  • 1. Data: 2013-12-08 17:39:48
    Temat: Akumulatory R6 za 15zl w Lidlu
    Od: r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl (astro)

    Lidl sprzedaje od jutra akumulatory Tronic (tym razem "ready to use") za
    15zl.
    www.lidl.pl/cps/rde/SID-E40E321D-8A973AE3/www_lidl_p
    l/hs.xsl/oferta.htm?action=showDetail&id=5138

    Czy jest cien nadziei, ze oparte sa one na ogniwach Sanyo Eneloop, chocby
    w starszej wersji UTG? Jakis inny producent opanowal wytwarzanie tego typu
    ogniw?

    Mnie szczegolnie interesuje jakosc akku 9V, bo takowe sa na ogol bardzo
    drogie (w wersji o ograniczonym samorozladowaniu).
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 2. Data: 2013-12-08 19:37:22
    Temat: Re: Akumulatory R6 za 15zl w Lidlu
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "astro" <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl> wrote:

    [...]
> [...]
    l/hs.xsl/oferta.htm?action=showDetail&id=5138

    > Czy jest cien nadziei, ze oparte sa one na ogniwach Sanyo Eneloop

    Tego nie wiem - nie zaglądałem im do środka. :)

    Ogólnie mają bardzo dobry stosunek jakość/cena (choć pamiętam, że
    nie takie dawne lata temu cena na takie zestawy wynosiła po 10 zł)

    > Mnie szczegolnie interesuje jakosc akku 9V, bo takowe sa na ogol
    > bardzo drogie (w wersji o ograniczonym samorozladowaniu).

    Mam te Troniki 9V i okazały się całkowitą pomyłką. Nie dlatego, że
    są jakieś słabe. Po prostu wszystkie zastosowania, gdzie ich potrzebuję
    to długa trwałość ("bateryjna") i tego warunku nie spełnia żaden z moich
    aku (ale jakoś nigdy nie kupiłem Eneloopów, więc może czegoś nie wiem?).

    Aaa, teraz widzę, że już dyskutowaliśmy na ten temat... :)

    Dawno temu Janko je pochwalił (jako long-life), a ja po zakupie
    kilka razy trochę studziłem emocje. :)

    Przykładowy cytacik:
    Ja, jako istota łatwowierna, uwierzyłem kiedyś zapewnieniom Janka o
    trwałości lidlowych Troników. ;) Kupiłem 9 Voltówki do podtrzymywania
    budzika i niestety - porażka na całej linii - kiedy przyszło co do czego
    (3-4 miesiące), aku miał już za niskie napięcie, żeby odpalić budzenie.
    A to u mnie jedyne zastosowanie dla 9V.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 3. Data: 2013-12-08 22:34:39
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-12-08 19:37, Mariusz [mr.] pisze:

> [...]
    > to długa trwałość ("bateryjna") i tego warunku nie spełnia żaden z moich
    > aku (ale jakoś nigdy nie kupiłem Eneloopów, więc może czegoś nie wiem?).

    Tak już w oderwaniu od 9V... obecnie sukcesywnie migruję na eneloopy
    serii UWXB. Przekonałem się do nich. Praktycznie żadne konkurencyjne nie
    zbliżyły się do nich trwałością w sensie samorozładowania a także
    deklarowanej pojemności. Konkurencyjna była Varta Ready2Use lecz
    niestety po roku mało intensywnego stosowania spadła im pojemność w
    znaczącym stopniu. Byłoby mi szkoda kasy na inne ogniwa niż Eneloop.

    Marek

  • 4. Data: 2013-12-08 23:10:11
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl (astro) writes:

> [...]
    l/hs.xsl/oferta.htm?action=showDetail&id=5138

    > Czy jest cien nadziei, ze oparte sa one na ogniwach Sanyo Eneloop,

    Byłbym zdziwiony, ale cień szansy zawsze jest.

    > Jakis inny producent opanowal wytwarzanie tego typu ogniw?

    Pewnie tak, np. Panasonic nie-Sanyo, GP.

    > Mnie szczegolnie interesuje jakosc akku 9V, bo takowe sa na ogol
    > bardzo drogie (w wersji o ograniczonym samorozladowaniu).

    Z tym raczej gorzej - te baterie stosuje się raczej do sprzętu, który
    nie potrzebuje dużo prądu (małe gabaryty, duże napięcie), ale ma długo
    działać. Proponuje zwykłą baterię alkaliczną, która (przyzwoita)
    dodatkowo będzie miała pewnie 2-3 razy większą pojemność niż te podawane
    200 mAh.

    Swoją drogą, ogniwa NiMH mają nominalnie 1,2V, więc w środku "siedzi"
    chyba 7 i pół ogniwa :-(

    Napisy w języku niemieckim typowo mają (fałszywie) sugerować niemieckie
    pochodzenie lub przeznaczenie, zwykle spotykam takie na najgorszych
    bublach, bezfirmowych z "P.R.C" (aka "Made in China").

    Słyszałeś o firmie zajmującej się bateriami (nie żądam nawet produkcji)
    o nazwie "Tronic"?

