  • 1. Data: 2010-09-29 03:38:28
    Temat: [ASB] Przyznaję rację kilku osobom.
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    Oficjalnie przyznaję rację wszystkim tym, którzy mi usiłowali
    wytłumaczyć że automatyczna skrzynia biegów redukuje biegi gdy się
    wciska gaz do dechy (bez kick-down).

    Dla wytłumaczenia własnej głupoty dodam to, że użytkowałem w pełni
    sprawne automaty z dużymi silnikami i zwyczajnie w świecie nie
    odczuwałem zmiany biegów (np. z 5 na 3) po wciśnięciu gazu (bez KD).
    Gdybym testował skrzynię w jakimś małym silniczku, np. 2 litrowym, to
    bym z pewnością inaczej odczuwał zmianę biegów po wciśnięciu gazu, gdyż
    wskazówka przyspieszenia dużo wolniej by się poruszała, w porównaniu do
    tego jak szybko wskakuje po zrzuceniu biegu/ów. Widać to wyraźnie (na
    filmikach) na przykładzie Audi A3 testowanego przez Mariusza Ch.

    Obecnie posiadam BMW ze skrzynią steptronic, który charakteryzuje się
    idealnie płynną zmianą biegów, bez nawet najmniejszego ich odczucia.
    Gdyby nie prędkościomierz i odsłuch dźwiękowy, w ogóle by człowiek nie
    czuł że automat zmienia biegi. Wynika to z zupełnie innej konstrukcji
    skrzyni, w przeciwieństwie do np. tiptronica, w którym to już się
    odczuwa zmianę biegów.

    A o to seria testów przyspieszeń, jakie przed chwilą wykonałem, cztery z
    nich opiszę.

    Test 1:
    Rozpędziłem się do około 70km/h,
    wrzuciłem tryb manual,
    wrzuciłem bieg 5-ty (obroty spadły do około 1100 obr/min.),
    wrzuciłem tryb D (obroty pozostały w tej samej pozycji),
    wcisnąłem gaz do dechy bez KD (i obserwowałem obrotomierz jak przyspiesza),
    po kilku sekundach automat zmienił bieg na 4 i po chwili na 5.

    Test 2:
    Rozpędziłem się do 60km/h,
    wrzuciłem bieg 5 (w trybie manual),
    wcisnąłem gaz do dechy bez KD.
    Wynik: Rozpędzał się jak zółw.. Tak na oko na filmiku zajmuje mu to z 7
    sekund z 60 do 100 km/h.

    Test 3:
    Rozpędziłem się do ~15 km/h,
    wrzuciłem 2 bieg (tryb manual),
    wcisnąłem kick-down,
    skrzynia zredukowała bieg do 1.

    Ciekawostka: w trybie manual skrzynia nigdy nie zredukuje biegu do 1 gdy
    się hamuje do 0 km/h. Ale ruszanie z 2 w ogóle nie jest uciążliwe, wręcz
    prawie się nie odczuwa tego podczas normalnego startu.

    Test 4:
    Przyspieszenie od 0 do 100 km/h (tryb D z wciśniętym kick-down dla
    sprawdzenia, czy będzie skrzynka odcinała przed czerwonym polem na
    obrotomierzu),
    gaz w podłogę (kick-down), dupa w bok i po teście. :)

    Auto testowane:
    BMW M57, E39 (II lift), skrzynia biegów steptronic A5S 390R - WZ

    Dziękuję za uwagę :)

    Pozdrawiam
    Filip

    P.S> Z przykrością również informuję, że ludzie podpisujący się jako
    "Karolek" oraz "Jurand" wylądowali w moim filtrze, za zbyt "luźny" język
    jaki używali w dyskusji obrażając mnie. A ja nie mam ochoty i nie muszę
    czytać słów kogoś, kto mnie obraża i jest odważny tylko zza ekranu monitora.

  • 2. Data: 2010-09-29 08:30:31
    Temat: Re: [ASB] Przyznaję rację kilku osobom.
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2010-09-29 03:38, Filip KK pisze:
    ^^^^^
    > A o to seria testów przyspieszeń, jakie przed chwilą wykonałem,
    ^^^^^^^^^^^^

    Co ty, nie masz co w nocy robić?! ;P

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 3. Data: 2010-09-29 08:38:20
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 29 Sep 2010 08:30:31 +0200, LEPEK wrote:
    >W dniu 2010-09-29 03:38, Filip KK pisze:
    > ^^^^^
    > ^^^^^^^^^^^^
    >Co ty, nie masz co w nocy robić?! ;P

    W dzien trudniej zmierzyc 60-100 :-P

    J.

  • 4. Data: 2010-09-29 09:52:41
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Wed, 29 Sep 2010 08:38:20 +0200, J.F. napisał(a):

    > W dzien trudniej zmierzyc 60-100 :-P

    Gdyż?

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 5. Data: 2010-09-29 10:42:06
    Od: "G Nowak" <g...@g...com>

    Jesli podaje w milach to miescie rzeczywiscie trudno za dnia ;)

    --
    pozdr

  • 6. Data: 2010-09-29 11:16:30
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Gdyż?

    korki sa w miescie

    Icek

  • 7. Data: 2010-09-29 11:27:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w
> [...]
    > wrzuciłem tryb D (obroty pozostały w tej samej pozycji),
    > wcisnąłem gaz do dechy bez KD (i obserwowałem obrotomierz jak

    Ten KD to co to jest - jakis przelacznik pod pedalem ze trzeba
    wcisnac do dechy i jeszcze glebiej ?

