 29 Mai, 08:05, "kyte" <k...@n...com> wrote:
> [...]
    > amatorsko. Wakacje, wypady w teren etc.... Mam 17-55 f2.8 canona i 70-200

    Gdybys narzekal na jakosc ostrzenia c500 wowczas odczulbyc poprawe
    przechodzac na c7d , to jest praktycznie jedyny aspekt ktory mozna
    brac pod uwage.

    roznicy w jakosci zdjec udanych praktycznie nie zobaczysz.
    roznicy w rozdzielczosci rowniez.
    wymiana matrycy na wieksza jest dobrze widoczna jesli sie liczba
    pixeli podwaja , daje to dobrze widoczny przyrost liniowej
    rozdzielczosci o 40 %.
    ( mozliwosc wiekszych powiekszen lub zoomopwania detali na monitorze)

    Srednio z c7d bedziesz mial mniejszy odsetek zdjec nieudanych. nie
    wiem ile ich teraz masz , ale bedzie ich mniej szczegolnie w trudnych
    warunkach oswietleniowych. Czy jest to aktualnie problem - ilosc zdjec
    nieudanych technicznie ( ostrosc) ?

  • 4. Data: 2011-05-29 07:54:08
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

> [...]
    > fotografujac
    > amatorsko. Wakacje, wypady w teren etc.... Mam 17-55 f2.8 canona i 70-200

    Obawiam się, że jakość może wyjść... na gorsze :) Canon bardzo dał plamę
    ze swoją flagową matrycą 18Mpx.
    A w ogóle, wakacje, wypady w teren, długo z takim zestawem nie
    wytrzymasz. Jak 99% fotografujących, wcześniej czy później skończysz na
    kompakcie i równolegle jakimś bezlusterkowcu. Może lepiej wcześniej
    zacząć o tym myśleć kolekcjonując któryś z lepszych systemów?

    A jak chcesz naprawdę skoku jakościowego - Nikon 5100 (albo lepszy) plus
    dobre szkła.

    --
    pozdrawia Adam
    /lubię ciszę i spokój; marzę o małym domku pomiędzy cmentarzem, a kostnicą/

  • 5. Data: 2011-05-29 08:20:05
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    W dniu 2011-05-29 09:54, Janko Muzykant pisze:

    > Obawiam się, że jakość może wyjść... na gorsze :) Canon bardzo dał plamę
    > ze swoją flagową matrycą 18Mpx.

    Nie przesadzaj. ŻADEN serwis testowy, z DXOMark włącznie, nie ocenił tej
    matrycy niżej od starszej, piętnastomegapikselowej.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118

  • 6. Data: 2011-05-29 08:34:03
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-05-29 10:20, Andrzej Libiszewski pisze:

    > Nie przesadzaj. ŻADEN serwis testowy, z DXOMark włącznie, nie ocenił tej
    > matrycy niżej od starszej, piętnastomegapikselowej.

    Dynamicznie obie są mało ciekawie, ale z pięćsetki obrazek był jakiś
    taki mniej ''farfoclowaty'' (miałem jakiś czas oba te aparaty).

    --
    pozdrawia Adam
    /żeby choć Adam z Ewą obalili skrzynkę jabłek - oni zeżarli tylko po

  • 7. Data: 2011-05-29 08:42:36
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    W dniu 2011-05-29 10:34, Janko Muzykant pisze:

    > Dynamicznie obie są mało ciekawie, ale z pięćsetki obrazek był jakiś
    > taki mniej ''farfoclowaty'' (miałem jakiś czas oba te aparaty).

    Co to znaczy "farfoclowaty" i jak to jest, że żaden serwis testujący
    tego nie zauważył?

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118

  • 8. Data: 2011-05-29 09:00:36
    Od: Tomek <b...@o...pl>

    > Dynamicznie obie są mało ciekawie, ale z pięćsetki obrazek był jakiś
    > taki mniej ''farfoclowaty'' (miałem jakiś czas oba te aparaty).

    Nie wiem co to farfoclowaty ale ja oceniam ta matrycę na podstawie
    własnych doświadczeń bardzo dobrze.

    Tomek

  • 9. Data: 2011-05-29 09:40:07
    Od: "pbanasik" <pbanasik@(z)interia.pl>

    Użytkownik "kyte" <k...@n...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > fotografujac
    > amatorsko. Wakacje, wypady w teren etc.... Mam 17-55 f2.8 canona i 70-200

    Jakie są powod rozważania tej wymiany?

    Pozdrawiam
    Pawik

  • 10. Data: 2011-05-29 10:07:46