-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.task
.gda.pl!not-for-mail
From: Filip KK <n...@n...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: [ASB] Przyznaję rację kilku osobom.
Date: Wed, 29 Sep 2010 03:38:28 +0200
Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl/
Lines: 67
Message-ID: <i7u5em$ja0$1@news.task.gda.pl>
NNTP-Posting-Host: apn-77-115-29-22.dynamic.gprs.plus.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.task.gda.pl 1285724439 19776 77.115.29.22 (29 Sep 2010 01:40:39 GMT)
X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 29 Sep 2010 01:40:39 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.12) Gecko/20100914
Thunderbird/3.0.8
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2313655
[ ukryj nagłówki ]Oficjalnie przyznaję rację wszystkim tym, którzy mi usiłowali
wytłumaczyć że automatyczna skrzynia biegów redukuje biegi gdy się
wciska gaz do dechy (bez kick-down).
Dla wytłumaczenia własnej głupoty dodam to, że użytkowałem w pełni
sprawne automaty z dużymi silnikami i zwyczajnie w świecie nie
odczuwałem zmiany biegów (np. z 5 na 3) po wciśnięciu gazu (bez KD).
Gdybym testował skrzynię w jakimś małym silniczku, np. 2 litrowym, to
bym z pewnością inaczej odczuwał zmianę biegów po wciśnięciu gazu, gdyż
wskazówka przyspieszenia dużo wolniej by się poruszała, w porównaniu do
tego jak szybko wskakuje po zrzuceniu biegu/ów. Widać to wyraźnie (na
filmikach) na przykładzie Audi A3 testowanego przez Mariusza Ch.
Obecnie posiadam BMW ze skrzynią steptronic, który charakteryzuje się
idealnie płynną zmianą biegów, bez nawet najmniejszego ich odczucia.
Gdyby nie prędkościomierz i odsłuch dźwiękowy, w ogóle by człowiek nie
czuł że automat zmienia biegi. Wynika to z zupełnie innej konstrukcji
skrzyni, w przeciwieństwie do np. tiptronica, w którym to już się
odczuwa zmianę biegów.
A o to seria testów przyspieszeń, jakie przed chwilą wykonałem, cztery z
nich opiszę.
Test 1:
Rozpędziłem się do około 70km/h,
wrzuciłem tryb manual,
wrzuciłem bieg 5-ty (obroty spadły do około 1100 obr/min.),
wrzuciłem tryb D (obroty pozostały w tej samej pozycji),
wcisnąłem gaz do dechy bez KD (i obserwowałem obrotomierz jak przyspiesza),
po kilku sekundach automat zmienił bieg na 4 i po chwili na 5.
Test 2:
Rozpędziłem się do 60km/h,
wrzuciłem bieg 5 (w trybie manual),
wcisnąłem gaz do dechy bez KD.
Wynik: Rozpędzał się jak zółw.. Tak na oko na filmiku zajmuje mu to z 7
sekund z 60 do 100 km/h.
Test 3:
Rozpędziłem się do ~15 km/h,
wrzuciłem 2 bieg (tryb manual),
wcisnąłem kick-down,
skrzynia zredukowała bieg do 1.
Ciekawostka: w trybie manual skrzynia nigdy nie zredukuje biegu do 1 gdy
się hamuje do 0 km/h. Ale ruszanie z 2 w ogóle nie jest uciążliwe, wręcz
prawie się nie odczuwa tego podczas normalnego startu.
Test 4:
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h (tryb D z wciśniętym kick-down dla
sprawdzenia, czy będzie skrzynka odcinała przed czerwonym polem na
obrotomierzu),
gaz w podłogę (kick-down), dupa w bok i po teście. :)
Auto testowane:
BMW M57, E39 (II lift), skrzynia biegów steptronic A5S 390R - WZ
Dziękuję za uwagę :)
Pozdrawiam
Filip
P.S> Z przykrością również informuję, że ludzie podpisujący się jako
"Karolek" oraz "Jurand" wylądowali w moim filtrze, za zbyt "luźny" język
jaki używali w dyskusji obrażając mnie. A ja nie mam ochoty i nie muszę
czytać słów kogoś, kto mnie obraża i jest odważny tylko zza ekranu monitora.
Następne wpisy z tego wątku
- 29.09.10 08:30 LEPEK
- 29.09.10 08:38 J.F.
- 29.09.10 09:52 MadMan
- 29.09.10 10:42 G Nowak
- 29.09.10 11:16 Icek
- 29.09.10 11:27 J.F.
- 29.09.10 12:34 MadMan
- 29.09.10 13:30 Brzezi
- 29.09.10 15:28 Filip KK
- 29.09.10 15:33 Filip KK
- 29.09.10 16:03 Brzezi
- 29.09.10 16:08 J.F.
- 29.09.10 16:14 Brzezi
- 29.09.10 16:57 Filip KK
- 29.09.10 16:59 Filip KK
Najnowsze wątki z tej grupy
- O co chodzi?
- PJ autobus-tramwaj
- Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
- Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
Najnowsze wątki
- 2024-05-26 O co chodzi?
- 2024-05-26 PJ autobus-tramwaj
- 2024-05-26 Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- 2024-05-26 cena pięciocyfrowa
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 supercap
- 2024-05-25 Sulzbach => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław