  • Data: 2018-12-15 18:38:54
    Temat: Arduino Due - brak automatycznego kasowania
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kwestia o którą chcę zapytać nie jest żadnym poważnym problemem, pytam
    bardziej z ciekawości. Mianowicie wpadło w moje ręce Arduino Due, będące
    częścią pewnego projektu. Podczas eksperymentów podjąłem próbę wgrania
    zaktualizowanego kodu, podpinając go przez "programming port" (konwerter
    USB-UART zrobiony na atmega16u2, tak jak w innych płytkach Arduino).

    Okazało się jednak, że przy próbie wgrania kodu wywala się błąd o
    niemożliwości znalezienia płytki na tym interfejsie. Z ciekawości
    spróbowałem wgrać przez natywny port USB - tutaj zadziałało bez problemu.

    Sprawa jednak mnie zainteresowała i zacząłem eksperymentować. Szybko
    odkryłem przyczynę - okazało się, że przed wgraniem softu konieczne jest
    ręczne skasowane flasha przyciskiem ERASE - po takiej operacji płytka
    przechodzi w tryb bootloadera i flashowanie przez UART przebiega normalnie.

    Zdziwiło mnie to, bo inaczej zapamiętałem zachowanie tej płytki. Wyjąłem
    więc z pudełka swoje własne Due i zrobiłem test. Tym razem wszystko
    przebiegało normalnie - nie trzeba było wciskać przycisku, plytka
    flashowała się automatyczne.

    I teraz mnie zastanawia - tak z czystej ciekawości - możliwa przyczyna.
    Inna rewizja płytki? Różnica pomiędzy oryginałem i możliwą podróbką?
    Inny soft w konwerterze na a16u2? A może jakieś dziwne uszkodzenie,
    które jakimś cudem w ogóle nie przeszkadza w korzystaniu z konwertera
    UART-USB? Bo po wgraniu programu zaczyna on działać normalnie.