  • 1. Data: 2011-09-10 13:52:51
    Temat: Apple vs. HTC - hardware
    Od: Piotr <t...@a...gov.mg>

    Wiem że temat może zabrzmieć trochę jak zachęta do flejma, ale
    spróbujcie jednak udzielić merytorycznych odpowiedzi. Zamierzam kupić
    nowego smartfona, zrobiłem listę potrzebnych mi aplikacji i do dalszego
    wyboru zakwalifikowały się dwie platformy: iOS i Android. Teraz czas na
    wybór hardware, zastanawiam się pomiędzy HTC (Sensation, ew. Desire HD)
    a iPhone4.
    Który smartfon lepiej się sprawdzi pod względem:
    - odporności na uszkodzenia ekranu/obudowy (zwłaszcza że często bywam w
    "nieprzyjaznych" dla telefonów miejscach typu górskie szlaki czy hale
    produkcyjne, a nie chce nosić kilku telefonów na różne okazje).
    - czasu działania na baterii (zwłaszcza z włączonym GPSem i UMTS/wifi),
    ważna jest także możliwość jak najszybszego doładowania w samochodzie
    - jakości GPSa, a konkretnie to jak szybko lokalizuje pozycję bez
    wsparcia AGPS
    - zasięgu, smartfon często będzie używany w miejscach gdzie nawet 2G
    jest słabe
    - wyświetlacza czytelnego także w dużym nasłonecznieniu.
    Pozostałe teoretyczne parametry typu ilość kolorów, pikseli czy
    dostępnych aplikacji są mi obojętne - jak wyżej pisałem będzie używane
    konkretny zestaw software, nie jestem też fanboyem Apple ani Googla.
    Smartfon poprostu ma jak najlepiej robić swoją robotę. Co byście doradzili?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-09-10 15:30:39
    Temat: Re: Apple vs. HTC - hardware
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    Piotr wrote:
> [...]
    > "nieprzyjaznych" dla telefonów miejscach typu górskie szlaki czy hale
    > produkcyjne, a nie chce nosić kilku telefonów na różne okazje).

    Nie wchodząc w kwestię wojnę A-G zobacz jak ci się podoba Morotola DEFY.
    Spełni przede wszystkim wymóg odporności bez specjalnej utraty
    funkcjonalności.

    rgrds,
    Jakub

  • 3. Data: 2011-09-10 15:34:42
    Od: ALEX <c...@g...pl>

    W dniu So 10 09 2011 15:52, Piotr pisze:

    > - odporności na uszkodzenia ekranu/obudowy (zwłaszcza że często bywam w
    > "nieprzyjaznych" dla telefonów miejscach typu górskie szlaki czy hale
    > produkcyjne, a nie chce nosić kilku telefonów na różne okazje).

    iP4 ma tył ze szkła. To niezbyt odporny materiał na uderzenia/upadki.

    --
    ALEX generał lejtnant Pod Cusimą flota japońska nie tylko zatopiła flotę
    rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy :-D

  • 4. Data: 2011-09-10 16:10:07
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Sat, 10 Sep 2011 15:30:39 +0000 (UTC), Jakub Danecki napisał(a):

    > Nie wchodząc w kwestię wojnę A-G zobacz jak ci się podoba Morotola DEFY.
    > Spełni przede wszystkim wymóg odporności bez specjalnej utraty
    > funkcjonalności.

    Motorolki mają zablokowany bootloader - żadnych modyfikowanych ROM-ów.
    Oryginalnych też nie będzie - Google będzie promowało nowe telefony a nie
    starocie. Jak komuś pasuje że ten telefon już zawsze będzie taki jak teraz
    plus ewentualnie z jeden update - nie ma sprawy.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "i zrozumiesz iz BT to takie chodzenie pieszo na drugi koniec miasta po

  • 5. Data: 2011-09-10 16:28:18
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-09-10 17:34, ALEX pisze:

    > iP4 ma tył ze szkła. To niezbyt odporny materiał na uderzenia/upadki.

