    From: Filip KK <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: [ASB] Przyznaję rację kilku osobom.
    Date: Wed, 29 Sep 2010 03:38:28 +0200

    Oficjalnie przyznaję rację wszystkim tym, którzy mi usiłowali
    wytłumaczyć że automatyczna skrzynia biegów redukuje biegi gdy się
    wciska gaz do dechy (bez kick-down).

    Dla wytłumaczenia własnej głupoty dodam to, że użytkowałem w pełni
    sprawne automaty z dużymi silnikami i zwyczajnie w świecie nie
    odczuwałem zmiany biegów (np. z 5 na 3) po wciśnięciu gazu (bez KD).
    Gdybym testował skrzynię w jakimś małym silniczku, np. 2 litrowym, to
    bym z pewnością inaczej odczuwał zmianę biegów po wciśnięciu gazu, gdyż
    wskazówka przyspieszenia dużo wolniej by się poruszała, w porównaniu do
    tego jak szybko wskakuje po zrzuceniu biegu/ów. Widać to wyraźnie (na
    filmikach) na przykładzie Audi A3 testowanego przez Mariusza Ch.

    Obecnie posiadam BMW ze skrzynią steptronic, który charakteryzuje się
    idealnie płynną zmianą biegów, bez nawet najmniejszego ich odczucia.
    Gdyby nie prędkościomierz i odsłuch dźwiękowy, w ogóle by człowiek nie
    czuł że automat zmienia biegi. Wynika to z zupełnie innej konstrukcji
    skrzyni, w przeciwieństwie do np. tiptronica, w którym to już się
    odczuwa zmianę biegów.

    A o to seria testów przyspieszeń, jakie przed chwilą wykonałem, cztery z
    nich opiszę.

    Test 1:
    Rozpędziłem się do około 70km/h,
    wrzuciłem tryb manual,
    wrzuciłem bieg 5-ty (obroty spadły do około 1100 obr/min.),
    wrzuciłem tryb D (obroty pozostały w tej samej pozycji),
    wcisnąłem gaz do dechy bez KD (i obserwowałem obrotomierz jak przyspiesza),
    po kilku sekundach automat zmienił bieg na 4 i po chwili na 5.

    Test 2:
    Rozpędziłem się do 60km/h,
    wrzuciłem bieg 5 (w trybie manual),
    wcisnąłem gaz do dechy bez KD.
    Wynik: Rozpędzał się jak zółw.. Tak na oko na filmiku zajmuje mu to z 7
    sekund z 60 do 100 km/h.

    Test 3:
    Rozpędziłem się do ~15 km/h,
    wrzuciłem 2 bieg (tryb manual),
    wcisnąłem kick-down,
    skrzynia zredukowała bieg do 1.

    Ciekawostka: w trybie manual skrzynia nigdy nie zredukuje biegu do 1 gdy
    się hamuje do 0 km/h. Ale ruszanie z 2 w ogóle nie jest uciążliwe, wręcz
    prawie się nie odczuwa tego podczas normalnego startu.

    Test 4:
    Przyspieszenie od 0 do 100 km/h (tryb D z wciśniętym kick-down dla
    sprawdzenia, czy będzie skrzynka odcinała przed czerwonym polem na
    obrotomierzu),
    gaz w podłogę (kick-down), dupa w bok i po teście. :)

    Auto testowane:
    BMW M57, E39 (II lift), skrzynia biegów steptronic A5S 390R - WZ

    Dziękuję za uwagę :)

    Pozdrawiam
    Filip

    P.S> Z przykrością również informuję, że ludzie podpisujący się jako
    "Karolek" oraz "Jurand" wylądowali w moim filtrze, za zbyt "luźny" język
    jaki używali w dyskusji obrażając mnie. A ja nie mam ochoty i nie muszę
    czytać słów kogoś, kto mnie obraża i jest odważny tylko zza ekranu monitora.