  • 1. Data: 2012-10-06 16:59:17
    Temat: w poszukiwaniu dobrej gammy
    Od: kenobi <p...@g...com>

    https://dl.dropbox.com/u/42887985/gamma.png

    na gorze jest gamma ze wzorku

    float k = 255.99 * pow( c, 1.0/2.0 ); // gdzie c jest z zakresu 0..1

    nizej jest gamma ze wzorku z 1./1.5, a jeszcze nizej bez gammy

    Zaden z tych efektow po prawdzie nie wyglada mi idealnie wolalbym chyba cos podobnego
    do wersji bez gammy tylko ze sciagnieciem najwiekszych bialych i najwiekszych
    czarnych. Ktos wie jak to poprawic, jaki wzorek itp?

    Chcialbym zrobic np w miare poprawne 'lightpixele' a to wymagaloby chyba jakiejs w
    miare dobrej gammy i wzorku na dodawanie lightpixeli

    Chwilowe wyniki ->

    https://dl.dropbox.com/u/42887985/g.zip

  • 2. Data: 2012-10-06 18:34:16
    Temat: Re: w poszukiwaniu dobrej gammy
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-10-06 16:59, kenobi pisze:
    > https://dl.dropbox.com/u/42887985/gamma.png
    >
    > na gorze jest gamma ze wzorku
    >
    > float k = 255.99 * pow( c, 1.0/2.0 ); // gdzie c jest z zakresu 0..1
    >
    > nizej jest gamma ze wzorku z 1./1.5, a jeszcze nizej bez gammy

    Przeczytaj, co to gamma i po co się stosuje.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Gamma_correction

    > Zaden z tych efektow po prawdzie nie wyglada mi idealnie wolalbym chyba cos
    podobnego do wersji bez gammy tylko ze sciagnieciem najwiekszych bialych i
    najwiekszych czarnych. Ktos wie jak to poprawic, jaki wzorek itp?

    Tak, korekcje gamma strosuje się jako metodę kompresji dynamiki
    obrazu.

    pzdr
    bartekltg

  • 3. Data: 2012-10-06 19:00:02
    Od: kenobi <p...@g...com>

    W dniu sobota, 6 października 2012 18:34:21 UTC+2 użytkownik bartekltg napisał:

> [...]
    najwiekszych czarnych. Ktos wie jak to poprawic, jaki wzorek itp?

    > Tak, korekcje gamma strosuje się jako metodę kompresji dynamiki

    niekoniecznie tak przez tydzien czytajac
    osiagne lepszy wynik niz dobierajac to
    z reki,
    potrzebuje wzorku ktory sciagnalby mi ze spektrum bardzo jasne i sciagnalby ze
    sprektrum bardzo ciemne ciemne rozciagajac reszte proporcjonalnie po spektrum, znasz
    taki
    wzorek ? powinien tez sie szybko liczyc,
    zadne pow(x, f) :/

    ogolnie problem jest z bardzo ciemnymi
    powiedzmy 0 - 0.2 i bardzo jasnymi 0.8-1.0
    to nalezaloby 'sciagnac' powiedzmy ze 4 razy
    i wogole wypelnic pasek raczej srednimi
    stanami, moze pokombinuje nawet z liniowymi
    łatami :/

  • 4. Data: 2012-10-06 22:00:49
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu sobota, 6 października 2012 19:00:03 UTC+2 użytkownik kenobi napisał:
> [...]
    > to nalezaloby 'sciagnac' powiedzmy ze 4 razy
    > i wogole wypelnic pasek raczej srednimi
    > stanami, moze pokombinuje nawet z liniowymi
    Dlaczego liniowy zly?
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2012-10-06 23:06:01
    Od: kenobi <p...@g...com>

    W dniu sobota, 6 października 2012 22:00:49 UTC+2 użytkownik M.M. napisał:

    > Dlaczego liniowy zly?

    liniowy moze niekoniecznie jest zly, tak
    naprawde rzadzi liniowy przeklad na
    jasnosc dwa piksele o kolorze 100 powinny
    dawac tyle samo swiatla co jeden o kolorze 200
    albo trzy o kolorze 66.6 cztery o kolorze 50
    - o tyle powinienem sobie napisac zestaw
    programow wyswiatlajacych siateczki i
    dobierac gamme recznie - ale to sporo
    zachodu -- ale jak sa odstepstwa od gammy to
    takilightpixel moze migac w trakcie ruchu
    po ekranie (bo wtedy swiatlo sie
    nierownomiernie rozlewa na sasiednie w
    trakcie ruchu)

    nie wiem na ile (np w procentach) to co teraz
    wymodzilem jest poprawne

  • 6. Data: 2012-10-07 00:42:54
    Od: kenobi <p...@g...com>

    W dniu sobota, 6 października 2012 23:06:01 UTC+2 użytkownik kenobi napisał:

> [...]
    >
    > nierownomiernie rozlewa na sasiednie w
    >
    > trakcie ruchu)
    >

    > nie wiem na ile (np w procentach) to co teraz

    no dobra na razie to zlekcewaze (i tak mamtysiace razy wazniejsze problemy), mam
    zarazem zrabana gamme jak i samo dodawanie - ciekawe o ile lpiej
    to by wygladalo przy zupelnie poprawnym wykonaniu;

    w kazdym razie lepsze pixele z takim zrabanym
    wygladzaniem niz wogole bez :-(

  • 7. Data: 2012-10-07 19:40:54
    Od: kenobi <p...@g...com>

    napisalem prosty program do testow gammy i szukam testerow z monitorami

    https://dl.dropbox.com/u/42887985/g.zip

    <- gamma_test.exe

    obsluguje sie to tak ze trzymajac control
    i naciskajac plus i minus na numpadzie
    trzeba dobrac ustawienia tak zeby cztery
    czesci osiagnely mw jedna jasnosc

    wtedy wcisanac insert i dolna liczba 'ddt gammy'
    podaje jaki liniowy dodatek zostal dodany
    (przez page up mozna tez przelaczyc na
    fullscreen)

    ten liniowy dodatek jest w stylu (dla 100)

    +100 dla kolor 0
    +50 dla kolor 128
    +0 dla kolor 255

    Ktos moglby podac info dla swojego monitora -
    u mnie to jest az 100, z tym ze mysle ze
    sposob modyfikacji tej gammy nie jest najlepszy i procz dodawania dla czarnych
    powinienem tez odejmowac dla bialych :/

  • 8. Data: 2012-10-07 20:20:40
    Od: kenobi <p...@g...com>

    tak czy owak przygnebiajace (ta masakryczna
    nieliniowosc jest przygnebiajaca), trzebabedzie
    to przemyslec :/