  • 1. Data: 2012-07-25 00:13:46
    Temat: Aparat - jaki?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Cześć,

    pewnie to jest temat oklepany... Potrzebuję aparatu:
    - do zastosowań turystycznych
    - zoom typu 28-300+ mm f/4-6 (w przeliczeniu na FF)
    (może być 28-100 + 100-300).
    - stopka dla lampy, najlepiej także przyzwoita lampa wbudowana
    pokrywająca cały szeroki kąt
    - sensowna stabilizacja dla ogniskowych < 100 mm (FF)
    - ISO typu 400 nie powinno dawać wrednych szumów (najchętniej 800+)
    - niezbędny MF/AF i możliwość wymuszenia czasu ekspozycji, przysłony,
    ISO itp. Musi mieć także szybki tryb auto + tryb "sportowy".
    - wizjer (optyczny albo elektroniczny) z kontrolą ostrości w czasie
    rzeczywistym

    - dodatkowo aparat ma sporadycznie służyć do robienia filmów, chciałbym
    mieć tam min. H.264 1920x1080 25p (korzystne także np. 30p i np. 50p).
    - AF powinien działać względnie normalnie w czasie nagrywania filmów
    (przynajmniej tak jak w kamerach, tzn. TTL na max kontrastu) -
    najlepiej z możliwością ręcznej chwilowej korekty oraz z normalnym MF
    - wyświetlacz musi się odchylać w dół (aparat nad głową).
    - regulacja ekspozycji w czasie nagrywania (najlepiej auto +
    pełny/częściowy manual).

    Korzystne byłoby wejście mikrofonowe np. stereo z zapisem np. PCM-16
    i np. z ręczną regulacja poziomu (i wskaźnikiem).

    Co polecacie?

    Biorę m.in. pod uwagę Canona 650D z kitowym 18-135 STM - czy ktoś
    z Was ma jakąś koncepcję kiedy te obiektywy da się kupić w Polsce?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 2. Data: 2012-07-25 11:32:49
    Temat: Re: Aparat - jaki?
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    > Cześć,
    >
    > pewnie to jest temat oklepany... Potrzebuję aparatu:
    > - do zastosowań turystycznych
    > - zoom typu 28-300+ mm f/4-6 (w przeliczeniu na FF)
    > (może być 28-100 + 100-300).
    [...]

    Do zastosowań turystycznych, a więc krajobrazy :-)
    W tej sytuacji bardzo przydatny jest szeroki kąt. Trochę chodzę po
    górach, zwykle targam ze sobą Tamrona 17-50, Sigmę 10-20 i rybkę Samyang
    8. Wbrew obawom, tego ostatniego bardzo często używam. Kiedyś nosiłem
    jeszcze Pentaksa 55-300, ale ostatnio szwankują mi kolana, muszę więc
    ograniczać ilość gratów. Tego ostatniego używałem bardzo rzadko, ale
    jest nieoceniony, gdy wylezie świstak albo inne dziwactwo.
    A korpus? Wybierz ten, który jest lekki i pasuje do Twojej ręki.
    Oczywiście Pentaks jest najlepszy, ale to wszyscy wiedzą ;-)

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 3. Data: 2012-07-25 12:23:33
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@w...pl>

    > Co polecacie?
    >

    > Biorę m.in. pod uwagę Canona 650D z kitowym 18-135 STM - czy ktoś
    > z Was ma jakąś koncepcję kiedy te obiektywy da się kupić w Polsce?

