  • 1. Data: 2018-08-27 18:07:25
    Temat: Magnetron mikrofalówkowy
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    W pewnej mikrofalówce (awaria to brak grzania mikrofalowego) jest
    magnetron M24FB-610A Galanz. Napięcie żarzenia 3,3V, prąd 10 A. No to
    spodziewałbym się ok. 0,3 oma na gorąco i nie mniej niż 0,1 oma na
    zimno. A kiedy mierzę podłym dosyć multimetrem o najniższym zakresie 200
    omów i 4 cyfrach to nie stwierdzam tam ani nawet 0,1 oma.
    Zna ktoś te sprawy na tyle by powiedzieć czy to żarzenie jest OK czy
    jakieś dziwne zwarcie je dopadło?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 2. Data: 2018-08-27 20:07:21
    Temat: Re: Magnetron mikrofalówkowy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 27 Aug 2018 18:07:25 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):
> [...]
    > zimno. A kiedy mierzę podłym dosyć multimetrem o najniższym zakresie 200
    > omów i 4 cyfrach to nie stwierdzam tam ani nawet 0,1 oma.

    Zwykla zarowka ma wzrost rezystancji ~10x, ale lampy chlodniejsze, to
    moze byc np tylko 5x ... i juz wypadasz ponizej rozdzelczosci
    miernika.
    Ale taki miernik to na samych kabelkach ma z 0.2 om, wiec dziwne ze u
    Ciebie zero.

    Podlaczyc i pomacac po pewnym czasie co jest cieple - magnetron czy
    trafo.

    Tylko uwaga - to trafo wysokiego napiecia... macac po wylaczeniu.

    J.

  • 3. Data: 2018-08-27 20:16:58
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 27 Aug 2018 20:07:21 +0200, J.F. napisał(a):

    > Zwykla zarowka ma wzrost rezystancji ~10x, ale lampy chlodniejsze, to
    > moze byc np tylko 5x ... i juz wypadasz ponizej rozdzelczosci
    > miernika.
    Spoko, dopuściłem taką możliwość :)
    > Ale taki miernik to na samych kabelkach ma z 0.2 om, wiec dziwne ze u
    > Ciebie zero.
    Zwarcie kabelków pokazuje 0,8 oma. No więc, przy pewnej cierpliwości te
    0,1 powinienem wychwycić. Mniej już nie.

    A w ogóle to się okazało że bezpiecznik w zasilaniu magnetronu spalony.
    Wymieniony na inny też ulega spaleniu. Dioda zwarcia nie ma, kondensator
    też, więc zakładam że zwiera magnetron. Mikrofalówka do kasacji bo za
    drogo.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2018-08-28 07:06:27
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

> [...]
    > Wymieniony na inny też ulega spaleniu. Dioda zwarcia nie ma, kondensator
    > też, więc zakładam że zwiera magnetron. Mikrofalówka do kasacji bo za

    Hmm, ten sam magnetron w różnych cenach do różnych mikrofalówek ?

    https://north.pl/karta/m24fb-610a-magnetron-do-mikro
    falowki,736-YV-3031.html

    https://north.pl/karta/m24fb-610a-magnetron-do-mikro
    falowki,704-RA-2408.html

    a Chińczyk i tak przebije :)

    https://pl.aliexpress.com/item/Microwave-Oven-Parts-
    Microwave-Oven-Magnetron-Galanz-m24fb-610a-Magnetron
    -Six-Hole-Brand-New/1779299347.html

  • 5. Data: 2018-08-28 10:58:12
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 28 sierpnia 2018 07:07:32 UTC+2 użytkownik Roman Rogóż napisał:

> [...]
    >
    > a Chińczyk i tak przebije :)
    >
    > https://pl.aliexpress.com/item/Microwave-Oven-Parts-
    Microwave-Oven-Magnetron-Galanz-m24fb-610a-Magnetron

    A najtańsze mikrofalówki od 200zł nówki nieśmigane

  • 6. Data: 2018-08-28 12:38:23
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl> wrote:

> [...]
    >
    > a Chińczyk i tak przebije :)
    >
    > https://pl.aliexpress.com/item/Microwave-Oven-Parts-
    Microwave-Oven-Magnetron-Galanz-m24fb-610a-Magnetron

    Nie wiedziałem że tak cenną część ze złomu wyciągnąłem (choć innej firmy)
    :) Leży i nie mam dla niego zastosowania. Rozebrać szkoda (do tego jest
    pewne ryzyko związane z tlenkiem berylu w izolatorze), podłączyć strach (a
    części mam -- dioda jest, kondensator jest, trafo z innej mikrofalówki też
    jest), więc tak sobie leży i czeka sam nie wiem na co.

  • 7. Data: 2018-08-28 12:41:53
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> wrote:

    > W pewnej mikrofalówce (awaria to brak grzania mikrofalowego) jest
    > magnetron M24FB-610A Galanz. Napięcie żarzenia 3,3V, prąd 10 A.

    Gdyby było wyższe napięcie to powiedziałbym -- podłącz niższe, obserwuj
    prąd... ale mało kto ma zasilacz, który da np. 1.5 V z ograniczeniem do
    10 A (żeby móc obserwować, powinno być wtedy 4.5 A)...

    Możesz spróbować podłączyć do trafo samo żarzenie, resztę odłączyć.
    Nieobciążone trafo nie powinno się przebić.

  • 8. Data: 2018-08-28 15:07:38
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 28 Aug 2018 10:41:53 +0000 (UTC), Queequeg napisał(a):

    > Gdyby było wyższe napięcie to powiedziałbym -- podłącz niższe, obserwuj
    > prąd... ale mało kto ma zasilacz, który da np. 1.5 V z ograniczeniem do
    > 10 A (żeby móc obserwować, powinno być wtedy 4.5 A)...

    Już co prawda pozamiatane ale porada mało trafna zważywszy że katoda
    jest na potencjale jakieś -4kV wzgledem masy :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 9. Data: 2018-08-28 17:07:03
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    > Już co prawda pozamiatane ale porada mało trafna zważywszy że katoda
    > jest na potencjale jakieś -4kV wzgledem masy :)

    Ale mówię o samym żarzeniu, bez podłączania HV :)