    From: "Michał Przybył" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: 89S4051 - nieśmiertelny problem programowania
    Date: Sat, 23 Jan 2010 22:58:09 +0100

    Witam

    Posiadam 5 sztuk 89S4051 Atmela i kłopoty z programowaniem każdego z nich.
    (Programator nie widzi procesora) (błąd zapisu). Jako programatora używam
    własnoręcznie złożonego STK200 (LANCOS). Programuję nim bez problemu
    ATMEGA88 (Sprawdzone na 1000%).
    Jako program próbowałem np. ISP Programmer v. 1.2.0.52 , Pony Prog 2000 oraz
    BASCOM 8051
    - żaden nie działa, za to wszystkie te 3 (zamiast BASCOM 8051 - BASCOM AVR w
    ostatnim przypadku) bez problemu programują wspomnianą ATMEGę88.

    Układ programatora 89S4051 zgodny z wszystkimi opisami ISP jakie znalazłem
    to znaczy
    RST z programatora (Ciekawe - wyczytałem że przy programowaniu równoległym
    jest tutaj 12V!, ale programujemy szeregowo - wiec wystarczy RST z STK).
    XTAL 1 i 2 - kwarc (próbowałem 4 MHz, 6 MHZ, 8MHz, 11,0592) podłączony (z
    kondensatorami 22pF do masy).
    MOSI, MISO i SCK podłączone do programatora bezpośrednio (jak i RST)
    Kondensator 100nF bezpośrednio przy nóźkach procka (podstawki)
    Długość kabli STK200 - PROCEK ok 5 cm
    Zasilanie 5.1V zasila i procek i programator (VCC i GND)
    Brak podpiętego czegokolwiek innego.
    Procesor nie przegrzany (podstawka),

    I nie działa.

    Znalazłem
    http://www.dioda.com.pl/forum/topics49/asm-problem-p
    odczas-programowania-vt1788.htm

    i zaciekawił mnie schemat podany przez "zaquadnika", a szczególnie
    - układ reset - dziwne IMHO po naładowaniu stan RST będzie raczej L a nie H,
    (wyczytałem że programowanie jest przy RST=H)
    - podciągnięcie pinów pull-up (wyczytałem, że są już wewnętrznie
    podciągnięte). Co ciekawe umieszczony tam napis 89S8253 sugeruje procesor,
    który równiez ma pinouty pulled-up.

    Przed sprawdzeniem pytam - czy ktoś z szanownych grupowiczów ma jakieś
    doświadczenie praktyczne w programowaniu 89S4051, (schemat programatora,
    program do niego, wskazówki).
    Oczywiście interesuje mnie ISP nie programator równoległy.

    Z poważaniem
    Michał