  • 1. Data: 2010-02-20 22:13:20
    Temat: AVR TVOUT - ktory sposob lepszy
    Od: melwin <p...@g...com>

    Mam przed oczami 2 schematy.Pierwszy to schemat AVRTV z EDW 02.2008 z
    dwoma tranzystorami i kupą elementów po stronie TV. Drugi to vidterm64
    ze strony http://www.mikrocontroller.net/topic/53140, tu jakby mniej
    skomplikowany schemat. Czy ten pierwszy jest w jakis sposob lepszy?
    Prosze o spojrzenie fachowym okiem.

  • 2. Data: 2010-02-21 12:52:51
    Temat: Re: AVR TVOUT - ktory sposob lepszy
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    Użytkownik melwin napisał:
> [...]
    > ze strony http://www.mikrocontroller.net/topic/53140, tu jakby mniej
    > skomplikowany schemat. Czy ten pierwszy jest w jakis sposob lepszy?

    Witam
    Jeśli Kolega zamieści gdzieś schemat z EDW to mogę porównać. Sporo
    dłubałem w kwestii generowania obrazu na procesorach AVR i ARM. To co
    jest na podanej stronie korzysta z portu SPI jako rejestru video i
    licznika w trybie PWM do generowania impulsów synchro.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 3. Data: 2010-02-21 18:11:34
    Od: melwin <p...@g...com>

    On 21 Lut, 13:52, Grzegorz Kurczyk
    <g...@c...slupsk.pl> wrote:

    > Jeśli Kolega zamieści gdzieś schemat z EDW to mogę porównać. Sporo

    Proszę bardzo
    http://yfrog.com/2oschematwj

  • 4. Data: 2010-02-21 18:37:05
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    Użytkownik melwin napisał:

    > Proszę bardzo
    > http://yfrog.com/2oschematwj

    W zasadzie to różnice tylko w układzie "sklejania" sygnału wideo do
    kupy. Ciekawi mnie tylko ten układ z
    http://www.mikrocontroller.net/topic/53140 bo interfejs SPI po
    zakończeniu nadawania wystawia stan wysoki. W swoich rozwiązaniach
    negowałem sygnał MOSI pojedynczym inwerterem, a dopiero potem sumowałem
    z sygnałem synchronizacji. W układzie z http://yfrog.com/2oschematwj
    zrobiono to na tranzystorze T1 (na inwerterze TTL miałem ostrzejszy
    obraz niż w układzie inwertera z tranzystorem). Po wstępnej analizie
    kodu z układu http://www.mikrocontroller.net/topic/53140 widzę, że autor
    robi jakiś trik z wyjściem PB1 którym wymusza stan niski po wyłączeniu
    SPI. Z tego co widzę na zdjęciu z ekranu pojawia się ten sam problem,
    który miałem w postaci przerwy między znakami o szerokości jednego
    pixela (ze względu na brak bufora port SPI na pełnej prędkości nie
    potrafi wysyłać bitów ciurkiem - pojawia się jednobitowa przerwa). Dużo
    lepiej do tego celu nadaje się ATmega88. W tych prockach można
    wykorzystać UART w trybie SPI. Ponieważ UART ma jednobajtowy bufor
    sprzętowy, to bity lecą ciurkiem i na wyświetlanym obrazie nie ma
    przerw. Tyle, że wtedy nie ma UART-a do komunikacji z terminalem.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 5. Data: 2010-02-21 19:57:16
    Od: melwin <p...@g...com>

    On 21 Lut, 19:37, Grzegorz Kurczyk
    <g...@c...slupsk.pl> wrote:

> [...]
    interfejs SPI po
    > zakończeniu nadawania wystawia stan wysoki. W swoich rozwiązaniach

    Czyli jeśli zależy mi na prostocie to mogę zastosować sposób z
    http://www.mikrocontroller.net/topic/53140 .
    Te uproszczenia w sumowaniu sygnału nie sa w żaden sposób szkodliwe
    dla sprzętu pod który go podłączymy ?

    Chcę ten schemat zastosować do prezentowania pomiarów temp itp. Chce
    to podłączyć przez modulator do zwrotnicy antenowej w moim domku w
    celu prezentowania pomiarów na wszystkich odbiornikach.

    Pozdrawiam
    Przemysław

  • 6. Data: 2010-02-21 20:20:25
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    Użytkownik melwin napisał:
    > Czyli jeśli zależy mi na prostocie to mogę zastosować sposób z
    > http://www.mikrocontroller.net/topic/53140 .

    Tak

    > Te uproszczenia w sumowaniu sygnału nie sa w żaden sposób szkodliwe
    > dla sprzętu pod który go podłączymy ?

    Nie są szkodliwe.

    > Chcę ten schemat zastosować do prezentowania pomiarów temp itp. Chce
    > to podłączyć przez modulator do zwrotnicy antenowej w moim domku w
    > celu prezentowania pomiarów na wszystkich odbiornikach.

    Tym bardziej gdy planujesz do tego podłączyć modulator, to mogłoby
    zaszkodzić co najwyżej modulatorowi, ale tak jak pisałem wyżej nic się
    nie stanie.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 7. Data: 2010-02-21 20:37:48
    Od: melwin <p...@g...com>

    On 21 Lut, 21:20, Grzegorz Kurczyk
    <g...@c...slupsk.pl> wrote:

    > Nie są szkodliwe.

    Ok, dzieki.

    To jeszcze takie małe pytanko troszkę związane z tematem (bo modulator
    mam 2 wejściowy i są do niego podłączone 2 kamerki). Jak najprościej
    przełączać sygnał z dwóch kamerek (composite). Czyli z jednej strony
    mam 2 chinche a z drugiej chce mieć jeden chinch. Attiny13 +
    przekaźnik ? To chyba zle rozwiazanie. Ze względu na hałas i żywotność
    przekaźnika przy przełączaniu raz na np. 5 sekund. Tranzystor tez ma
    przeciez zawsze jakis opór i chyba beda straty na sygnale.

  • 8. Data: 2010-02-21 20:52:36
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    melwin wrote:

    > To jeszcze takie małe pytanko troszkę związane z tematem (bo modulator
    > mam 2 wejściowy i są do niego podłączone 2 kamerki). Jak najprościej
    > przełączać sygnał z dwóch kamerek (composite)

    Do tego co kombinujesz możesz też wyświetlać coś na tle obrazu z kamrey
    (takie OSD). Widziałem gdzieś takie rozwiązanie też na AVR i układziku
    do separacji impulsów synchro - ten układ był do jakiegoś modelu
    latającego ale już nie pamiętam gdzie to widziałem. Jeśli chodzi o
    przełączanie sygnału composite to jest to możliwe na zwykłych kluczach
    analogowych 4066. Super wygląda takie przełączanie jak masz
    zsynchronizowane kamery - niektóre na ~24V synchronizują się z siecią,
    bywały też z wejściem synchro.

    Mirek.

  • 9. Data: 2010-02-21 20:53:39
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    Użytkownik melwin napisał:
> [...]
    > przekaźnika przy przełączaniu raz na np. 5 sekund. Tranzystor tez ma
    > przeciez zawsze jakis opór i chyba beda straty na sygnale.

    Zastosuj klucze analogowe. Choćby popularnego CD4066.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 10. Data: 2010-02-21 20:57:17
    Od: melwin <p...@g...com>

    On 21 Lut, 21:53, Grzegorz Kurczyk
    <g...@c...slupsk.pl> wrote:

    > Zastosuj klucze analogowe. Choćby popularnego CD4066.

    ok, dzieki