  • 1. Data: 2020-04-17 16:32:25
    Temat: Akumulatory
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://www.youtube.com/watch?v=TvlxeQjhz4U

    Duzo gadania, ale teza - akumulatory "na pierwszy montaz"/OEM sa
    lepsze niz te w sklepach ... prawda to ?

    No coz, jakis no name z supermarketu ... kto wie, oni lubia 50% rabatu

    https://www.youtube.com/watch?v=B1UZ1zZLZjM

    OEM, 4 lata ... no i ciagle w miare dobry i jeszcze by troche
    pojezdzil.
    7 lat ... i tez by jeszcze do zimy dociagnal

    to moze te Varty nie takie zle ...

    No i co - ladowac profilaktycznie przed zima starym prostownikiem czy
    nie ladowac ...

    J.

  • 2. Data: 2020-04-17 20:46:21
    Temat: Re: Akumulatory
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > No i co - ladowac profilaktycznie przed zima starym prostownikiem czy nie
    > ladowac ...
    tago filmu nie widzialem ale pare innych, ich i wogole innych.
    generalnie firma chyba nie ma znaczenia...
    znaczenie ma budowa aku. obie plyty w technologii odlewanej podobno rzadza.
    ceny w supermarketach mnie zdziwily. te tanie aku poznikaly.
    do mojego paszczura 350 pln....
    a 330 ukrainiec na obu plytach odlewanych.
    i jeszcze chlop jak stodola mi go wladowal wraz z zmierzeniem ladowania....
    tak. prostownik dwa trzy razy rocznie.
    na krotkich odcinkach. b. krotkich znaczy sie, da sie podobno rozwalic nawet
    pierwszowyposazeniowy.....
    to tyle co zapamietalem z tych filmow....

  • 3. Data: 2020-04-19 22:07:46
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-04-17 o 16:32, J.F. pisze:

    > https://www.youtube.com/watch?v=TvlxeQjhz4U
    >
    > Duzo gadania, ale teza - akumulatory "na pierwszy montaz"/OEM sa lepsze
    > niz te w sklepach ... prawda to ?

    Nie wiem, nie znam się, u mnie fabryczny Toyota działał 9 lat.
    Potem kupiłem jakąś Wartę za 300 zł i też działała, ale zanim minęło
    kolejnych 9 lat już nie miałem tego samochodu.

> [...]
    >
    > to moze te Varty nie takie zle ...
    >

    > No i co - ladowac profilaktycznie przed zima starym prostownikiem czy

    Od czasu do czasu nie zaszkodzi naładować prostownikiem. Chyba, że nie
    masz czasu na zabawy z prostownikami. W instrukcji obsługi samochodu
    jest napisane, żeby nie ładować prostownikiem akumulatora podłączonego
    do samochodu. Ja ładowałem podłączony i nic się nie stało.

  • 4. Data: 2020-04-19 23:23:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A niby jaki cel, poza popsuciem akumulatora jeśli użyć nieprawidłowego prostownika,
    miało by mieć to podladowanie. Rozumie że teraz jak się mało jeździ, albo jak ktoś
    tak jak ja mało jeździ to podłączenie pod prostownik ma pewien wyższy cel jakim jest
    utrzymanie akumulatorowa w dobrym stanie. Ale jak ktoś jeździ codziennie, auto odpala
    to grzecznie spytam po chuj ładować akumulator?

  • 5. Data: 2020-04-20 09:15:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >utrzymanie akumulatorowa w dobrym stanie.
    >Ale jak ktoś jeździ codziennie, auto odpala to grzecznie spytam po

    Autor glosi poglad, ze 14.4V "nie robi gestosci elektrolitu".
    Co chyba nawet potrafi zademonstrowac.

    Wiec trzeba ladowac do 16V i wtedy "gestosc jest".

    A skoro potrafi zademonstrowac ... chyba znaczy, ze wiecej siarczanu
    jest z plyt usuwanych.

    Przy czym takie zalecenia spotyka sie szerzej ... dla akumulatorach
    trakcyjnych.

    Pytanie czy w rozruchowych bedzie z takiego ładowania wiecej szkodzy
    czy pozytku.

    No i ... jesli akumulator rozruchowy w sprawnym samochodzie zyje 10
    lat, to czy jest sens "polepszac" ?

    Ale ... czy naprawde tyle zyje ?

    J.

  • 6. Data: 2020-04-20 14:53:08
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Z mojego wieloletniego doświadczenia wynika że akumulator tym dłużej żyje im niej się
    nim zajmować.

  • 7. Data: 2020-04-20 15:23:08
    Od: collie <c...@v...pl>

    > Z mojego wieloletniego doświadczenia wynika że akumulator tym dłużej żyje im niej
    się nim zajmować.

    I już po miesiącu nie zajmowania się, otwierasz tu nowy wątek pt.
    "Nie mogę uruchomić silnika". Krótko mówiąc: świergolicie (eufemizm),
    Hipolicie. Jak zwykle. A Twoje doświadczenie to można o kant... itd.

  • 8. Data: 2020-04-20 16:38:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "collie" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    >"Nie mogę uruchomić silnika". Krótko mówiąc: świergolicie (eufemizm),
    >Hipolicie. Jak zwykle. A Twoje doświadczenie to można o kant... itd.

    To nie Zenek, to kto inny.

    No i ... kiedys to moze i nalezalo sie akumulatorem zajac, sprawdzic
    poziom elektrolitu, dolac wody ... a teraz Zenek ma racje - wstawic,
    zapomniec, zreszta i tak nic sie nie da zrobic.

    Woltomierz sobie kupic i sprawdzac napiecie - tak sie mozna "zajac".

    J.