  • 1. Data: 2010-03-08 10:54:32
    Temat: Akumulator awaryjny
    Od: "Adax" <m...@o...pl>

    Witam! Komórki z GPS pożerają trochę energii... Czy znacie temat dodatkowego,
    pleckaowego akumulatorka, który doładowałby komórkę podczas np. chodzenia po
    górach :) Pozdr!

  • 2. Data: 2010-03-08 11:35:35
    Temat: Re: Akumulator awaryjny
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adax" <m...@o...pl>
> [...]
    > dodatkowego,
    > pleckaowego akumulatorka, który doładowałby komórkę podczas np.

    No coz, kiedys dawno kupilem taki GPS bluetooth i sobie chwale - on
    wytrzymuje ponad 12h, telefon tez ponad 12h
    [z wlaczonym Trekbuddym ale wygaszonym ekranem].

    a na allegro takie cuda maja
    http://www.allegro.pl/item936622532_ladowarka_awaryj
    na_do_telefonow_bateria_kolory.html

    Tylko prawde mowiac wolalbym cos na 2 lub wiecej paluszkow NiMH.

    J.

  • 3. Data: 2010-03-08 11:44:59
    Od: orcio <o...@N...pl>

    Adax pisze:
    > Witam! Komórki z GPS pożerają trochę energii... Czy znacie temat dodatkowego,
    > pleckaowego akumulatorka, który doładowałby komórkę podczas np. chodzenia po
    > górach :) Pozdr!

    Na Allegro jest dużo rożnych są większe i mniejsze
    http://www.allegro.pl/item942611440_mobilna_bateria_
    sloneczna_solar_panel_bateria.html

    orcio

  • 4. Data: 2010-03-08 12:33:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "orcio" <o...@N...pl> napisał
    > Na Allegro jest dużo rożnych są większe i mniejsze
    > http://www.allegro.pl/item942611440_mobilna_bateria_
    sloneczna_solar_panel_bateria.html

    Z tym ze badzmy realistami - akurat to ma rozmiar ogniwa jakies
    15cm^2, wiec w idealnych warunkach da okolo 150mW,
    czyli powiedzmy 5V, 30mA.

    Ledwo starczy na podtrzymanie telefonu, ale musi byc jeszcze piekne
    slonce bez zadnej chmurki, prostopadle ustawione.

    A wieksze .. szybko sie zuzyje w turystyce :-(

    A mialy byc takie fajne ogniwa paliwowe na metanol ...

    J.

  • 5. Data: 2010-03-08 13:41:19
    Od: orcio <o...@N...pl>

    J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Ledwo starczy na podtrzymanie telefonu, ale musi byc jeszcze piekne
    > slonce bez zadnej chmurki, prostopadle ustawione.

    Nie korzystałem osobiście ale pierwsze moje skojarzenie z chodzeniem po
    górach to brak prądu w schronisku albo obstawienie wszystkich dostępnych
    gniazdek ładowarkami. Jeżeli w tego typu urządzeniach jest możliwość
    zasilenia z sieci to można to mieć przez cały dzień na plecaku a
    dodatkowo podładować jak będzie miejsce w schronisku

    > A wieksze .. szybko sie zuzyje w turystyce :-(
    >
    > A mialy byc takie fajne ogniwa paliwowe na metanol ...

    tylko wtedy zamiast chodzić z bateriami chodziłoby sie z menażkami z
    metanolem a to aż korci żeby łyknąć ;) a serio to najlepiej żeby energia
    była generowana ze źródła którego nie trzeba nosić ze sobą czyli słońce,
    ciepło człowieka, prądnica pobierająca energię z trzęsienia urządzeniem:
    http://nt.interia.pl/telekomunikacja/wiadomosci/news
    /koniec-z-ladowaniem-komorek,1448989

    orcio

  • 6. Data: 2010-03-08 13:46:05
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 08-03-2010 o 13:33:42 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Z tym ze badzmy realistami

    A to jak już jest taka potrzeba, to nie lepiej kupić sobie ze dwie
    zapasowe baterie, choćby najtańsze za 20-30zł?
    Jak bawić się takimi gadżetami.