    Dobrze Paweł prawi, poszukaj najpierw obiektywów (tj. sprawdź dostępność i
    cenologię) a potem wybierz odpowiednie body pentaksa ;-)

    --
    Yogi(n)

  • 4. Data: 2012-07-25 14:56:20
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Paweł Pawłowicz wrote in <news:500fbd3f$0$1298$65785112@news.neostrada.pl>
    > Tamrona 17-50, Sigmę 10-20 i rybkę Samyang 8

    Na szczescie maja swoje wersje dla wielu systemow.
    Zalete Canona stanowi EF-S 55-250 f/4-5.6 IS, ktory jest calkiem niezly.
    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Duck_May_2011.jpg
    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Mother_with_young_
    ducks_May_2011.jpg
    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Rock_Pigeon_May_20
    11.jpg
    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Ducks_army_marchin
    g.jpg
    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Marsh_Frog_Spawn.j
    pg

    Yogi(n) wrote in <news:500fc944$0$1300$65785112@news.neostrada.pl>
    > poszukaj najpierw obiektywów (tj. sprawdź dostępność i
    > cenologię) a potem wybierz odpowiednie body pentaksa ;-)

    No dobra, moj Canon by tego pewnie nie przezyl :P
    PENTAX DUST AND WEATHER SEALING IN AFGHANISTAN
    www.youtube.com/watch?v=Eo61t5fH6Qw
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 5. Data: 2012-07-25 14:57:44
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    PS. Bardzo użyteczną zabawką jest dziurka do kabelka spustowego, zwanego
    wężykiem :-)
    Ale w entry level może to być problemem.

    P.P.

  • 6. Data: 2012-07-25 15:58:09
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc[kropka]pl> napisał w
    wiadomości news:500fed47$0$1208$65785112@news.neostrada.pl...
    > PS. Bardzo użyteczną zabawką jest dziurka do kabelka spustowego, zwanego
    > wężykiem :-)
    > Ale w entry level może to być problemem.

    E tam, pilot za 19 zł zastępuje go i w entry level.

    --
    Yogi(n)

  • 7. Data: 2012-07-25 16:23:16
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2012-07-25 15:58, Yogi(n) pisze:

    > Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc[kropka]pl> napisał w
    > wiadomości news:500fed47$0$1208$65785112@news.neostrada.pl...
    >
    > E tam, pilot za 19 zł zastępuje go i w entry level.

    Namiastką jest też wcześniejsze unoszenie lustra, ale ta wszystko jest
    mniej wygodne niż wężyk.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 8. Data: 2012-07-25 16:47:38
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Yogi(n) wrote in <news:500ffb91$0$26697$65785112@news.neostrada.pl>
    > pilot za 19 zł zastępuje go i w entry level.

    W astrofotografii i przy dlugich czasach wezyk sprawuje sie lepiej. W
    Canonach (trzy i czterocyfrowych oraz 60D) znajduje sie po prostu gniazdo
    stereo micro-jack 2.5mm.

    Sterowanie odbywa sie po prostu przez zwarcie stykow (od strony kabla:
    ground, focus i shutter).

    www.doc-diy.net/photo/eos_wired_remote

    Dzieki temu za kilka zl mozna sobie cos takiego zlutowac w domu. Oryginalny
    Canon RS-60E3 kosztuje ponad 60zl.
    www.betelgeza.ziomber.eu/photo/12/Canon_EOS_wired_re
    mote_control.jpg

    Polecam kabel o cienkim drucie, zapewniajacym wieksza elastycznosc i mniej
    przenoszacym drgania.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 9. Data: 2012-07-25 21:01:20
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl> writes:

    > Do zastosowań turystycznych, a więc krajobrazy :-)
    > W tej sytuacji bardzo przydatny jest szeroki kąt. Trochę chodzę po
    > górach, zwykle targam ze sobą Tamrona 17-50, Sigmę 10-20 i rybkę
    > Samyang 8.

    Nie, raczej nie takie typowe krajobrazy. 28 mm (w przeliczeniu mi
    wystarczy).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 10. Data: 2012-07-28 12:25:55
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Yogi(n)" <y...@w...pl> writes:

    > Dobrze Paweł prawi, poszukaj najpierw obiektywów (tj. sprawdź
    > dostępność i cenologię) a potem wybierz odpowiednie body pentaksa ;-)

    No fajnie... niestety słabym punktem Pentaksów jest ekran LCD, nie da
    się go chyba w żadnym modelu skierować w dół. Często muszę trzymać
    aparat w ręce nad głową lub wyżej na statywie.
    --
    Krzysztof Halasa