  • 1. Data: 2015-11-12 15:26:14
    Temat: A może coś z zupełnie innej beczki: zdjęcia...?
    Od: Tomasz Worek <t...@g...com>

    Cześć,
    ostatnio na grupie jest mało o fotografii, więc może ktoś się skusi na skomentowanie
    mojej najnowszej galerii na stronie:

    http://www.tomaszworek.com/galeria-czeski_raj--pl-46
    .html

    Pozdrawiam, Tomasz

  • 2. Data: 2015-11-15 16:26:20
    Temat: Re: A może coś z zupełnie innej beczki: zdjęcia...?
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-11-12 o 15:26, Tomasz Worek pisze:
    > Cześć,
    > ostatnio na grupie jest mało o fotografii, więc może ktoś się skusi na
    skomentowanie mojej najnowszej galerii na stronie:

    Mnie się nie podoba.
    Potrafię też wyjść przed świtem i znam góry.
    Za bardzo jest to e-malarstwo a nie fotografia.

  • 3. Data: 2015-11-17 09:05:12
    Od: gowit <w...@g...com>

    W dniu niedziela, 15 listopada 2015 16:26:58 UTC+1 użytkownik cef napisał:
    skomentowanie mojej najnowszej galerii na stronie:

    > Mnie się nie podoba.
    > Potrafię też wyjść przed świtem i znam góry.
    > Za bardzo jest to e-malarstwo a nie fotografia.

    Nie podoba ci się bo zazdrościsz he he he :-)

  • 4. Data: 2015-11-17 12:36:36
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-11-15 o 16:26, cef pisze:

    > Mnie się nie podoba.
    > Potrafię też wyjść przed świtem i znam góry.
    > Za bardzo jest to e-malarstwo a nie fotografia.

    No właśnie: HDR aż bije po oczach. Dla mnie za mocno, ale faktem jest,
    że oglądam na monitorze laptopa Lenovo R500 - dobrym, ale jednak nie do
    tych celów.

    Kompozycja - OK.
    Ja natomiast może poszerzyłbym nieco kadr dla fotki 9 (sosna po lewej) -
    ale mówię tak w ślepo, być może coś poza widocznym kadrem przeszkadzało.

    Pytanie do Tomka: czy część zdjęć była prostowana? Jakoś mam wrażenie,
    jakby była korygowana dystorsja z krótkiego obiektywu..

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2015-11-17 13:53:56
    Od: Tomasz Worek <t...@g...com>

    W dniu niedziela, 15 listopada 2015 16:26:58 UTC+1 użytkownik cef napisał:

    > Mnie się nie podoba.
    > Potrafię też wyjść przed świtem i znam góry.
    > Za bardzo jest to e-malarstwo a nie fotografia.

    Hej,
    no nie jest to nic odkrywczego, fakt, ale jednak nie wszystkie zdjęcia były robione
    "o świcie/podczas złotej godziny". Akurat w tej galerii (nr 1, 2, 3, 13, 14) jest
    chyba parę zdjęć trochę mniej typowych.

    W każdym razie chyba jednak lepiej wstać przed świtem, niż robić zdjęcia
    "wsamopołudnie" ;)

    Pozdrawiam, Tomasz

  • 6. Data: 2015-11-17 13:58:57
    Od: Tomasz Worek <t...@g...com>

    W dniu wtorek, 17 listopada 2015 12:36:35 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

    > No właśnie: HDR aż bije po oczach. Dla mnie za mocno, ale faktem jest,
    > że oglądam na monitorze laptopa Lenovo R500 - dobrym, ale jednak nie do
    > tych celów.

    Ale to jednak nie są typowe HDRy tylko szara połówka + wycigąnie cieni i takie tam.
    Taki "analogowy hdr" ;)

> [...]
    >
    > Pytanie do Tomka: czy część zdjęć była prostowana? Jakoś mam wrażenie,
    > jakby była korygowana dystorsja z krótkiego obiektywu..

    Zgadza się, część zdjęć była robiona Samyangiem 7.5mm (taki niby-fisheye) i
    prostowana później w Huginie. Swoją drogą jak dla mnie świetny obiektyw do krajobrazu
    jak ktoś lubi szeroooooko. Pole widzenia w poziomie to chyba ok. 130 stopni :)

    > --
    > Pozdrawiam.
    >
    > Adam

    Pozdrawiam, Tomasz

  • 7. Data: 2015-11-17 17:18:16
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-11-17 o 13:53, Tomasz Worek pisze:

> [...]
    chyba parę zdjęć trochę mniej typowych.
    > W każdym razie chyba jednak lepiej wstać przed świtem, niż robić zdjęcia

    Ja spojrzałem też na inne Twoje galerie stąd wrażenie tego świtu, ale
    pozostaje nadmiar obróbki - zwłaszcza przy kolorystycznie identycznych
    zestawach kompozycyjnych - niebieskie niebo, kawałek zielonego lasu,
    szara skała.
    Takich podrasowanych zdjęć dałbym 2-3 w takiej galerii, reszta normalnie.

  • 8. Data: 2015-11-17 17:24:20
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-11-17 o 09:05, gowit pisze:
    skomentowanie mojej najnowszej galerii na stronie:

    > Nie podoba ci się bo zazdrościsz he he he :-)

    Niby czego miałbym zazdrościć?
    To prawda - nie umiem obrabiać cyfrowego obrazu,
    i jakoś nie tęsknię do tego. Zawsze mogę wyciągnąć swoje
    slajdy sprzed 30 lat z podobnymi zaniebieszczeniami :-)