  • 1. Data: 2012-07-23 10:21:02
    Temat: Canon EOS-M preview
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Pojawił się juz pierwszy preview:

    http://www.dpreview.com/previews/canon-eos-m/

    W skrócie zgodnie z oczekiwaniami APS-C, matryca z 650'tki z hybrydowym AF i
    szkła z STM.

    Dwie sprawy:
    1. ta mydelniczka z kitem 18-55 IS waży trochę ponad połowę tego co 650D z
    kitem, a oba mają tę samą matrycę, więc jak dla kogoś to ma znaczenie to
    jest nieźle.
    2. Cena z kosmosu (800$ ze stałką, 850$ z kitem), a dostępność dopiero na
    jesieni.

    Pierwszy punkt zachęca, ale drugi studzi mocno mój entuzjazm.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 2. Data: 2012-07-23 13:01:35
    Temat: Re: Canon EOS-M preview
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 23 Jul 2012 10:21:02 +0200, Ergie napisał(a):

    > 2. Cena z kosmosu (800$ ze stałką, 850$ z kitem), a dostępność dopiero na
    > jesieni.

    To jeszcze nic, przejściówka z EF-M na EF-S i EF to jedyne... 200 baksów.
    Czyli 1000 baksów za spacerówkę z dostępem do posiadanych obiektywów. Co da
    realnie 1000 Euro.
    Już widzę te kolejki pod sklepami.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 3. Data: 2012-07-23 13:20:28
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

> [...]
    > Czyli 1000 baksów za spacerówkę z dostępem do posiadanych obiektywów. Co

    Jak na razie nie znalazłem informacji czy ta przejściówka to tylko tuba
    przenosząca styki, czy jest tam jakaś elektronika.

    Jeśli protokół transmisji informacji pomiędzy aparatem a obiektywem jest
    taki sam jak w systemie EOS to wystarczy tuba, a to oznacza, ze za chwilę
    pojawi się odpowiednik Kenko z ceną 200zł a nie dolarów, a to już jest do
    przełknięcia.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 4. Data: 2012-07-23 13:25:00
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-07-23 13:20, Ergie pisze:
    > chwilę pojawi się odpowiednik Kenko z ceną 200zł a nie dolarów, a to już
    > jest do przełknięcia.

    Zapewne tak ale wciąż zostaje jednak wada nr. 2 :-(

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 5. Data: 2012-07-23 13:33:34
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Zapewne tak ale wciąż zostaje jednak wada nr. 2 :-(

    Ano. Trzeba wziąć nadgodziny, albo sprzedać nerkę :-)

    Myślę, że Canon na razie celuje w tych którzy już mają sprzęt i chcą drugie
    mniejsze body, a oni są w stanie zapłacić trochę więcej by nie mieć dwóch
    systemów i np. nie musieć kupować dwóch lamp.

    Za jakiś czas przyjdzie kolej na zdobywanie nowych użytkowników - a wtedy
    zacznie się konkurowanie ceną.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 6. Data: 2012-07-23 13:46:18
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 23 Jul 2012 13:33:34 +0200, Ergie napisał(a):

    > Myślę, że Canon na razie celuje w tych którzy już mają sprzęt i chcą drugie
    > mniejsze body, a oni są w stanie zapłacić trochę więcej by nie mieć dwóch
    > systemów i np. nie musieć kupować dwóch lamp.

    Ale oni za pół ceny tego Canona mogą kupić NEXa 3 i za 39 baksów (zamiast
    200) przejściówkę do EF-S. No tak, z lampą może być problem.
    Ale z drugiej strony zostanie wolnych 550 dolarów (euro w Europie), starczy
    na kilka lamp...

  • 7. Data: 2012-07-23 14:14:41
    Od: osiek <o...@g...pl>

    Waldek Godel pisze:

> [...]
    > 200) przejściówkę do EF-S. No tak, z lampą może być problem.
    > Ale z drugiej strony zostanie wolnych 550 dolarów (euro w Europie), starczy

    a jaką lampę podłączysz do owego nexa 3? ;)

  • 8. Data: 2012-07-23 14:21:27
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 23 Jul 2012 14:14:41 +0200, osiek napisał(a):

    > a jaką lampę podłączysz do owego nexa 3? ;)

    No, nexową. Na spacer wystarczy.

  • 9. Data: 2012-07-23 14:24:34
    Od: osiek <o...@g...pl>

    Waldek Godel pisze:

    > No, nexową. Na spacer wystarczy.

    A jak ktoś nie chodzi na spacery, a chce lampę, to też ma kupić nexa
    zamiast canona?
    NEX mam, używam i ma swoje zady i walety. Ale nie sądzę, żeby ktoś, kto
    ma już EOSa i chciał małego backupu kupił nexa. Przecież SONY robi TV, a
    Canon drukarki :p

  • 10. Data: 2012-07-23 14:52:35
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-07-23 14:24, osiek pisze:
    > Ale nie sądzę, żeby ktoś, kto
    > ma już EOSa i chciał małego backupu kupił nexa.

    Ja tak właśnie chcę ale nex 7 za drogi a 5n ma dotykowy ekran co mnie
    skutecznie zniechęca.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info