    Znajomy właśnie musiał odkupić siostrze - upadł mu zwyczajnie
    i pięknie popękał nie tył, a przód. Niby odporny, ale kruchy.
    I co komu po tym "szkle glinokrzemianowym", skoro tak łatwo
    o jego zniszczenie przy upadku?

  • 6. Data: 2011-09-10 16:31:45
    Od: ALEX <c...@g...pl>

    W dniu So 10 09 2011 18:28, Artur Maśląg pisze:

> [...]
    > i pięknie popękał nie tył, a przód. Niby odporny, ale kruchy.
    > I co komu po tym "szkle glinokrzemianowym", skoro tak łatwo

    Szkło z założenia jest kruche. Twarde, ale kruche. Pytaj stiva, to on
    wymyślił emejzin szkło do iP.

  • 7. Data: 2011-09-10 16:37:34
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Sat, 10 Sep 2011 18:31:45 +0200, ALEX napisał(a):

    > Szkło z założenia jest kruche. Twarde, ale kruche. Pytaj stiva, to on
    > wymyślił emejzin szkło do iP.

    Nie on wymyślił, tylko firma Corning Glass:
    http://www.corninggorillaglass.com/

    Dżobs natomiast wymyślił, że produkt za 700 baksów jest na tyle tani, że
    trzeba na nim oszczędzać. W dodatku reklamując super wytrzymałe amejzing
    szkło obudowy, trzeba mówić tylko pół prawdy, bo amejzing jest tylko pół
    obudowy - przednie.
    Tylna ścianka jest ze zwykłego hartowanego szkła, przecudnie się rysuje
    nawet pyłem pod kondonem. Pęka równie przecudnie, na szczęście chiński
    przemysł staje na wysokości zadania - na ebayu czy dealextreme są tysiące
    różnych zamienników, również metalowe.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "wszystkie Androidy razem wziete to blad statystyczny"- Paweł "robbo"

  • 8. Data: 2011-09-10 16:39:14
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-09-10 18:31, ALEX pisze:

    > Szkło z założenia jest kruche. Twarde, ale kruche. Pytaj stiva, to on
    > wymyślił emejzin szkło do iP.

    :)

    http://www.apple.com/pl/iphone/design/

    "Specjalne szkło

    Zaawansowane rozwiązania techniczne zastosowane w telefonie iPhone 4 są
    dobrze chronione pod dwoma panelami ze szkła glinokrzemianowego --
    takiego samego, jak używane w szybach śmigłowców i szybkich pociągów.
    Zastosowane szkło -- wzmocnione tak, aby było 20-krotnie sztywniejsze i
    30-krotnie twardsze niż plastik -- charakteryzuje się wyjątkową
    wytrzymałością i odpornością na zarysowania. I dobrze nadaje się do
    recyklingu."

    Recycling jak najbardziej pożądany ;)

  • 9. Data: 2011-09-10 16:42:49
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-09-10 18:37, Waldek Godel pisze:

> [...]
    > nawet pyłem pod kondonem. Pęka równie przecudnie, na szczęście chiński
    > przemysł staje na wysokości zadania - na ebayu czy dealextreme są tysiące

    Bluźnisz innowierco ;)

    http://www.apple.com/pl/iphone/design/

  • 10. Data: 2011-09-10 16:47:57
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Sat, 10 Sep 2011 18:42:49 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

    > Bluźnisz innowierco ;)
    >
    > http://www.apple.com/pl/iphone/design/

    tak, Dżobs już się postarał, żebym bluźnił: "Due to customer agreements, we
    cannot identify all devices that feature Gorilla Glass. Your favorite
    device may include Gorilla Glass, even if you don't see it listed."

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "PS3 nie zostało złamane NIGDY a kasy do ugrania na piractwie wiecej niz w