  • 1. Data: 2012-11-21 08:31:51
    Temat: AOW test
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Maly test na orientacje dla osob spoza Dolnego Slaska

    Jedziemy z Warszawy/Lodzi i chcemy do Zgorzelca czy Drezna.
    Albo z Poznania do Opola.

    Gdzie zjezdzacie ?
    http://www.youtube.com/watch?v=zKOB5EgugXM

    Niecierpliwi moga zaczac od 7 minuty, albo nawet od 10.

    J.

  • 2. Data: 2012-11-21 09:21:00
    Temat: Re: AOW test
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Wednesday, November 21, 2012, 8:31:51 AM, you wrote:

    > Maly test na orientacje dla osob spoza Dolnego Slaska
    > Jedziemy z Warszawy/Lodzi i chcemy do Zgorzelca czy Drezna.
    > Albo z Poznania do Opola.

    Jak się chce gdzieś jechać a nie zna trasy, to się wcześniej
    przygotowuje z mapą, pamiętając główne drogi.

    > Gdzie zjezdzacie ?
    > http://www.youtube.com/watch?v=zKOB5EgugXM

    Zależy. Jeśli zaplanowałeś jazdę drogą 94, to zjeżdżasz na droge 94.
    Jeśli zaplanowałeś jazdę autostradą A4, to A4.

    > Niecierpliwi moga zaczac od 7 minuty, albo nawet od 10.

    Po o? Pierwsza tablica oznaczająca zjazd na A4 jest dopiero na 15:04

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2012-11-21 09:59:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 21 Nov 2012 09:21:00 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Jak się chce gdzieś jechać a nie zna trasy, to się wcześniej
    > przygotowuje z mapą, pamiętając główne drogi.

    No to sie przygotowujesz.
    Co tam na mapie mamy po drodze - Wroclaw, Legnica, Zgorzelec, Drezno :-)

    > Zależy. Jeśli zaplanowałeś jazdę drogą 94, to zjeżdżasz na droge 94.
    > Jeśli zaplanowałeś jazdę autostradą A4, to A4.

    > Po o? Pierwsza tablica oznaczająca zjazd na A4 jest dopiero na 15:04

    Ale przez wszystkie wezly po drodze musisz przejechac, i na kazdym podjac
    decyzje :-)

    W sumie, jak na to popatrzylem ... to nawet nie jest tak zle, ale ciekaw
    jestem opinii tych co wczesniej nie jezdzili i regionu nie znaja, i nie
    wiedza na ktore istotne szczegoly nalezy spogladac :-)

    P.S. tak sie ostatnio pod Toruniem czulem. Mapa stara, nawigacja stara, a
    autostrada nowa i nie wiem dokad prowadzi i gdzie sie konczy ...

    A w Niemczech jakos nie ma problemu - mam dojechac np polnocnej Holandii,
    spogladam na mape, wybiera trase Berlin-Magdeburg-Hanover-Brema-Oldenburg,
    i po drodze drogowskazy prowadza mnie pieknie, nawet nie wiem ktorymi
    autostradami jade ...

    J.

  • 4. Data: 2012-11-21 10:05:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Wednesday, November 21, 2012, 9:59:45 AM, you wrote:

    > No to sie przygotowujesz.
    > Co tam na mapie mamy po drodze - Wroclaw, Legnica, Zgorzelec, Drezno :-)

    Na miejscowosci to jeżdżą amatorzy. Każdy normalny kierowca pilnuje numerów
    dróg _i_ miejscowosci, znając ważniejsze.

    > Ale przez wszystkie wezly po drodze musisz przejechac, i na kazdym podjac
    > decyzje :-)

    Dlaczego na każdym? Wczesniej na mapie sprawdziłem, że zanim dojadę do
    węzła na A4, to będę miał wezeł na drogę 94 i na lotnisko.

> [...]
    > P.S. tak sie ostatnio pod Toruniem czulem. Mapa stara, nawigacja stara, a
    > autostrada nowa i nie wiem dokad prowadzi i gdzie sie konczy ...

    Ale to dość wyjątkowa sytuacja - ja wtedy jadę za stadem :)

> [...]
    > Berlin-Magdeburg-Hanover-Brema-Oldenburg,
    > i po drodze drogowskazy prowadza mnie pieknie, nawet nie wiem ktorymi

    Jakis dziwny jesteś. Jak mój wujek, który ostatnio pojechał na azymut
    i wylądował po drugiej stronie Odry, daleko od najbliższego mostu.
    Zmarnował 20km, bo mu się "skrót" zamarzył.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2012-11-21 12:19:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
    Hello J.F.,

    >Na miejscowosci to jeżdżą amatorzy. Każdy normalny kierowca pilnuje
    >numerów
    >dróg _i_ miejscowosci, znając ważniejsze.

    W tym i takie, ktorych nie ma mapie, ale o ktore trzeba wiedziec ze sa
    :-)

    Tylko to w Polsce ... w Niemczech ... hm, nie moge sobie przypomniec
    ... ale chyba nie ma numerow drog na drogowskazach ..

    No i kwestia co bedzie jak wlasciwa droge przeoczysz ... bedziesz
    patrzyl po pozostalych numerkach drog, czy lepiej na drogowskazach
    widac jednak miejscowosci :-)

    >Dlaczego na każdym? Wczesniej na mapie sprawdziłem, że zanim dojadę
    >do
    >węzła na A4, to będę miał wezeł na drogę 94 i na lotnisko.

