  • 1. Data: 2010-07-29 14:40:25
    Temat: [ASB] Hamowanie silnikiem poprzez redukcję
    Od: CUT_INZ <C...@C...pl>

    Wiele razy mówiono mi, że ASB w Mercedesach są bardzo bezawaryjne. Za
    każdym razem słyszę też żeby nie bawić się lewarkiem i pozwolić
    komputerowi wybierać przełożenia gdyż wpływa to pozytywnie na ASB.

    Do sedna:
    Wybieram się w Alpy. Austria, Włochy i Szwajcaria. Przełęcze, serpentyny
    itp. Do tej pory wyznawałem prostą zasadę - na jakim biegu wjeżdżasz na
    takim zjeżdżaj. Stosując się do tego zawsze na zjazdach redukowałem ASB
    do trójki (czasem dwójki) i tak jechałem nie chcąc na dłuższą metę
    spalić hamulców.

    Jakie jest wasze zdanie. Czy takie ostrzejsze hamowanie silnikiem ma
    negatywny wpływ na ASB?

  • 2. Data: 2010-07-29 20:21:52
    Temat: Re: [ASB] Hamowanie silnikiem poprzez redukcję
    Od: "KiG" <f...@g...pl>

    Użytkownik "CUT_INZ" <C...@C...pl> napisał:

> [...]
    > jechałem nie chcąc na dłuższą metę spalić hamulców.
    >
    > Jakie jest wasze zdanie. Czy takie ostrzejsze hamowanie silnikiem ma

    Po coś biegi są i możliwość ich załączenia w ruchu również. Należy z nich
    korzystać. Ja w górach przy zjazdach redukuję i się nie przejmuję.

    --
    KiG

  • 3. Data: 2010-07-29 20:37:03
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    czw, 29 lip 2010 o 20:21 GMT, KiG napisał(a):

    > Po coś biegi są i możliwość ich załączenia w ruchu również. Należy z nich
    > korzystać. Ja w górach przy zjazdach redukuję i się nie przejmuję.

    Wystarczy przeczytac instrukcje obslugi, tam na 99% bedzie napisane o tym,
    aby przy jezdzie w gorach/ciagnac przyczepe ustawic odpowiednio selektror na 4/3/2/1

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 4. Data: 2010-07-29 20:43:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > Przełęcze, serpentyny Jakie jest wasze zdanie. Czy takie
    > ostrzejsze hamowanie silnikiem ma negatywny wpływ na ASB?

    Ja bym przyjal za pewnik ze mercedesy sobie w Alpach radza.

    J.

  • 5. Data: 2010-07-30 00:03:00
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    CUT_INZ pisze:
> [...]
    > spalić hamulców.
    >
    > Jakie jest wasze zdanie. Czy takie ostrzejsze hamowanie silnikiem ma

    Oczywiście że ma negatywny wpływ. Dodam że jazda pod górę również.
    W ogóle jeżdżenie samochodem ma niekorzystny wpływ na jego trwałość, a
    oczywiście im wyższe obroty (co będzie miało miejsce po redukcji) tym i
    szybsze zużycie tego silnika i skrzyni biegów.

    A szkoda będzie po 476345km wyrzucać silnik który nie jeżdżony nigdy z
    góry przejechałby spokojnie 479892km.

    Najlepiej dla skrzyni biegów jeżeli zostanie w domu, a w Alpy pojedziesz
    rowerem ;)

    A poważnie, to po to masz na dźwigni zmiany biegów położenia 1-2-3...
    żeby z nich korzystać. M.in. ciągnąć przyczepę, jadąc w górach itp.

    Dobry górski zjazd bez redukowania i będziesz miał po hamulcach, a wtedy
    to się w ogóle może być ciężko zatrzymać.

  • 6. Data: 2010-07-30 00:58:45
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Tomasz Pyra

    > Dobry górski zjazd bez redukowania i będziesz miał po hamulcach, a wtedy
    > to się w ogóle może być ciężko zatrzymać.

    No cóż, kiedyś się zatrzyma tak czy siak, przecież nie odleci w
    przestworza...

    --
    ignorance is bliss

  • 7. Data: 2010-07-30 09:11:31
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Fri, 30 Jul 2010 00:03:00 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Najlepiej dla skrzyni biegów jeżeli zostanie w domu, a w Alpy pojedziesz
    > rowerem ;)

    Uwierz mi, rower też się zużywa, do tego znacząco szybciej niż samochód
    :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 8. Data: 2010-07-30 16:43:27
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "CUT_INZ" 4c5176b6$...@n...home.net.pl

    > Jakie jest wasze zdanie. Czy takie ostrzejsze hamowanie silnikiem ma negatywny
    wpływ na ASB?

    Nie ma. Jadąc w góry -- umyj silnik, aby nie palił się. :)
    (mój w Norwegii tak mocno się grzał, że czułem smród brudu
    znajdującego się na silniku)

    Jeśli chcesz jakoś pomóc swojej ASB -- możesz wymienić olej przed wyprawą. :)
    (koszt żaden w zestawieniu z ogólnymi kosztami podróży w Alpy i normalną
    potrzebą wyminay oleju co jakiś czas)

    Ja bym wymienił i w silniku, i w skrzyni. :)
    Wyprawa stąd w te góry to pewnie około 5 tysięcy km,
    więc raczej warto pomyśleć o przedwczesnej wymianie.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2010-07-30 23:15:51
    Od: CUT <C...@C...pl>

> [...]
    > Wyprawa stąd w te góry to pewnie około 5 tysięcy km,
    > więc raczej warto pomyśleć o przedwczesnej wymianie.

    Myślałem o tym, ale chyba nadmierną troską była by wymiana oleju w
    skrzyni po 20k km (2lata) a w silniku po 5k km (pól roku). W alpach już
    nim byłem. Grzał się - trzeba przyznać.

  • 10. Data: 2010-07-31 07:11:36
    Od: Robson <r...@...pl>

    > Myślałem o tym, ale chyba nadmierną troską była by wymiana oleju w
    > skrzyni po 20k km (2lata) a w silniku po 5k km (pól roku). W alpach już
    > nim byłem. Grzał się - trzeba przyznać.

    Powiedz co to za samochod. W niektorych fabryczne chlodzenie oleju w
    skrzyni jest niewystarczajace, mozna pomoc skrzyni przez zamontowanie
    dodatkowej chlodnicy oleju.