  • 1. Data: 2012-10-25 23:00:17
    Temat: All your keys are belong to us
    Od: Roman W <r...@g...com>

    http://www.cs.utexas.edu/~shmat/shmat_ccs12.pdf

    "Our main conclusion is that SSL certificate validation is completely broken in many
    critical software applications and libraries."

    Wniosek: dywagacje n/t wyzszosci jednej metodologii produkcji oprogramowania nad

    druga nie maja sensu w kontekscie bezpieczenstwa, bo tak czy inaczej
    oprogramowanie pisza ludzie, a ludzie nie potrafia pisac bezpiecznego
    oprogramowania.

    RW

  • 2. Data: 2012-10-25 23:46:26
    Temat: Re: All your keys are belong to us
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Ponurą porą Thu, 25 Oct 2012 14:00:17 -0700, Roman W wyszeptał:

> [...]
    >
    > druga nie maja sensu w kontekscie bezpieczenstwa, bo tak czy inaczej
    > oprogramowanie pisza ludzie, a ludzie nie potrafia pisac bezpiecznego

    Niezła kolekcja, ale na tym poziomie to jednak niektórzy potrafią.

    --
    Edek

  • 3. Data: 2012-10-25 23:59:51
    Od: Roman W <r...@g...com>

    W dniu czwartek, 25 października 2012 22:41:05 UTC+1 użytkownik Edek Pienkowski
    napisał:
    > Ponurą porą Thu, 25 Oct 2012 14:00:17 -0700, Roman W wyszeptał:

    > Niezła kolekcja, ale na tym poziomie to jednak niektórzy potrafią.

    Cynik by powiedzial, ze "niektorzy nie zostali jeszcze sprawdzeni".

    RW

  • 4. Data: 2012-10-26 00:15:51
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

> [...]

    > druga nie maja sensu w kontekscie bezpieczenstwa, bo tak czy inaczej
    > oprogramowanie pisza ludzie, a ludzie nie potrafia pisac bezpiecznego

    Stwierdziłem jednak, że to jest dość ciekawa sprawa, chyba organizacyjna.

    Zacząć trzeba od tego, że ktoś do kryptografii musi mieć i wiedzę i
    umiejętności. Zwłaszcza to drugie: w kryptografii (_użyciu_, nie
    wymyślaniu) trzeba w 100% myśleć logicznie, z czym zastanawiająco wielu
    programistów ma tak naprawdę spory problem. Potem, trzeba wybrać kogoś,
    kto jednak ma wiedzę, ale to jest proste, wystarczy kazać skonstruować
    odpowiedni chain-of-trust i zadać parę pytań typu "co to jest perfect
    forward secrecy" albo "jak wymienić symetryczny klucz".

    Tyle, że powyższe zazwyczaj nie ma żadnego znaczenia, bo tego nie wie
    zarządzający projektem. Nawet jak ktoś będzie chciał i będzie miał okazję
    wytłumaczyć, że to specjalna rola, większość nie zrozumie i oleje, a jak
    się jeszcze powie, że "ta biblioteka zajmie 2-3 razy tyle czasu co
    normalnie, a w zasadzie będzie kiedy robiący stwierdzi, że jest ok" to w
    większości przypadków ktoś taki zostanie uznany za lekko niegroźnego
    fanatyka i nic innego z tego nie wyniknie.

    A potem jakiś truteń napisze sprawdzanie hmac(userStr+emailStr) czy
    coś podobnie durnego.

    --
    Edek

  • 5. Data: 2012-10-26 00:16:18
    Od: Roman W <r...@g...com>

    W dniu czwartek, 25 października 2012 23:12:56 UTC+1 użytkownik Edek Pienkowski
    napisał:
    > Ponurą porą Thu, 25 Oct 2012 14:59:51 -0700, Roman W wyszeptał:

    > A ja bym powiedział, że nawet jak sprawdzeni, to co z tego: wystarczy
    > jeden łepek dotykający się takiego kodu.

    Ci hakerzy z MIT czasow Stallmana mieli racje: po co to wszystko. Skasujmy
    hasla i otworzmy szeroko drzwi naszych serwerow ;-)

    Ludzie sa lepsi w lamaniu zabezpieczen niz w projektowaniu zabezpieczen. W
    pewnym sensie to dobrze o nas swiadczy jako gatunku, ale sprawia ze cala ta
    zabawa nie ma sensu.

    RW

  • 6. Data: 2012-10-26 00:18:17
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

  • 7. Data: 2012-10-26 20:51:58
    Od: Marek Borowski <m...@...borowski.com>

    On 2012-10-26 00:16, Roman W wrote:

> [...]
    > pewnym sensie to dobrze o nas swiadczy jako gatunku, ale sprawia ze cala ta

    Doprawdy ? Transmisja szyformwana podatna na atak man in the middle jest
    mimo wszystko lepsza o transmisji otwartym tekstem.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 8. Data: 2012-10-26 21:51:14
    Od: Baranosiu <r...@w...pl>

    Dnia 25.10.2012 Roman W <r...@g...com> napisał/a:
    [...]
    > Ludzie sa lepsi w lamaniu zabezpieczen niz w projektowaniu zabezpieczen. W
    > pewnym sensie to dobrze o nas swiadczy jako gatunku, ale sprawia ze cala ta
    > zabawa nie ma sensu.

    To jest kwestia niewiedzy (lub braku staranności) w korzystaniu z
    bibliotek a nie sama dziura jako taka w technologii :D Można też się
    czepić, że twórcy OpenSSL nie zapewnili "idiotoodpornego" API przez co
    zbyt łatwo popełnić jest błąd, niemniej jednak samo SSL jako takie (na
    poziomie protokołu) jest bezpieczne :D

  • 9. Data: 2012-10-26 21:51:59
    Od: Baranosiu <r...@w...pl>

> [...]

    bibliotek a nie sama dziura jako taka w technologii :D Można też się
    czepić, że twórcy OpenSSL nie zapewnili "idiotoodpornego" API przez co
    zbyt łatwo jest popełnić błąd, niemniej jednak samo SSL jako takie (na
    poziomie protokołu) jest bezpieczne :D