  • Date: Thu, 29 Jul 2010 14:40:25 +0200
    From: CUT_INZ <C...@C...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: [ASB] Hamowanie silnikiem poprzez redukcję

    Wiele razy mówiono mi, że ASB w Mercedesach są bardzo bezawaryjne. Za
    każdym razem słyszę też żeby nie bawić się lewarkiem i pozwolić
    komputerowi wybierać przełożenia gdyż wpływa to pozytywnie na ASB.

    Do sedna:
    Wybieram się w Alpy. Austria, Włochy i Szwajcaria. Przełęcze, serpentyny
    itp. Do tej pory wyznawałem prostą zasadę - na jakim biegu wjeżdżasz na
    takim zjeżdżaj. Stosując się do tego zawsze na zjazdach redukowałem ASB
    do trójki (czasem dwójki) i tak jechałem nie chcąc na dłuższą metę
    spalić hamulców.

    Jakie jest wasze zdanie. Czy takie ostrzejsze hamowanie silnikiem ma
    negatywny wpływ na ASB?