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

  • 7. Data: 2010-03-08 14:46:31
    Od: "Adax" <m...@o...pl>

    (...)
    > A to jak już jest taka potrzeba, to nie lepiej kupić sobie ze dwie
    > zapasowe baterie, choćby najtańsze za 20-30zł?
    > Jak bawić się takimi gadżetami.

    Dzięki! Znacie baterię do Nokii 5530, która wytrzyma b. długo? Pozdr

  • 8. Data: 2010-03-08 17:50:50
    Od: Piotrek <b...@o...pl>

    Ponieważ mam Nokię N82 w kaburze i nie chce mi się jej za każdym razem
    wypakowywać i wpakowywać celem wymiany akumulatora, a przy filmowaniu
    bateria siada po 2 godzinach, kupiłem ładowarkę na paluszki Energizer
    Energi To Go, o takie coś:
    http://www.energizer.com/products/energi-to-go/Pages
    /ipod-cell-phone-charger.aspx
    sprawuje się nieźle, trzeba tylko zamówić z odpowiednią końcówką bo
    sprzedają różne w zależności od telefonu. Komplet 2 baterii alkalicznych
    wystarcza na jedno pełne ładowanie, które trwa około 3 godzin. Baterie
    manganowe się nie sprawdziły bo nie dały rady. Z uwagi na duże zużycie
    baterii przeze mnie kupiłem 2 akumulatorki Philips 2700 mAH każdy i ledwo
    ledwo dają radę naładować aku 1050 mAh telefonu choć nie wiem czemu a na
    dodatek musiałem rozłożyć tą ładowarkę na czynniki pierwsze bo w środku ma
    ona plastik zabezpieczajacy przed odwróceniem polaryzacji, ale był on zbyt
    gruby i przód akumulatora nie dochodził bo za gruby był dzióbek plusa, a co
    za tym idzie trzeba było go wyciąć. Jeszcze zastanawiałem się nad czymś
    takim: http://www.velleman.eu/distributor/products/view/?id
    =377166 idzie to
    kupić w Polsce ale wolę jednak tą pierwszą ładowarkę bo paluszki R6 można
    kupić wszędzie, a ładowarka kosztuje 20 zł

  • 9. Data: 2010-03-08 19:51:33
    Od: "Adax" <A...@o...pl>

    (...)
    > kupiłem ładowarkę na paluszki Energizer
    > Energi To Go, o takie coś:
    > http://www.energizer.com/products/energi-to-go/Pages
    /ipod-cell-phone-charger.aspx

    No wreszcie jakaś konkretne rozwiązanie, dzięki! Mam podobną łdowarkę
    energizera, ale raczej nie pracuje jako rozładowywanie.. :) Ale fajnie
    wiedzieć, jeszce raz dzięki!

  • 10. Data: 2010-03-08 20:45:47
    Od: AL <a...@s...tam>

    Adax pisze:
> [...]
    >>

    > No wreszcie jakaś konkretne rozwiązanie, dzięki! Mam podobną łdowarkę
    > energizera, ale raczej nie pracuje jako rozładowywanie.. :) Ale fajnie

    mam zrobione samodzielnie - koszt sumaryczny ok 5pln
    - koszyk na 4 akumulatorki (znajdziesz w sklepie elektronicznym) +
    kabelek zakonczony gniazdem USB.
    Zestaw moze malo estetyczny - ale funkcjonalny.

    Wiekszosc urzadzen, ktore mam (telefon, palmtop, gps) ma mozliwosc
    ladowania via USB (tak tez te urzadzenia laduje z samochodu -
    przejsciowka zapalniczkowa 12v zakonczona wtykiem usb), wiec mam 1
    kabelek usb do ladowania wszystkich urzadzen.
    Jedynie do telefonu (e51) musialem dorobic sobie nowa koncowke, gdyz e51
    nie ma mozliwosci ladowania via usb. Wiec mam 2 kabelki w zestawie
    podroznym.

    To rozwiazanie sprawdza mi sie od paru lat - 4 aku 2700mAh spokojnie
    wystarczaja na naladowanie telefonu + gps i jeszcze do konca nie sa
    wyczerpane (w sytuacji awaryjnej w kiosku zawsze mozna dokupic paluszki
    lub gdy czlek przewidujacy - zabrac ze soba zapasowy zestaw akumulatorkow)

    --
    pozdr
    Adam (AL)