eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika[ARM] Obsługa peryferiów poprzez API (wskazniki do struktury) › [ARM] Obsługa peryferiów poprzez API (wskazniki do struktury)
    From: slawek7 <s...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: [ARM] Obsługa peryferiów poprzez API (wskazniki do struktury)
    Date: Fri, 25 May 2012 22:56:32 -0700 (PDT)

    Cześć.
    Mamy np uC STM32. Dostęp do portów np ustawienie jakiegoś
    wyprowadzenia możemy zrobić albo korzystając z darowanych przez
    producenta bibliotek albo poprzez odwołania do rejestrów, jak np GPIOB-
    >BRR=0x0100;

    I właśnie chodzi mi o ten drugi sposób z użyciem wskaźnika. Czy
    dokonując zapisu GPIOB->BRR=.. operujemy na zmiennej wskaźnikowej?
    Inaczej mówiąc czy mamy zdefiniowaną zmienną *GPIOB?
    Nie mogę dojść do tego jak to działa. W plikach jest taka definicja
    struktury:
    typedef struct
    {
    __IO uint32_t CRL;
    __IO uint32_t CRH;
    __IO uint32_t IDR;
    __IO uint32_t ODR;
    __IO uint32_t BSRR;
    __IO uint32_t BRR;
    __IO uint32_t LCKR;
    } GPIO_TypeDef;

    A potem coś takiego
    #define GPIOB ((GPIO_TypeDef *) GPIOB_BASE) //GPIO_BASE
    to liczba

    Ale nie widze tutaj żadnej definicji zmiennej wskaźnikowej? Czyżby nie
    była ona potrzebna? To jak to działa?

    Wiem że dla Was to proste, ale jak się trochę zakręciłem i nie wiem
    juz o co chodzi?