    Itd. itd.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 5. Data: 2013-12-08 23:25:25
    Od: "R" <...@n...spam>

    > Słyszałeś o firmie zajmującej się bateriami (nie żądam nawet produkcji)
    > o nazwie "Tronic"?

    "Tronic" to marka Lidla, więc akumulatory mogą być od różnych producentów.
    A przy okazji, ile akumulatorów AA (LR6) jest w zestawie za te 15 zł?
    R.

  • 6. Data: 2013-12-08 23:30:27
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 8 Dec 2013 16:39:48 +0000 (UTC), astro napisał(a):

    (...)

    Z innej beczki - wiesz cos moze o lornetce i refraktorze, ktore maja sie
    pojawic 12.12 w Lidlu?

    Lornetka jest z zoomem, wiec do astro-obserwacji pewnie slabo sie nadaje?

    Z kolei refraktor jest firmy Bresser, ale to zdaje sie cos innego niz
    slynny Lidl-scope i montaz tez jakby z innej bajki...

    /fut-uje na pl.sci.kosmos/

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 7. Data: 2013-12-08 23:57:09
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Mam kilka aku Tronic z Lidla (R3, R6, R14, R20) i te aku są niestety niewysokiej
    jakości (bardzo szybkie samorozładowanie, szybkie
    padanie aku z tych wcześniejszych serii w niebieskich koszulkach, padania z tych
    nowszych czarno-srebrnych serii jeszcze nie
    doczekałem).
    Tym niemniej trudno kupić aku R14 czy R20 w tej cenie.

    -----

  • 8. Data: 2013-12-09 19:27:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 8 Dec 2013 16:39:48 +0000 (UTC), astro napisał(a):
    > Lidl sprzedaje od jutra akumulatory Tronic (tym razem "ready to use") za
    > 15zl.

    za 4 ?

    > www.lidl.pl/cps/rde/SID-E40E321D-8A973AE3/www_lidl_p
    l/hs.xsl/oferta.htm?action=showDetail&id=5138
    > Czy jest cien nadziei, ze oparte sa one na ogniwach Sanyo Eneloop, chocby
    > w starszej wersji UTG?

    Nie. Ale przeciez eneloopy nie sa jakies strasznie drogie.

    >Jakis inny producent opanowal wytwarzanie tego typu ogniw?

    Niby kilku, ale np Varta kiepsko.

    > Mnie szczegolnie interesuje jakosc akku 9V, bo takowe sa na ogol bardzo
    > drogie (w wersji o ograniczonym samorozladowaniu).

    A te to osobna historia.

    J.

  • 9. Data: 2013-12-09 19:47:41
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-12-08 19:37, Mariusz [mr.] pisze:
    > Dawno temu Janko je pochwalił (jako long-life), a ja po zakupie
    > kilka razy trochę studziłem emocje. :)

    Z tych ''ready to use'' (czerwone), pracują mi już trzeci rok, a kupiłem
    w sumie 12 sztuk. Dwa zamordowałem zrzuceniem na podłogę (płytki) - to
    zwykle morduje każdy akumulatorek (samorozładowanie następuje w miesiąc
    i krócej - w jednym nawet w dzień). Te pozostałe różnie, seria czarna
    żyje już ponad trzy lata, niebieskie padły wcześniej. Generalnie typowo,
    tylko że tanio (choć już nie aż tak tanio jak kiedyś).
    A tak na marginesie, zaryzykowałem i kupiłem trzy paczki, będą na
    wymianę za te niebieskie, bo wygoda z ''ready to use'' jest nieporównywalna.

    Aku nie lubią być zrzucane na coś twardego, widać - krucho w środku jest
    i mocno upchane.

    Co do 9V to się nie wypowiem, bo nie używałem.

    --
    pozdrawia Adam
    /jadam kebaby, ale jestem pacyfistą/

  • 10. Data: 2013-12-09 20:48:17
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote:

    > Z tych ''ready to use'' (czerwone), pracują mi już trzeci rok, a
    > kupiłem w sumie 12 sztuk.

    Ależ ja też je sobie bardzo chwalę! (co nawet wyraziłem w poprzednim
    poście. :) - to jest zdecydowana większość ostatnio kupionych przeze
    mnie aku, których mam już na pewno ponad kilogram. :)

    (szczególnie że większość kupowałem w promo po 10 zł :)

    (kupowałem srebrno-czarne, a potem czarno-srebrne, które prawie nie
    zostawiają miejsca do stawiania minusów i po których ledwo pisze marker
    wodoodporny; a teraz są chyba jakieś z zielonym kolorkiem).

    > (samorozładowanie następuje w miesiąc i krócej - w jednym nawet w
    > dzień)

    No właśnie - moje minusy służą do wybrania najlepszych sztuk i w
    takim np. ciśnieniomierzu, który pracuje mechanicznie (co mnie wciąż
    zadziwia) potrafią pracować np. 4 miesiące, a na rezerwie może mogłyby
    i dłużej.

    [...]
    > Co do 9V to się nie wypowiem, bo nie używałem.

    Jestem pewien, że praktycznie to samo, ale już chociażby przez
    konieczność szeregowego składania celek całość jest tak słaba jak
    najsłabsze ogniwo - nie są fenomenami niskiego samorozładowania nawet
    wśród aku.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]