  • 1. Data: 2015-09-03 21:33:30
    Temat: Android - gdzie jest instrukcja?
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Szukam informacji na temat listy komend "ok google" dla języka polskiego
    (Nexus 6). W internecie znajduję jedynie strzępy informacji w jakiś
    publikacjach postronnych. Na facebooku coś znazłem lecz wątkotwórca
    zaleca przeczytanie setek komentarzy aby wyłapać pełną listę.... no
    comment. Support Google pomija język polski a angielskie komendy ciężko
    przełożyć na polskie odpowiedniki (np. za diabła nie wiem jak utworzyć
    wydarzenia kalendarza do danej daty i godziny - data zawsze ustawia się
    na "jutro").

    Podobnie nie wiem jak zmusić "ok google" do otwierania właściwej
    aplikacji. Np. chcę kalkulator - otwiera się jakiś googlowy badziew
    zamiast RealCalc jakiego używam. Podobnie z emailem - otwiera się Gmail,
    którego nie używam. Do tego celu stosuję chyba najbardziej użyteczny K9.

    Czy takie zagadnienia są gdzieś wyjaśnione?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2015-09-04 00:14:30
    Temat: Re: Android - gdzie jest instrukcja?
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    "Marek" wydumał(a) w wiadomości ID news:msa7ac$idq$1@news.icm.edu.pl
> [...]
    > którego nie używam. Do tego celu stosuję chyba najbardziej użyteczny K9.
    > Czy takie zagadnienia są gdzieś wyjaśnione?

    Po co się męczysz? VoiceCommander obsługuje po polsku.
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.cy
    beron.cvc.PLK_trial&hl=pl Może nie wszystko ale ja sobie chwalę. Wersja darmowa nie
    "potrafi" zadzwonić na tel komórkowy ale wystarczy wypowiedzieć "szukać" i wcisnąć
    klawisz :) Jeśli mam 1tys kontaktów to w samochodzie rewelka :) Pomijam rónież
    szybkość, znacznie szybszy niż google. Uruchamia aplikacje bez problemu.

    --
    LordBluzg(R)(TM)
    Get out of the road if you want to grow old.(EUR(TM))

  • 3. Data: 2015-09-04 21:33:21
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2015-09-04 o 00:14, LordBluzg(R) pisze:

> [...]
    > wcisnąć klawisz :) Jeśli mam 1tys kontaktów to w samochodzie rewelka
    > :) Pomijam rónież szybkość, znacznie szybszy niż google. Uruchamia

    Szczerze mówiąc właśnie tej aplikacji cały czas używałem w wersji
    płatnej. Bardzo dobrze spisuje się w formie telefonowania do kontaktów
    za pomocą słuchawki bluetooth... choć wkurza bo za każdym razem pyta się
    o to, który numer chcę wybrać zamiast wybrać domyślny. Ale za diabła nie
    wiem jak rozpocząć nawigację pod wypowiedziany adres. W przypadku "ok
    google" to działa fajnie. Mam jeszcze parę innych dylematów. Dlatego
    drążę temat.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 4. Data: 2015-09-08 00:38:58
    Od: Marek <p...@s...com>

    P.S.
    Moje pytanie w zasadzie miało na celo dowiedzenie się jak korzystać z
    Androida. Z tego co obecnie dostrzegam, to wiedza na temat
    funkcjonalności Androida jest ściśle tajna. Wyrywkowe fragmenty tego co
    ktoś kiedyś odkrył publikowane są w sieci. Pojawiają się linki typu
    antyweb.pl, które ujawniają część "tajnej" wiedzy na temat eksploatacji
    Androida. Wydaje mi się, że nie tak powinno wyglądać zdobywanie wiedzy
    na temat smartfona jaki się posiada. Nie bardzo mi się che wierzyć, że
    obsługa smartfona ma polegać na pozyskiwaniu informacji metodą pantoflową.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 5. Data: 2015-09-08 17:37:27
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    W dniu wtorek, 8 września 2015 00:39:03 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
> [...]
    > na temat smartfona jaki się posiada. Nie bardzo mi się che wierzyć, że
    > obsługa smartfona ma polegać na pozyskiwaniu informacji metodą pantoflową.

    Wiekszosc smartfonow i tabletow ma (nieusuwalny przewaznie) pakiet aplikacji
    przydatnych wedlug producenta.

    90% posiadaczy poprzestaje na tym, sporadycznie cos doinstalowujac. Chyba z 50% nic
    nie doinstalowuje, czesto nie zakladaja konta google.

    Reszta dodaje nowe aplikacje droga poszukiwania rozwiazania swoich zdefiniowanych
    potrzeb lub problemow, oraz wlasnie droga zainteresowania sie nieznana aplikacja,
    ktora zostala przez kogos przedstawiona i polecona.

  • 6. Data: 2015-09-08 22:33:34
    Od: szemrany <s...@o...off>

    On Thu, 03 Sep 2015 21:33:30 +0200, Marek wrote:

    > Czy takie zagadnienia są gdzieś wyjaśnione?

    https://www.androidpit.com/google-now-commands-how-m
    any-do-you-know

    --
    howgh
    szemrany

  • 7. Data: 2015-09-09 00:51:35
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2015-09-08 o 22:33, szemrany pisze:

    > https://www.androidpit.com/google-now-commands-how-m
    any-do-you-know

    Właśnie ... to jest to o czym wspominałem. Z tej listy prawie nic nie
    działa albo nie potrafiłem zgadnąć jak wypowiedzieć polski odpowiednik
    typu "nawiguj do....". Zgadywanki, zero instrukcji.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 8. Data: 2015-09-16 00:47:14
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    "Marek" wydumał(a) w wiadomości ID news:mscrm4$udu$1@news.icm.edu.pl
> [...]
    > za pomocą słuchawki bluetooth... choć wkurza bo za każdym razem pyta się
    > o to, który numer chcę wybrać zamiast wybrać domyślny.

    Bo sam nie dodajesz słowa "komórka" czy "dom" tak to działa :)

    > Ale za diabła nie
    > wiem jak rozpocząć nawigację pod wypowiedziany adres. W przypadku "ok
    > google" to działa fajnie. Mam jeszcze parę innych dylematów. Dlatego
    > drążę temat.

    Uzywaj google maps. Tam podajesz adres "słownie po polsku" czyli Poznań, Królowej
    Jadwigi sześć i tapniesz "samochód" potem strzałkę i prowadzi. Jeśli jednak chcesz
    użyć głosu w jakiejś innej nawigacji, to musisz poszukać takiej, która to obsługuje
    :)

  • 9. Data: 2015-09-21 23:19:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "LordBluzgR" mta76r$9a8$...@m...internetia.pl

[...]

    Ja używam klawiatury umożliwiającej pisanie głosem.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'