  • 1. Data: 2010-07-23 10:52:56
    Temat: Arkusz w AJAX-ie ?
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Czy jest możliwy (być może jest) wysokowydajny //jak kielbasa ;) //
    arkusz kalkulacyjny w AJAX-ie? Zaplecze danych biedniutkie, nie ma
    problemu, formul prawie nie ma, ale musi byc szybka, czesta praca z
    nanoszeniem sporej ilosci danych w komorki. Strzalki koniecznie, Shifty,
    Alty powinny dzialac.

    Czy lepiej już rozgladac sie za appletem?

  • 2. Data: 2010-07-23 11:05:01
    Temat: Re: Arkusz w AJAX-ie ?
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Jacek Czerwinski wrote:
> [...]
    > problemu, formul prawie nie ma, ale musi byc szybka, czesta praca z
    > nanoszeniem sporej ilosci danych w komorki. Strzalki koniecznie, Shifty,

    No raczej jest możliwy, skoro Googlowi się udało...

  • 3. Data: 2010-07-23 11:08:51
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2010-07-23 13:05, Mateusz Ludwin pisze:

    > No raczej jest możliwy, skoro Googlowi się udało...
    Oszzz ku, zapomnialem.

    To pytanie nr 2:
    Czy jest mozliwy - przy zatrudnieniu zespolu programistow nieco
    mniejszego niz w G ?

  • 4. Data: 2010-07-23 11:12:58
    Od: Marcin Kral <k...@p...tu-onet.pl>

    W dniu 2010-07-23 13:08, Jacek Czerwinski pisze:

    > Oszzz ku, zapomnialem.
    >
    > To pytanie nr 2:
    > Czy jest mozliwy - przy zatrudnieniu zespolu programistow nieco
    > mniejszego niz w G ?

    Zobacz czy nie wyjdzie taniej kupic od Microsoftu (Office Web Apps).

    Marcin Kral

  • 5. Data: 2010-07-24 14:36:03
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Jacek Czerwinski" <...@...z.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Alty powinny dzialac.
    >
    > Czy lepiej już rozgladac sie za appletem?

    Co ma arkusz do ajaxa ? AJAXEM to chyba mozna najwyzej dane
    gdzies wyslac.

  • 6. Data: 2010-07-24 15:50:13
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2010-07-24 16:36, bagno pisze:
    > Użytkownik "Jacek Czerwinski"<...@...z.pl> napisał w wiadomości

    > Co ma arkusz do ajaxa ? AJAXEM to chyba mozna najwyzej dane
    > gdzies wyslac.

    W 'pierwszym czytaniu' pomyslalem, ze mozesz miec racje, ale wrocilem do
    definicji.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/AJAX
    Otoz nie, istotna czescia AJAX-a jest modyfikacja drzewa dokumentu,
    czyli w skutkach operacja na GUI. W tym momencie powiedzenie AJAX na
    okreslenie aplikacji wizualnej nie jest bledem.

    W praktyce w roli 'protokolu sieciowego' w tego typu aplikacjach bywa
    postrzegany JSON (choc nie jest jedynym sposobem).

    Oczywisce wysylanie na server side tez jest mi potrzebne.

  • 7. Data: 2010-07-24 16:34:23
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Sat, 24 Jul 2010 16:50:13 +0100, Jacek Czerwinski <...@...z.pl> wrote:

> [...]
    > postrzegany JSON (choc nie jest jedynym sposobem).
    >
    > Oczywisce wysylanie na server side tez jest mi potrzebne.

    Dałeś się złapać na buzzword.

    Modyfikacja drzewa dokumentu to API zwane W3C DOM i jest starsze, niż AJAX
    (tak stare, że wtedy jeszcze nieprawidłową nazwą na nie było "DHTML", a
    nie "AJAX").

    Jak uaktualnisz swój Słownik Pojęć Przesadzonych i Niedokładnych, to
    dowiesz się, że termin AJAX przestał być modny i teraz wszystko, co się
    rusza na stronach to musi być nazywane HTML5.

    BTW: plz nie crosspostuj na grupę o Javie. Ich na pewno już przestali
    śmieszyć ludzie nie mający bladego pojęcia o Javie i JavaScript.

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");

  • 8. Data: 2010-07-24 18:39:41
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2010-07-24 18:34, porneL pisze:
> [...]

    > Modyfikacja drzewa dokumentu to API zwane W3C DOM i jest starsze, niż
    > AJAX (tak stare, że wtedy jeszcze nieprawidłową nazwą na nie było
    Dokladnie, Ajax nie jest nowa techniznie rzecz biorac jakoscia,
    wszystkie klocki byly starsze, tylko zadzialalo osiagniecie pewnego
    srodka ciezkosci. Cos sie zgromadzilo, rowniez rzeczy niewymierne jak
    doswiadczenia i potrzeby, i powstal AJAX (jak wszystkie slowa
    para-marketingowe)

    > Jak uaktualnisz swój Słownik Pojęć Przesadzonych i Niedokładnych, to
    > dowiesz się, że termin AJAX przestał być modny i teraz wszystko, co się
    > rusza na stronach to musi być nazywane HTML5.
    Widzisz, to tyroz byde kuul.

    PS. A ja sie na stronie pani rusza z panem (ew. inne uklady), to tez HTML5 ?

    > BTW: plz nie crosspostuj na grupę o Javie. Ich na pewno już przestali
    > śmieszyć ludzie nie mający bladego pojęcia o Javie i JavaScript.

    Akurat zaraz zamierzałem zapytać o implementacje serwer side w Javie.
    Ale ok.

  • 9. Data: 2010-07-24 19:15:59
    Od: morwo <l...@g...com>

    On 23 Lip, 13:08, Jacek Czerwinski <x...@...z.pl> wrote:

    > Oszzz ku, zapomnialem.
    >
    > To pytanie nr 2:
    > Czy jest mozliwy - przy zatrudnieniu zespolu programistow nieco
    > mniejszego niz w G ?

    Wydaje mi się, że tak. Pluginów jest sporo. Chociażby do jquery. Do
    części wystarczy dodać AJAXa z możliwościom zapisu danych do jakiejś
    bazy i ich wyciągnięcia, a do innych jeszcze przyda się wspomniana
    obsługa klawiatury. Pierwszy lepszy przykład po zapytaniu o "jquery
    plugins sheet" wujka Google'a:
    http://plugins.jquery.com/project/sheet

    Pozdrawiam.

  • 10. Data: 2010-07-24 20:54:15
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Sat, 24 Jul 2010 19:39:41 +0100, Jacek Czerwinski <...@...z.pl> wrote:

    > Widzisz, to tyroz byde kuul.
    >
    > PS. A ja sie na stronie pani rusza z panem (ew. inne uklady), to tez
    > HTML5 ?

    Jak przez <video>, to tak.

    > Akurat zaraz zamierzałem zapytać o implementacje serwer side w Javie.
    > Ale ok.

    A to sorry.

    --
    http://pornel.net