    A wiesz jak bedzie oznakowany ten wlasciwy ?
    Wiec na kazdym sprawdzasz czy prowadzi w droge 94 :-)

    >Ale to dość wyjątkowa sytuacja

    Chwilowo wcale nie - sporo nowych drog sie jednak buduje, oddaje,
    kawalkami ...

    > - ja wtedy jadę za stadem :)

    Ale stado jedzie do Warszawy, a ja chce do Wroclawia :-)

    >Jakis dziwny jesteś.

    Bo ja PJ zrobilem jak jeszcze numery drog w kraju nie byly wszedzie
    wypisane :-)

    I po Niemczech sie tak spokojnie jedzie. Po innych krajach tez.
    Tylko u nas jest madrzejszy minister :-)

    J.

  • 6. Data: 2012-11-21 12:24:31
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Wednesday, November 21, 2012, 12:19:10 PM, you wrote:

    > W tym i takie, ktorych nie ma mapie, ale o ktore trzeba wiedziec ze sa
    > :-)

    Miejscowości związane z przejściami granicznymi zawsze warto znać.

    > Tylko to w Polsce ... w Niemczech ... hm, nie moge sobie przypomniec
    > ... ale chyba nie ma numerow drog na drogowskazach ..

    Przy rozjazdach zawsze są.

    > No i kwestia co bedzie jak wlasciwa droge przeoczysz ... bedziesz
    > patrzyl po pozostalych numerkach drog, czy lepiej na drogowskazach
    > widac jednak miejscowosci :-)
    > A wiesz jak bedzie oznakowany ten wlasciwy ?

    Wiem, że będzie oznaczony A4. I tak jest oznaczony.

    > Wiec na kazdym sprawdzasz czy prowadzi w droge 94 :-)
    > Chwilowo wcale nie - sporo nowych drog sie jednak buduje, oddaje,
    > kawalkami ...

    Ale nie wszystkie kawałki są związane z niepownością przejazdu.

    > Ale stado jedzie do Warszawy, a ja chce do Wroclawia :-)

    A1 do Wrocławia?

    [...]

    > Bo ja PJ zrobilem jak jeszcze numery drog w kraju nie byly wszedzie
    > wypisane :-)

    Główne drogi były oznakowane już od Gierka - wcześniej prawa jazdy
    miec nie mogłeś - aż tak stary nie jesteś :P

    > I po Niemczech sie tak spokojnie jedzie. Po innych krajach tez.
    > Tylko u nas jest madrzejszy minister :-)

    I, tam - był czas przywyknąć. Mnie bardziej wkurzało oznakowanie (czy
    raczej jego brak) na Górnym Ślasku.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 7. Data: 2012-11-21 12:26:02
    Od: Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach>

    [..]

    > Główne drogi były oznakowane już od Gierka - wcześniej prawa jazdy
    > miec nie mogłeś - aż tak stary nie jesteś :P

    > I, tam - był czas przywyknąć. Mnie bardziej wkurzało oznakowanie (czy
    > raczej jego brak) na Górnym Ślasku.

    E..... tam wszystko kieruje do Katowic :D

    --
    [WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
    CB: Intek M-490 ML 145

    +-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
    | Owner and Sys/Net Admin of _API Internet_ P. Gubernat |
    =-=-=-=-+

  • 8. Data: 2012-11-21 13:51:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał
    Hello J.F,

    >Miejscowości związane z przejściami granicznymi zawsze warto znać.

    A po co ? Ja np chce do Tarnowa. Mniej wiecej wiem gdzie to jest,
    spojrze na mape, bede znal inne wieksze miejscowosci w okolicy.

    A prawda - warto, bo w Polsce zyjemy.
    Ale skad mam wiedziec gdzie jest jakas Muszynka, albo Jedrzychowice ?

    I czemu akurat Jedrzychowice - przeciez A4 przez nie nie przechodzi.
    No, moze administracyjnie to i przechodzi ... nie mogli Zgorzelca
    powiekszyc ? Albo od powiatu nazwac ? :-)

    >Przy rozjazdach zawsze są.

    Hm, moze ... jakos nie zwrocilem uwagi. Wiedza w zasadzie
    niepotrzebna.
    Tylko jak w radiu slyszysz "wypadek na autostradzie A42" to sie
    przydaje - moze akurat nia jedziesz :-)

    >Ale nie wszystkie kawałki są związane z niepownością przejazdu.

    jednak wiele.

    >A1 do Wrocławia?

    A jest lepsza droga z Gdanska ?

    >Główne drogi były oznakowane już od Gierka - wcześniej prawa jazdy
    >miec nie mogłeś - aż tak stary nie jesteś :P

    Moze, widac tato nie nauczyl ... a moze to byla wiadomosc tajna i na
    mapach nie napisali -

    >I, tam - był czas przywyknąć.

    A nie lepiej ministra zmienic ?

    >Mnie bardziej wkurzało oznakowanie (czy raczej jego brak) na Górnym
    >Ślasku.

    I tam, byl czas kupic sobie dobra nawigacje :-P

    J.

  • 9. Data: 2012-11-21 17:26:02
    Od: <8...@5...172602.invalid> (Tom N)

    Przemysław Gubernat w

    > [..]
    > E..... tam wszystko kieruje do Katowic :D

    Pod Połańcem jest tablica informująca o odległości do...
    BYTOMIA :D

    --
    'Tom N'