  • 1. Data: 2015-11-15 00:00:06
    Temat: Re: Pytanie o obiektywy i ich jasność
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu sobota, 14 listopada 2015 20:43:37 UTC+1 użytkownik Crazy bejbi napisał:
    > witam.
    >
    > Planuje kupić nowy sprzęt. Oglądam w szczególności Panasonica
    > LX100 albo Olympusa Om-d 10 Mark II.
    >
    > I teraz zaczyna się coś dziwnego. Bo oba w zasadzie mają taką samą
    > matrycę 4/3.
    > Tylko Panasonica kupie z obiektywem o jasności od 1.8 a przy
    > porównywalnym obiektywie do Olympusa (14-42mm) najjaśniejszy
    > będzie miał tylko 3.5
    >
    > Czemu taka dysproporcja? Olympus nie potrafi zrobić takiego
    > jasnego krótkiego zooma jaki jest w Panasonicu?

> [...]

    Porównujesz gruszki i winogrona- Panasonic to kompakt z dużą matrycą. OM-D to aparat
    z wymienną optyką. To powoduje że obiektyw w Panasie ma bardziej wyżyłowane parametry
    kosztem jakości niż w OM.
    Pozdrawiam Marcin

  • 2. Data: 2015-11-25 00:29:48
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <3...@g...c
    om>,
    Starzec z Gór <d...@v...pl> wrote:

    > Porównujesz gruszki i winogrona- Panasonic to kompakt z dużą matrycą. OM-D to
    > aparat z wymienną optyką.
    E tam... A co to za roznica? Kolega zadaje konkretne pytanie o konkretny
    zestaw Olympus Om-d 10 Mark II +14-42.

    >To powoduje że obiektyw w Panasie ma bardziej
    > wyżyłowane parametry kosztem jakości niż w OM.

    Tego wniosku tez nie rozumiem...
    --
    TA

  • 3. Data: 2015-11-28 23:42:59
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu środa, 25 listopada 2015 00:29:53 UTC+1 użytkownik
    T...@s...in.the.world napisał:

    > E tam... A co to za roznica? Kolega zadaje konkretne pytanie o konkretny
    > zestaw Olympus Om-d 10 Mark II +14-42.

    Różnica jest taka że w Panasonicu nie ma możliwości wymiany obiektywu, w Olku jest.

    > Tego wniosku tez nie rozumiem...
    > --
    > TA

    Obiektyw Panasonica jest jaśniejszy, ale optycznie gorszy, błędy są korygowane w
    obróbce.
    Pozdrawiam Marcin

  • 4. Data: 2015-11-29 00:37:07
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <2...@g...c
    om>,
    Starzec z Gór <d...@v...pl> wrote:

    > Różnica jest taka że w Panasonicu nie ma możliwości wymiany obiektywu, w Olku
    > jest.
    Ale kol. Crazy Bejbi nie zamierza, jak sie zdaje, zmieniac obiektywow.
    Wiec tej roznicy nie ma.

    > Obiektyw Panasonica jest jaśniejszy, ale optycznie gorszy, błędy są
    > korygowane w obróbce.
    Gorszy niz ktory konkretnie? Niz kitowy 14-42? Mozesz to jakos uzasadnic?
    --
    TA

  • 5. Data: 2015-11-29 22:26:52
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu niedziela, 29 listopada 2015 00:37:12 UTC+1 użytkownik
    T...@s...in.the.world napisał:
    > In article <2...@g...c
    om>,

    > Ale kol. Crazy Bejbi nie zamierza, jak sie zdaje, zmieniac obiektywow.
    > Wiec tej roznicy nie ma.

    Ależ jak najbardziej- jest.
    Po pierwsze, wymienność obiektywów w Olku powoduje pomimo układu bezlusterkowca pewne
    komplikacje konstrukcyjne, po drugie i ważniejsze Olek w zestawie daje obiektyw o
    słabszych parametrach właśnie po to żeby użytkownik wyczuł potrzebę zakupu obiektywu
    lepszego i droższego. Ale skoro kolega wspomniany powyżej nie chce rozbudowywać
    szklarni, niech bierze Panasa.
    Pytanie było czy Olek nie jest w stanie zrobić obiektywu porównywalnego do
    panasowego.