    > po kilku sekundach automat zmienił bieg na 4 i po chwili na 5.

    Dlugo mu to zajelo.

> [...]
    > wrzuciłem bieg 5 (w trybie manual),
    > wcisnąłem gaz do dechy bez KD.
    > Wynik: Rozpędzał się jak zółw.. Tak na oko na filmiku zajmuje mu

    No ale zaraz - przeciez w poprzednim przykladzie po "kilku
    sekundach" redukowal do 4 .. po co, skoro,
    na 5 po 7 sekundach mamy juz 100km/h.

    No chyba ze to wyglada tak, ze przy 60 na V silnik prawie wcale nie
    przyspiesza, po 2s mamy juz 70 i przyspieszenie lepsze, ale nadal
    kiepskie, wiec automat po kolejnych 2s wrzuca IV i po nastepnych
    dwoch ma 100km/h, noga z gazu mozna wrzucic V.

> [...]
    > polem na obrotomierzu),
    > gaz w podłogę (kick-down), dupa w bok i po teście. :)

    No ale zaraz - czemy w tescie3 na I dupa nie skoczyla w bok ? :-)

    J.

  • 8. Data: 2010-09-29 12:34:24
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Wed, 29 Sep 2010 11:16:30 +0200, Icek napisał(a):

    > korki sa w miescie

    10 minut jazdy i jestem na prawie nieużywanej póki co autostradzie :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 9. Data: 2010-09-29 13:30:27
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    śro, 29 wrz 2010 o 03:38 GMT, Filip KK napisał(a):

> [...]
    > wcisnąłem gaz do dechy bez KD (i obserwowałem obrotomierz jak przyspiesza),
    > po kilku sekundach automat zmienił bieg na 4 i po chwili na 5.

    To masz cos nie tak, automat powinien zredukowac do 4 NATYCHMIAST po
    wcisnieciu zdecydowanym gazu

> [...]
    > wrzuciłem bieg 5 (w trybie manual),
    > wcisnąłem gaz do dechy bez KD.
    > Wynik: Rozpędzał się jak zółw.. Tak na oko na filmiku zajmuje mu to z 7

    To potwirdza potrzebe i zasadnosc redukowania biegow podczas
    przyspieszania, z czym sie tak burzliwie klociles i nie zgadales

    > Ciekawostka: w trybie manual skrzynia nigdy nie zredukuje biegu do 1 gdy
    > się hamuje do 0 km/h. Ale ruszanie z 2 w ogóle nie jest uciążliwe, wręcz
    > prawie się nie odczuwa tego podczas normalnego startu.

    To u mnie w BMW tez tak bylo.
    Jako ciekasowstke dodam, ze w moim MB C140 z ASB(4biegi), domyslnie zawsze rusza z
    2, w trybie "E" w ogole nie da sie zejsc do 1, w trybie "S" zdecydwane
    mocne wcisniecie gazu, ale tylko na samym poczatku przy ruszaniu z
    zatrzymania powoduje redukcje do 1, wiec przy normalnej jezdzie, w 90%
    przypadkow wykorzystywane sa tylkob biegi 2->3->4, bez jedynki :)

> [...]
    > obrotomierzu),
    > gaz w podłogę (kick-down), dupa w bok i po teście. :)

    Czyli masz popsute/niedzialajace DSC?

    Robiles to na sliskim asfalcie? mokro bylo? bo na suchym asfalcie na
    sprawnych oponach nie udalo mi sie nigdy zabuksowac w wiekszym stopniu
    kolami...

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 10. Data: 2010-09-29 15:28:32
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-09-29 13:30, Brzezi pisze:

    > To masz cos nie tak, automat powinien zredukowac do 4 NATYCHMIAST po
    > wcisnieciu zdecydowanym gazu

    Domyśl się, że skoro miałem na 5-tce, przyspieszyłem i
    słyszałem/widziałem, że zmienił na 4 i potem na 5, to chyba zredukował
    NATYCHMIAST do 3, prawda? :)

    > To potwirdza potrzebe i zasadnosc redukowania biegow podczas
    > przyspieszania, z czym sie tak burzliwie klociles i nie zgadales

    Nie wiem po co powyższy komentarz? Napisałem, że w mojej skrzyni nie
    czułem tej zmiany. Zbyt płynnie zmienia biegi, zbyt szybko przyspiesza
    by odróżnić czy zmienił bieg czy nie, wskazówka leci na łeb na szyję w
    górę i moim zadaniem jest trzymać auto na torze jazdy. :) Dlatego nie
    zauważyłem nigdy, że zmienia biegi i to nawet o 2 w dół.

> [...]
    > zatrzymania powoduje redukcje do 1, wiec przy normalnej jezdzie, w 90%
    > przypadkow wykorzystywane sa tylkob biegi 2->3->4, bez jedynki :)

    :)

    > Czyli masz popsute/niedzialajace DSC?

    Tak, czujnik poleciał. Na dniach go muszę wymienić.

    > Robiles to na sliskim asfalcie? mokro bylo? bo na suchym asfalcie na
    > sprawnych oponach nie udalo mi sie nigdy zabuksowac w wiekszym stopniu
    > kolami...

    Przecież dobrze wiesz, że wczoraj padało :):)