  • 1. Data: 2011-09-18 16:18:45
    Temat: Akumulator i alternator
    Od: "Rafal" <r...@t...pl>

    Witam!
    Padł mi akumulator. Centra Futura 74Ah wytrzymała niecałe 2 lata więc raczej
    nie polecam!
    Ze wzgl. na zamontowany w samochodzie sprzęt car audio zastanawiam się nad
    niewielkim upgradem układu elektrycznego. Myślę oczywiście o pojemniejszej
    baterii.
    Jakie marki/modele akumulatorów polecacie? Czy większa bateria i standardowy
    alternator będą współpracować? Standardowy alternator w mojej Omedze ładuje
    100A. Czy to znaczy, że bateria 100Ah to max co potrafi ładować?

    Pozdrawiam!
    Rafał

  • 2. Data: 2011-09-18 16:30:46
    Temat: Re: Akumulator i alternator
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-09-18 16:18, Rafal pisze:
    > Witam!
    > Padł mi akumulator.

    Padł w jakim sensie? Rozładował się? Dostał zwarcia? Wyparował elektrolit?

    > Jakie marki/modele akumulatorów polecacie? Czy większa bateria i standardowy
    > alternator będą współpracować? Standardowy alternator w mojej Omedze ładuje
    > 100A. Czy to znaczy, że bateria 100Ah to max co potrafi ładować?

    Nie. To tylko znaczy, że jest w stanie zasilić urządzenia o łącznym
    poborze prądu 100A.

    Ale wsadzenie większego akumulatora na dłuższą metę nie pomoże,
    zwłaszcza jeśli często słuchasz radia na postoju.

    Już pomijam ten drobny szczegół, jak ściśle jest wymierzone miejsce pod
    akumulator i dużo większego tam nie wsadzisz.

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 3. Data: 2011-09-18 16:54:21
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Sun, 18 Sep 2011 16:18:45 +0200, Rafal napisał(a):

    > Czy większa bateria i standardowy
    > alternator będą współpracować?
    Czemu nie.

    > Standardowy alternator w mojej Omedze ładuje
    > 100A. Czy to znaczy, że bateria 100Ah to max co potrafi ładować?
    Nie, to znaczy ze ten aku ładowany prądem 100A będzie się ładował 1 godz,
    lub ładowany prądem 1A będzie się ładował 100godz.

    --
    Jacek

  • 4. Data: 2011-09-18 17:35:27
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

> [...]
    > Witam!
    > Pad? mi akumulator. Centra Futura 74Ah wytrzyma?a nieca?e 2 lata wi?c raczej
    > nie polecam!
    > Ze wzgl. na zamontowany w samochodzie sprz?t car audio zastanawiam si? nad
    > niewielkim upgradem uk?adu elektrycznego. My?l? oczywi?cie o pojemniejszej
    > baterii.
    > Jakie marki/modele akumulator?w polecacie? Czy wi?ksza bateria i standardowy
    > alternator b?d? wsp?pracowa?? Standardowy alternator w mojej Omedze ?aduje
    > 100A. Czy to znaczy, ?e bateria 100Ah to max co potrafi ?adowa??

    Zapewne któregoś pięknego dnia trafisz na sprzedawcę lub innego znaffcę,
    który Ci powie, że akumulator musi być takiej pojemności jakiej
    przewidział producent, bo większy będzie niedoładowany... Wówczas śmiało
    i gromko roześmiej mu się w twarz ;)
    Koledzy już Ci powiedzieli co znaczy jak masz 100A alternator. Jeżeli
    czegoś nie rozumiesz pytaj, postaramy się w jak najbardziej przystępny
    sposób Ci to wyjaśnić ;)

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 5. Data: 2011-09-18 17:53:12
    Od: "Rafal" <r...@t...pl>

    Użytkownik "Grejon" <g...@g...com> napisał w wiadomości

    > Padł w jakim sensie? Rozładował się? Dostał zwarcia? Wyparował elektrolit?

    Nie mam pojęcia. Byłem na urlopie i samochód stał przez tydzień. Po powrocie
    rozrusznik nawet nie zakręcił. Odpaliłem "na kable" pojeździłem parę godzin,
    zgasiłem i było wporzadku. Następnego dnia rano znowu kaplica. Na weekendzie
    podładowałem prostownikiem przez 20h, zamontowałem baterie, odpaliłem 3-4
    razy i znowu lipa.

    > Nie. To tylko znaczy, że jest w stanie zasilić urządzenia o łącznym
    > poborze prądu 100A.
    >
    > Ale wsadzenie większego akumulatora na dłuższą metę nie pomoże, zwłaszcza
    > jeśli często słuchasz radia na postoju.

