  • 1. Data: 2014-09-09 20:07:18
    Temat: AdobeRGB, sRGB, Pentax k10D
    Od: T...@s...in.the.world

    Witam,
    Wg tego co czytalem, ustawienia przestrzni barwnej w korpusie nie
    powinny wplywac na RAW, bo przestrzen barwna matrycy i tak obejmuje
    wiecej kolorow...
    Mam w Pentaxie k10D ustawione RAWy (PEF). No i jak robie zdjecie (RAW) z
    zaptaszkowanym sRGB to po zrobionym zdjeciu w info wyraznie widze
    'sRGB', a jak zaptaszkuje w opcjach AdobeRGB to w info zdjecia widze
    'Adobe'.
    To w koncu RAW ma ograniczona przestrzen barwna do AdobeRGB czy sRGB czy
    nie?
    --
    TA

  • 2. Data: 2014-09-09 20:18:34
    Temat: Re: AdobeRGB, sRGB, Pentax k10D
    Od: Bartolomeo <n...@n...com>

    W dniu 2014-09-09 20:07, T...@s...in.the.world pisze:

    > Mam w Pentaxie k10D ustawione RAWy (PEF). No i jak robie zdjecie (RAW) z
    > zaptaszkowanym sRGB to po zrobionym zdjeciu w info wyraznie widze
    > 'sRGB', a jak zaptaszkuje w opcjach AdobeRGB to w info zdjecia widze

    A czy ta przestrzeń barwna nie dotyczy Jpega osadzonego w RAWie?

  • 3. Data: 2014-09-09 20:42:11
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Raw nie ma jakiejkolwiek przypisanej przestrzeni barwnej.
    Raw jest ''czarno-bialy"

  • 4. Data: 2014-09-09 21:59:27
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

> [...]
    > 'Adobe'.
    > To w koncu RAW ma ograniczona przestrzen barwna do AdobeRGB czy sRGB czy

    Ale pliki masz tej samej wielkości, więc ograniczeń nie ma. Wielkość
    plików JPG różni się w zależności od przestrzeni barwnej.

    Pozdrawiam,
    P.P.

  • 5. Data: 2014-09-09 22:03:48
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <lungbe$rln$1@node2.news.atman.pl>,
    Bartolomeo <n...@n...com> wrote:

    > A czy ta przestrzeń barwna nie dotyczy Jpega osadzonego w RAWie?

    Hm, o tym nie pomyslalem.
    Czy ktos moglby to potwierdzic?
    --
    TA

  • 6. Data: 2014-09-09 23:26:53
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <540f5c1e$0$2359$65785112@news.neostrada.pl>,
    Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl> wrote:

    > Ale pliki masz tej samej wielkości, więc ograniczeń nie ma.

    Ktore pliki mam tej samej wielkosci?
    Czy moglbym prosic o wieksza precyzje wypowiedzi.

    >Wielkość
    > plików JPG różni się w zależności od przestrzeni barwnej.
    No, teoretycznie tak.
    Ale to nie jest odpowiedz na moje pytanie.
    --
    TA

  • 7. Data: 2014-09-09 23:43:57
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2014-09-09 23:26, T...@s...in.the.world pisze:
    [...]
    > Ktore pliki mam tej samej wielkosci?
    > Czy moglbym prosic o wieksza precyzje wypowiedzi.

    Pliki RAW otrzymane przy ustawieniach sRGB i AdobeRGB mają taką samą
    wielkość.

    P.P.

  • 8. Data: 2014-09-09 23:46:33
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-09-09 21:59, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Ale pliki masz tej samej wielkości, więc ograniczeń nie ma. Wielkość
    > plików JPG różni się w zależności od przestrzeni barwnej.

    A skąd taka teoria?

    Marek

  • 9. Data: 2014-09-09 23:50:47
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2014-09-09 22:03, T...@s...in.the.world pisze:

    > Hm, o tym nie pomyslalem.
    > Czy ktos moglby to potwierdzic?

    Tego akurat nie wiem, ale brzmi logicznie :-) Istotniejsze wydaje mi się
    to, że RAW jest wywoływany do JPG w oparciu o ustawione w aparacie
    parametry, i to z tego JPGa rysowany jest histogram. Jeśli więc ustawisz
    nieodpowiednie parametry wywoływania, to histogram nie będzie miarodajny.
    Łatwo to sprawdzić :-)

    P.P.

  • 10. Data: 2014-09-10 00:12:03
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-09-09 20:07, T...@s...in.the.world pisze:

    > To w koncu RAW ma ograniczona przestrzen barwna do AdobeRGB czy sRGB
    > czy nie?

    RAW nie może mieć ograniczanej przestrzeni barwnej bo przestałby być
    RAWem. To fizyczny zrzut tego co na matrycy powstało. Owszem, czasem
    aparaty ingerują w ten zrzut (odszumianie RAWów) ale nie ograniczają
    przestrzeni kolorów bo byłoby to absurdem.

    Traktuj tą tą informację jako przenoszenie kopii ustawień aparatu w
    sekcji informacyjnej pliku (umownie EXIF). Przestrzeń barw może wpływać
    na osadzoną miniaturkę (w moim Sony A77 wpływa), ale to już zależy od
    programistów firmware aparatu.

    Marek