    > Gorszy niz ktory konkretnie? Niz kitowy 14-42? Mozesz to jakos uzasadnic?
    > --
    > TA

    Którekolwiek Zuiko z dziurą 2,8. Może być 12-40
    Pozdrawiam Marcin

  • 6. Data: 2015-11-30 00:14:59
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <a...@g...c
    om>,
    Starzec z Gór <d...@v...pl> wrote:

> [...]
    om>,

> [...]
    > Pytanie było czy Olek nie jest w stanie zrobić obiektywu porównywalnego do
    Jak tez, jaki wymienny obiektyw da w Olympusie jakosc lepsza niz w LX100.

    > Którekolwiek Zuiko z dziurą 2,8. Może być 12-40
    Laskawca.
    Zapominasz, ze napisac ile on kosztuje.
    Po drugie, na jakiej podstwie twierdzisz, ze jakosc zdjec bedzie wyzsza?
    --
    TA

  • 7. Data: 2015-12-04 13:21:53
    Od: Fabian <s...@g...com>

    W dniu niedziela, 15 listopada 2015 00:00:10 UTC+1 użytkownik Starzec z Gór napisał:

> [...]
    aparat z wymienną optyką. To powoduje że obiektyw w Panasie ma bardziej wyżyłowane

    a na jakość fotek nie zwracasz uwagi?
    http://www.dpreview.com/reviews/image-comparison/ful
    lscreen?attr18=lowlight&attr13_0=sony_a6000&attr13_1
    =oly_em10ii&attr13_2=panasonic_dmclx100&attr13_3=fuj
    ifilm_xt1&attr15_0=jpeg&attr15_1=jpeg&attr15_2=jpeg&
    attr15_3=raw&attr16_0=1600&attr16_1=1600&attr16_2=16
    00&attr16_3=1600&attr171_1=off&attr171_2=off&attr171
    _3=off&normalization=compare&widget=1&x=-0.851503759
    3984962&y=0.1911001446439208

  • 8. Data: 2015-12-04 15:20:04
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    napisał:

    aparat z wymienną optyką. To powoduje że obiektyw w Panasie ma bardziej wyżyłowane
    parametry kosztem jakości niż w OM.

    > a na jakość fotek nie zwracasz uwagi?

    Zwracam. A co do reszty masz niżej.
    Pozdrawiam Marcin
    PS Te zdjęcia w linku wręcz odstręczają od zakupu Panasa

  • 9. Data: 2015-12-04 16:25:55
    Od: Fabian <s...@g...com>

    > Zwracam. A co do reszty masz niżej.
    > Pozdrawiam Marcin
    > PS Te zdjęcia w linku wręcz odstręczają od zakupu Panasa

    Nie interesowałem się tym dopóki dowiedziałem się z wiarygodnego źródła że sprzedawać
    w pewnym sklepie ma 100 zł od aparatu pewnej firmy ;) teraz już rozumiem nachalną i
    prostacką reklamę sprzedawców w sklepach i chamskie wręcz metody wciskania
    określonego wyrobu :) Zacząłem szukać w necie informacji potwierdzających to co o
    cudownych właściwościach pewnego sprzętu opowiadał sprzedawca. Z bardziej
    niezależnych niż nasze portale jawiła się prawda troszkę inna :) Dlatego warto samemu
    poszperać i sprawdzać tam gdzie to jest w miarę obiektywnie. Cenię sobie portale
    amerykańskie bo tam nie ma świętych krów. U nas o jednej marce nie wolno mówić źle,
    śmiesznie to wygląda bo przy wnikliwych testach nic złego nie wyszło a później ten
    sam portal pisze o poprawkach na stronie producenta, które niwelują kilkanaście
    błędów.

  • 10. Data: 2015-12-06 02:08:47
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu piątek, 4 grudnia 2015 16:25:58 UTC+1 użytkownik Fabian napisał:

> [...]
    sam portal pisze o poprawkach na stronie producenta, które niwelują kilkanaście

    Rozmawiamy o optyce, nie o oprogramowaniu. A dowcipy o amerykańskich naukowcach mają
    brodę jak stąd do Rakowickiego.
    Pozdrawiam Marcin