  • 1. Data: 2010-12-09 14:00:38
    Temat: Re: A wszyscy tak narzekaja na Uno...
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "chary" <c...@c...pl> wrote in message
    news:6pg74fxmohz2$.133lw4oguawun.dlg@40tude.net...

    > ... ze slaba konstrukcja, ze niebezpieczne, ze strach wsiadac,ze w ogole
    > samobojca trzeba byc.
    >
    > http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,87894
    72,Spadl_z_10_pietra_na_samochod__Przezyl_.html

    > 26-latek wyskoczył ok. godz. 13. z okna z bloku w Kalisza.
    > Mężczyzna upadł na _fiata uno_, zaparkowanego tuż pod jednym z bloków na
    > ul. Widok w Kaliszu. Dach samochodu został poważnie wgnieciony, jednak
    > mężczyzna przeżył.
    > [...]
    >
    > I jeszcze sprzed paru lat pamietam (bo akurat mieszkalem niedaleko;):
    >
    > http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35019,5817230.h
    tml

    > Mieszkaniec Zabrza próbował popełnić samobójstwo i skoczył z dachu 11
    > piętrowego wieżowca. Spadł na dach jedynego stojącego pod nim samochodu i
    > przeżył. Lekarze stwierdzili u niego tylko potłuczenia.
    > [...]
    > Próba samobójcza się nie powiodła, bo mężczyzna spadł na dach stojącego
    > pod
    > blokiem _fiata uno_ i ... przeżył.

    Jednym slowem samochod tak kiepski, ze nawet samobojstwo na nim nie dziala..

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 2. Data: 2010-12-09 14:07:20
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    On 2010-12-09 14:56, chary wrote:

    > ... ze slaba konstrukcja, ze niebezpieczne, ze strach wsiadac,ze w ogole
    > samobojca trzeba byc.

    To co mozna stwierdzić z całą pewnością, to to że uno przyciąga
    samobójców ;-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 3. Data: 2010-12-09 14:56:40
    Temat: A wszyscy tak narzekaja na Uno...
    Od: chary <c...@c...pl>

[...]

    Marek Sosnowski
    "Nauka nigdy nikomu nie zaszkodzila.
    Prawie nigdy. I prawie nikomu"

  • 4. Data: 2010-12-09 16:03:37
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2010-12-09 14:56, chary wrote:

> [...]
    > Mężczyzna upadł na _fiata uno_, zaparkowanego tuż pod jednym z bloków na
    > ul. Widok w Kaliszu. Dach samochodu został poważnie wgnieciony, jednak

    Napewno moze dostac dodatkowa gwiazdke za bezpieczenstwo osob
    spadajacych na dach, ale zapewne zostalaby przekazana z zakrwawionej
    reki znajdujacego sie wewnatrz pasazera.

    --

    memento lorem ipsum

  • 5. Data: 2010-12-09 20:05:59
    Od: JAM <j...@y...com>

    On 9 Gru, 14:56, chary <c...@c...pl> wrote:
> [...]
    > m czyzna prze y .
    > [...]
    >
    > I jeszcze sprzed paru lat pamietam (bo akurat mieszkalem niedaleko;):
    >
    > http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35019,5817230.h
    tml

    > Mieszkaniec Zabrza pr bowa pope ni samob jstwo i skoczy z dachu 11
    > pi trowego wie owca. Spad na dach jedynego stoj cego pod nim samochodu i
    > prze y . Lekarze stwierdzili u niego tylko pot uczenia.
    > [...]
    > Pr ba samob jcza si nie powiod a, bo m czyzna spad na dach stoj cego pod

    Ten artykul raczej o dobrej konstrukcji Uno nie swiadczy, jezeli
    wogole to raczej przeciwnie. Mozna domniemywac, ze delikwent spadl na
    dach pojazdu, ktory sie po prostu zlozyl amortyzujac sile uderzenia
    czyli auto jest niebezpieczne w razie dachowania. To oczywiscie tylko
    przypuszczenie, ale bardziej prawdopodobne niz wyciaganie wniosku, ze
    auto jest bezpieczne bo samobojca przezyl. Nowe wymogi dotyczace
    przewrotki i dachwania pojazdu powoduje, ze dach pojazdu jest duzo
    bardziej sztywny a przez to niebezpieczny dla samobojcow -
    skoczkow :-)

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

  • 6. Data: 2010-12-10 00:04:11
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    JAM <j...@y...com> napisał(a):

> [...]
    > przypuszczenie, ale bardziej prawdopodobne niz wyciaganie wniosku, ze
    > auto jest bezpieczne bo samobojca przezyl.

    policzyłem sobie prędkości :)

    s=0.5*a*t*t
    s=5*t*t
    s=sqrt(33/5)
    2.569046516 [s]

    v=a*t
    v=10*t
    v=10*2.569
    25.69 [m/s]
    92.484 [km/h]
    87 [km/h] <- opór pow

    Czyli skacząc z 33 metrów ma się około 90 km/h, już sporawo :)

    (opór powietrza zatrzymuje przy 160..300km/h przy wysokości 0 metrów,
    na 5000 jest już 50% gęstości - 1600..300 w zależności od tego czy
    plackiem czy nurkowanie).

    i teraz żeby bezpiecznie zatrzymać - upadek "plackiem" to:

    zatrzymanie:
    v=a*t a=400 a=40G - limit bezpieczny (potłuczenia)
    t=v/400
    t=87/3.6/400
    0.060416667

    s=0.5*a*t*t
    s=0.5*400*0.060417*0.060417
    0.730042778 [metra]

    Dach UNO musi się zgnieść 0.73 metra.
    Może to tez być drzewo ze śniegiem :)

    Na nogi by to było:

    zatrzymanie:
    v=a*t a=150 a=15G - limit bezpieczny (potłuczenia)
    t=v/150
    t=87/3.6/150
    0.161111111

    s=0.5*a*t*t
    s=0.5*150*0.16111*0.16111
    1.946732408 [metra]

    2 metry :)

    A bezpieczna prędkość na twarde podłoże
    na nogi max to 28km/h, testowałem :)

    > Nowe wymogi dotyczace
    > przewrotki i dachwania pojazdu powoduje, ze dach pojazdu jest duzo
    > bardziej sztywny a przez to niebezpieczny dla samobojcow -
    > skoczkow :-)

    właśnie - skoczków, bo we Francji ktoś próbował chyba
    Renault Espace IV się zabić i na czołowe z autobusem poszedł,
    zabił kierowce i 17 pasażerów było rannych (on też).

    > JAM
    > http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

    pozdrawiam.