  • 11. Data: 2019-12-29 13:46:40
    Temat: Re: Amsterdam likwiduje ok. 10 tys. miejsc parkingowych
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-12-29 o 12:59, J.F. pisze:
    > Ale to akurat czysta polityka - samochody w miastach, czy tramwaje -
    > to jaka decyzja ?

    To są decyzje inżynierskie.
    Mądre głowy myślą, jak poprawiać jakość życia i do takich właśnie
    wniosków dochodzą: samochód nie jest lekiem na całe zło. Zamiast
    niepotrzebnie się spierać (nie mając żadnego zaplecza wiedzy) lepiej
    zastanowić się, bo 'a nuż inżynierowie mają rację'? Zwykle mają więc w
    tym przypadku zapewne też.

    --
    MN

  • 12. Data: 2019-12-29 13:55:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.12.2019 o 13:46, Marcin N pisze:

    > To są decyzje inżynierskie.

    Akurat tu JF ma rację - to są decyzję polityczne, bo podejmują je
    politycy nie inżynierowie. Politycy mogą posłuchać co najwyżej
    inżynierów. Albo elektoratu. A że przeciętny elektorat jest głupszy od
    przeciętnego inżyniera... to mamy jak mamy. Inna sprawa, że inzynierowie
    to czesto technokraci bez poczucia społecznej odpowiedzialności nie
    mówiąc już o wiedzy z nauk społecznych czy "psychologicznych" a wręcz
    często awersji do "tumanistów", więc nawet teoretyczne zostawianie
    inżynierom takich decyzji nie jest chyba również dobrym rozwiązaniem.
    Tak czy inaczej sprawa jest o wiele bardzie skomplikowana od tego czy
    większą przepustowość w osobach na godzinę ma tramwaj czy korek
    samochodowy.

    --
    Shrek

  • 13. Data: 2019-12-29 14:09:14
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    Użytkownik "wowa" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Dodaj jeszcze jedno zdanie:
    > "- Ograniczanie liczby miejsc parkingowych realizujemy na trzy sposoby.

    Czyli poprzez wykluczenie społeczne... Jojojoj... W postępowym kraju?

  • 14. Data: 2019-12-29 14:17:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 29 Dec 2019 13:46:40 +0100, Marcin N napisał(a):

    > To są decyzje inżynierskie.
    > Mądre głowy myślą, jak poprawiać jakość życia i do takich właśnie
    > wniosków dochodzą: samochód nie jest lekiem na całe zło.

    Dla mnie jakosc zycia to wlasnie samochod, ulica bez korkow i parking
    na miejscu.
    I prosze szanownych inzynierow, zeby mi to zrobili. W ramach podatkow.
    Nie da sie ? Zapraszam np do Houston :-)

    A nie jakies nieudolne inzyniery z umocowaniem politycznym beda
    mowily, ze najlepszy dla mnie jest rower i tramwaj :-)

    J.

  • 15. Data: 2019-12-29 14:25:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 29 Dec 2019 14:09:14 +0100, zhbick napisał(a):

    > Czyli poprzez wykluczenie społeczne... Jojojoj... W postępowym kraju?

    Wez pod uwage, gdzie oni zyja.
    Dla nich stopienie lodowcow i podniesienie oceanow o metr czy dwa,
    jest bardzo istotne.

    Ale co oni sobie mysla, ze sami zatrzymaja ocieplenie klimatu ? :-)

    J.

  • 16. Data: 2019-12-29 14:30:26
    Od: j...@j...org

    On Sunday, December 29, 2019 at 10:17:26 PM UTC+9, J.F. wrote:

    > Dla mnie jakosc zycia to wlasnie samochod, ulica bez korkow i parking
    > na miejscu.

    No, powyższy pogląd podzielają niewątpliwie miliony mieszkańców New Delhi, Kairu,
    Lagos czy Kinszasy.

    W bardziej cywilizowanych miejscach na świecie dla mieszkańców jakość życia to będzie
    brak potrzeby posiadania auta, ulice bez samochodów czy parkingów.

  • 17. Data: 2019-12-29 17:05:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 29 Dec 2019 05:30:26 -0800 (PST), j...@j...org
    napisał(a):

> [...]
    będzie brak potrzeby posiadania auta, ulice bez samochodów czy parkingów.

    Ale po co ci takie puste ulice ?

    Usiasc sobie w przydroznej knajpce, piwo wypic ?

    To juz raczej narzekaj na halas, smrod, smog ...

    J.

  • 18. Data: 2019-12-29 17:18:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kupilem hulajnoge i mam na wynalazki zwiazane tych co rzadza wyjebane. Wczoraj
    widziałem dwa segwaye zaparkowane na parkingu dla rowerow. Z moich obserwacji wynika
    że ruch rowerowy i hulajnogowy troche osłabł.

  • 19. Data: 2019-12-29 17:50:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 29 Dec 2019 08:18:31 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
    napisał(a):

    > Kupilem hulajnoge i mam na wynalazki zwiazane tych co rzadza
    > wyjebane.

    A ja ostatnio mialem pare dni deszczu. Jak to sobie radzi ?

    > Wczoraj widziałem dwa segwaye zaparkowane na parkingu dla
    > rowerow.

    A to mimo zalet ma tez wady - chocby zajetosc parkingu :-)

    J.

  • 20. Data: 2019-12-29 18:07:28
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zakładam kombinezon na narty i mam gdzies deszcz.