  • 1. Data: 2018-09-01 00:10:08
    Temat: 6502, C i HD44780
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W ramach dokształcania się eksperymentuję z 6502. Wbrew pozorom wcale
    nie jest to tak bezsensowne jak mogłoby się wydawać, bo dzięki tym
    eksperymentom udało mi się załatać parę luk w swojej wiedzy na temat
    systemów mikroprocesorowych (we współczesnych IDE o pewnych rzeczach po
    prostu myśleć nie musiałem).

    Natknąłem się dzisiaj na dość dziwne zjawisko. Mianowicie odpalam
    wyświetlacz HD44780 w sposób, do jakiego został zaprojektowany - to
    znaczy podpinając go bezpośrednio do szyny procesora. Komunikacja między
    urządzeniami zdaje się występować. Wyświetlacz się inicjalizuje
    (konfiguruje wszystkie linie, czyści wyświetlacz i gasi kursor). Mogę
    też wysyłać do niego pojedyncze znaki.

    Problem zaczyna się, gdy chcę wysyłać całe łańcuchy tekstowe, przy
    użyciu całkiem standardowej funkcji:

    void hd44780_puts (const char *str) {
    while (*str) {
    hd44780_putc(*str);
    str++;
    }
    }

    Jej wywołanie skutkuje zalaniem wyświetlacza znakami "6". Początkowo
    myślałem, że coś jest nie tak z funkcją odczytu flagi zajętości w
    funkcji putc, jednak zamieniłem ją dość długim delay'em i efekcie
    obserwowałem, jak kolejne szóstki pojawiają się na ekranie.
    Moim kolejnym pomysłem było zastąpienie napisu podanego w argumencie
    funkcji wcześniej zdefiniowaną tablicą. To też nie przyniosło pożądanego
    efektu.

    Może ktoś bardziej obeznany w asemblerze powie mi, czy kod asemblerowy
    do którego kompiluje się ta funkcja ma sens?

    .segment "CODE"

    .proc _hd44780_puts: near

    .segment "CODE"

    jsr pushax