  • 1. Data: 2012-11-20 10:46:21
    Temat: krzyżówka- kto pojedzie pierwszy
    Od: Łukasz <g...@o...pl>

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/28f244cab5bff38d
    .html

    według mnie B ma pierwszeństwo
    i liczę że upewnicie mnie w słuszności

    tylko proszę nie piszcie że motocykl

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2012-11-21 10:59:33
    Temat: Re: krzyżówka- kto pojedzie pierwszy
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Łukasz,

    Tuesday, November 20, 2012, 10:46:21 AM, you wrote:

    > http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/28f244cab5bff38d
    .html
    > według mnie B ma pierwszeństwo
    > i liczę że upewnicie mnie w słuszności
    > tylko proszę nie piszcie że motocykl

    Dlaczego nie? Oczywiście, że motocykl - oni są wszędzie!

    NMSP :P
    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2012-11-21 11:23:16
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > według mnie B ma pierwszeństwo
    > i liczę że upewnicie mnie w słuszności

    > tylko proszę nie piszcie że motocykl

    Motocykl :-p

    ...a później B

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 4. Data: 2012-11-21 13:18:41
    Od: "frank drebin" <b...@v...pl>

    > Motocykl :-p
    > ...a później B
    > Pozdrawiam
    > Ergie

    a w życiu, najpierw motocykl potem rower i kolejno A i B

  • 5. Data: 2012-11-21 14:30:26
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/28f244cab5bff38d
    .html

    > według mnie B ma pierwszeństwo
    > i liczę że upewnicie mnie w słuszności

    Podświadomie dobrze kombinujesz.
    Teraz czas na wyjaśnienie, dlaczego B ma pierwszeństwo przed A.
    Jak wszyscy wiemy kolejność znaków i sygnałów drogowych w Polsce jest
    następująca:
    Kierujący ruchem (np. policjant), sygnalizacja świetlna, oznakowanie
    pionowe/poziome, "zasada prawej ręki"
    W tym wypadku występuje B-20, który oznacza:
    1. zakaz wjazdu na skrzyżowanie bez zatrzymania się przed drogą z
    pierwszeństwem,
    2. obowiązek ustąpienia pierwszeństwa kierującym poruszającym się tą drogą.
    Zatrzymanie powinno nastąpić w wyznaczonym w tym celu miejscu, a w razie
    jego braku - w takim miejscu, w którym kierujący może upewnić się, że nie
    utrudni ruchu na drodze z pierwszeństwem.

    Jeżeli NIE będzie B-20 to pierwszeństwo będzie miał pojazd A (mimo wyjazdu
    ze strefy zamieszkania), gdyż oba pojazdy A i B znajdują się na drogach
    podporządkowanych i obowiązuje "zasada prawej ręki"

    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 6. Data: 2012-11-21 14:36:06
    Od: PJ <p...@g...com>

    //Jeżeli NIE będzie B-20 to pierwszeństwo będzie miał pojazd A (mimo
    wyjazdu ze strefy zamieszkania), gdyż oba pojazdy A i B znajdują się
    na drogach podporządkowanych i obowiązuje "zasada prawej ręki"

    w tym momencie sie nie zgodze ... tu masz wyjazd ze strefy wiec
    przepuszczasz wszystkich nawet bez B-20

    P.

  • 7. Data: 2012-11-21 14:55:08
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > w tym momencie sie nie zgodze ... tu masz wyjazd ze strefy wiec
    > przepuszczasz wszystkich nawet bez B-20

    D-41 zostawiłeś z tyłu i po drodze masz A-7 (podobnie jak pojazd B).
    W przypadku dwóch takich samych znaków A-7 pierwszy pojedzie A.
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 8. Data: 2012-11-21 14:59:59
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2012-11-20 10:46, Łukasz pisze:>
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/28f244cab5bff38d
    .html

    > według mnie B ma pierwszeństwo
    > i liczę że upewnicie mnie w słuszności

    A pojedzie pierwszy. B nie widzi znaków jakie ma A. Ma obowiązek ustąpić
    pierwszeństwa, więc to zrobi, skoro A nadjeżdża z jego prawej strony.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 9. Data: 2012-11-21 15:15:01
    Od: PJ <p...@g...com>

    // D-41 zostawiles z tylu i po drodze masz A-7 (podobnie jak pojazd
    B). W przypadku dwoch takich samych znak w A-7 pierwszy pojedzie A.

    to ze minales D-41 jeszcze nie sprawia ze jest to skrzyzowanie
    rownorzedne ...

    "Jeśli wylot ze strefy jest jednocześnie skrzyżowaniem z inną drogą
    publiczną, nie stosuje się poza znakiem D-41 "koniec strefy
    zamieszkania", znaku określającego pierwszeństwo na tym skrzyżowaniu.
    Wyjeżdżając ze strefy włączamy się bowiem do ruchu. Zachowujemy się
    wiec tak, jak przy wjeżdżaniu na drogę z nieruchomości, czy obiektu
    przydrożnego: zachowujemy szczególną ostrożność i ustępujemy
    pierwszeństwa innemu pojazdowi i uczestnikowi ruchu"

    P.

  • 10. Data: 2012-11-21 15:31:39
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

> [...]
    > przydrożnego: zachowujemy szczególną ostrożność i ustępujemy
    > pierwszeństwa innemu pojazdowi i uczestnikowi ruchu"

    Zgoda.
    Z jakiegoś powodu jednak postawiono tutaj A-7. Co może świadczyć o tym, że
    inżynier ruchu obawiał się, że D-41 jest wystarczająco daleko od
    skrzyżowania.
    Jeżeli D-41 znajdowałby się w obrębie skrzyżowania to zbędny jest dla tego
    kierunku A-7 i wtedy faktycznie pojazd A będzie włączającym się do ruchu ze
    wszystkimi tego konsekwencjami.
    Nie pierwszy i nie ostatni taki dylemat w naszym pięknym kraju (choć nie
    jestem pewien czy to nie jedno z tych "mądrych,wydumanych" pytań z zestawów
    egzaminacyjnych).
    A na chwilę obecną i obecne oznakowanie to jednak skłaniam się ku tezie jw.
    :)
    Pozdrawiam.
    WOJO