    Nie słucham radia na postoju. Od akumulatora wymagam poprostu
    bezproblemowego rozruchu silnika.

    > Już pomijam ten drobny szczegół, jak ściśle jest wymierzone miejsce pod
    > akumulator i dużo większego tam nie wsadzisz.

    W Omedze miejsca jest pod dostatkiem. Przeglądałem allegro i znalazłem BOSCH
    Silver 100Ah o szerokości 353mm - wejdzie bez problemu. Martwi mnie problem
    niedoładowania, bo słyszałem że fakt ten znacznie skraca żywotność
    akumulatora.

  • 6. Data: 2011-09-18 18:02:38
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-09-18 17:53, Rafal pisze:

> [...]
    > podładowałem prostownikiem przez 20h, zamontowałem baterie, odpaliłem 3-4

    Czyli trup. Jak rozumiem napięcie ładowania masz prawidłowe? (ok. 14 V)

    > Nie słucham radia na postoju. Od akumulatora wymagam poprostu
    > bezproblemowego rozruchu silnika.

    Jak każdy z nas :) Sorry, zmyliła mnie ta wzmianka o zestawie audio :)

> [...]
    > Silver 100Ah o szerokości 353mm - wejdzie bez problemu. Martwi mnie problem
    > niedoładowania, bo słyszałem że fakt ten znacznie skraca żywotność

    Olej to. Nie wsadzasz tam potwora co ma ponad 200 Ah.

    PS. Twój czytnik nie wyciął mojej sygnaturki :P

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 7. Data: 2011-09-18 18:07:55
    Od: "Dawidus" <d...@o...pl>

    tak jak Ci kolega napisał. Możesz śmiało wstawić większy aku. Wręcz wskazane
    jest mieć zapas pojemności w Ah.
    Może taki:

    http://allegro.pl/akumulator-95ah-700a-yuasa-l-334-p
    rofessional-wwa-i1809618720.html

    to bardzo dobre produkty.
    Pamiętaj jednak, że żaden akumulator nie jest odporny na upływ prądu w
    instalacji samochodowej. Nawet bardzo mały pobór prądu ktury trwa tygodniami
    może wyładować spory akumulator. Raz porządnie zasiarczony AKU będzie nie do
    uratowania.

    Kup nowy AKU ale sprawdź dobrze instalację auta - jaki masz prąd upływu abyś
    nie zabił nowego. Jeśli auto bezpiecznie stoi to zdejmuj klemę z aku gdy
    długo nie jeździsz.

    Dawid

  • 8. Data: 2011-09-18 18:16:05
    Od: "Agent" <w...@o...pl>

    Użytkownik "Rafal" <r...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > kaplica. Na weekendzie podładowałem prostownikiem przez 20h, zamontowałem
    > baterie, odpaliłem 3-4 razy i znowu lipa.

    A prąd z akumulatora na wyłączonej stacyjce sprawdzałeś?

  • 9. Data: 2011-09-18 18:17:00
    Od: "Agent" <w...@o...pl>

    > http://allegro.pl/akumulator-95ah-700a-yuasa-l-334-p
    rofessional-wwa-i1809618720.html

    > to bardzo dobre produkty.

    Potwierdzam.

  • 10. Data: 2011-09-18 18:19:55
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-09-18 17:53, Rafal pisze:
    > U?ytkownik "Grejon"<g...@g...com> napisa? w wiadomo?ci

    > Nie mam poj?cia. By?em na urlopie i samoch?d sta? przez tydzie?. Po powrocie
    > rozrusznik nawet nie zakr?ci?. Odpali?em "na kable" poje?dzi?em par? godzin,
    > zgasi?em i by?o wporzadku. Nast?pnego dnia rano znowu kaplica. Na weekendzie
    > pod?adowa?em prostownikiem przez 20h, zamontowa?em baterie, odpali?em 3-4
    > razy i znowu lipa.

    Sprawdź jaki masz pobór prądu "na postoju", może okazać się że gdzieś Ci
    prąd ucieka i nową baterię też zakatujesz w kilka dni.

    > (...) Martwi mnie problem
    > niedo?adowania, bo s?ysza?em ?e fakt ten znacznie skraca ?ywotno??
    > akumulatora.

    A więc ten piękny dzień już nastał...
    Nie słuchaj tych głupot.

    Alternator który posiadasz naładuje każdy akumulator do odpowiedniego
    stanu, pod warunkiem, że będzie wystarczająco długo pracował.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis