  • 1. Data: 2011-09-18 13:23:20
    Temat: [angora] z 18.09.2011
    Od: megrims <m...@i...pl>

    Na stronie 22 jest artykuł "Ktoś nas robi w konia" na temat celowego
    ograniczania żywotności produktów. Polecam wszystkim. Może mało jest
    odniesień do samochodów, ale analogie każdy znajdzie.

  • 2. Data: 2011-09-18 13:28:35
    Temat: Re: [angora] z 18.09.2011
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Na stronie 22 jest artykuł "Ktoś nas robi w konia" na temat celowego
    > ograniczania żywotności produktów. Polecam wszystkim. Może mało jest
    > odniesień do samochodów, ale analogie każdy znajdzie.

    Wrzuc skan jak mozesz

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 3. Data: 2011-09-18 16:51:27
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    ews.interia.pl
    *megrims* napisał(-a):

    > Na stronie 22 jest artykuł "Ktoś nas robi w konia" na temat celowego
    > ograniczania żywotności produktów.

    A w nr 37 z 11 września pierwsza część tego artykułu

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 4. Data: 2011-09-18 19:02:39
    Od: "karkow" <k...@o...pl>

    Użytkownik "megrims" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Na stronie 22 jest artykuł "Ktoś nas robi w konia" na temat celowego
    > ograniczania żywotności produktów. Polecam wszystkim. Może mało jest
    > odniesień do samochodów, ale analogie każdy znajdzie.
    dziś w tnv cnbc około 13.30-14 po raz kolejny oglądałem program o
    'postarzaniu produktów' (w nazwie filmu było coś o żarówce). Również
    motoryzacyjne analogie cisnely sie na usta...

  • 5. Data: 2011-09-18 19:26:11
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2011-09-18 19:02, karkow pisze:

> [...]
    > 'postarzaniu produktów' (w nazwie filmu było coś o żarówce). Również
    > motoryzacyjne analogie cisnely sie na usta...

    Ale to było na PMS wiele razy.

  • 6. Data: 2011-09-18 19:29:23
    Od: MM <k...@g...pl>

    Dnia 18-09-2011 o 13:23:20 megrims <m...@i...pl> napisał(a):

    > Na stronie 22 jest artykuł "Ktoś nas robi w konia" na temat celowego
    > ograniczania żywotności produktów. Polecam wszystkim. Może mało jest
    > odniesień do samochodów, ale analogie każdy znajdzie.

    Gdyby producenci robili długowieczne pralki - które bez naprawy działają
    po 20 lat, lodówki, TV, itd to byś po kilku latach roboty nie miał!

    Produkcja musi być non stop, i nie tylko ze względu na nowe rozwiązania
    funkcjonalne.

    Technologia się posunęła do tego stopnia, że można obliczyć jak długo dany
    element wytrzyma - najczęściej okres gwarancyjny, później to już loteria.

  • 7. Data: 2011-09-18 19:43:11
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    *MM* napisał(-a):

    > Gdyby producenci robili długowieczne pralki - które bez naprawy
    > działają po 20 lat, lodówki, TV, itd to byś po kilku latach roboty
    > nie miał!

    Ta sytuacja dotyczy też przemysłu farmaceutycznego. Leki mogą być dużo
    skuteczniejsze niż obecnie, ale po co? Podleczy się jednego pacjenta,
    ale tylko trochę, ten nie do końca wykurowany zejdzie z tego łez padołu,
    ale w to miejsce przyjdzie inny. I interes się kręci. Bo taki jest
    interes firm farmaceutycznych, leczyć, ale nie wyleczyć. W przeciwnym
    wypadku, o z grozo, wszyscy byliby zdrowi, bogaci i szczęśliwi.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 8. Data: 2011-09-18 21:04:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 18 Sep 2011 19:43:11 +0200, Big Jack napisał(a):

> [...]
    > interes firm farmaceutycznych, leczyć, ale nie wyleczyć. W przeciwnym
    > wypadku, o z grozo, wszyscy byliby zdrowi, bogaci i szczęśliwi.

    Akurat sie mylisz. Spytaj kogos starszego ile na leki wydaje.
    Dopuscic do smierci przed 70-tka to jest sabotaz w branzy farmaceutycznej.

    J.

  • 9. Data: 2011-09-18 21:18:04
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-09-18 21:04, J.F. pisze:

    > Akurat sie mylisz. Spytaj kogos starszego ile na leki wydaje.
    > Dopuscic do smierci przed 70-tka to jest sabotaz w branzy farmaceutycznej.

    natomiast jaki zysk dla państwa, które nie musi płacić emerytury dla
    takiego "bezproduktywnego pasożyta"... zasiłek pogrzebowy zmniejszony,
    nic tylko uskuteczniać taką cichą eutanazję...

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 10. Data: 2011-09-18 22:33:15
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    W dniu 11-09-18 19:29, MM pisze:

> [...]
    >
    > Technologia się posunęła do tego stopnia, że można obliczyć jak długo
    > dany element wytrzyma - najczęściej okres gwarancyjny, później to już

    z drugiej strony jak tak szybko pralki, lodówki czy auta będą padać to
    klienci się odwrócą. I dana marka będzie uważana za badziewie. Pytanie
    tylko jak marketingowcom udaje się nisko obniżyć wiek, zużycie danego
    produktu aby w miarę szybko się psuł ale z drugiej strony aby był
    pożądany. Dobry przykład do renault laguna II. Można by powiedzieć że
    dla ASO, fabryki to samograj. Ale już w lagunie III to w reklamach marka
    odwoływała się do niemieckiej niezawodności. A więc chyba ciut się
    przeliczyli z niską trwałością laguny II.
    Pozdrawiam
    Marcin Jan