  • 1. Data: 2013-10-07 19:07:28
    Temat: Artykul o rynku tabletow w Polsce
    Od: A.L. <a...@a...com>

    Dosyc ciekawy artykul w ZDNet o rynku tabletow w Polsce

    http://tinyurl.com/owb2qaf

    "In Poland, some of the biggest tablet makers are the ones you've
    never heard of"

    "According to IDC, Apple leads the tablet market with a 32.4 percent
    share of global sales, but in Poland, the iPad only accounts for 5.5
    percent of the slate market and is surpassed by Acer, with a 5.8
    percent market share in the country. (Globally, Acer's market share is
    one-10th of Apple's at 3.1 percent.)

    As with smartphones, Poles seem to value price over global brand
    prestige when buying their tablets..."

    A.L.

  • 2. Data: 2013-10-07 21:26:47
    Temat: Re: Artykul o rynku tabletow w Polsce
    Od: Przemek O <p...@o...eu>

    W dniu 2013-10-07 19:07, A.L. pisze:
    > Dosyc ciekawy artykul w ZDNet o rynku tabletow w Polsce
    >
    > http://tinyurl.com/owb2qaf

    ??? Co w tym ciekawego?

    Chyba to że Polacy w odróżnieniu od Amerykanów kupują sprzęt patrząc
    przez pryzmat przydatności, ew. stosunku ceny do możliwości, a nie na
    markę i związany z nią snobizm.
    Zresztą co się Amerykanie dziwią? Kupują iPady bo krajowe. W Polsce
    kupujemy GoClevary, Manty bo też krajowe (albo chińskie jak jedno i drugie).

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 3. Data: 2013-10-07 23:18:31
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 07/10/2013 20:26, Przemek O wrote:

> [...]
    > Zresztą co się Amerykanie dziwią? Kupują iPady bo krajowe. W Polsce
    > kupujemy GoClevary, Manty bo też krajowe (albo chińskie jak jedno i

    Słyszałem trochę o tych tabletach i mi jednak szkoda by było kasy.

  • 4. Data: 2013-10-07 23:57:49
    Od: Marek Borowski <m...@x...com>

    On 10/7/2013 9:26 PM, Przemek O wrote:

    > ??? Co w tym ciekawego?
    >
    > Chyba to że Polacy w odróżnieniu od Amerykanów kupują sprzęt patrząc
    > przez pryzmat przydatności, ew. stosunku ceny do możliwości, a nie na
    > markę i związany z nią snobizm.
    E tam snobizm. Jak ktos nie jest centusiem i lubi miec zwiekszone
    szanse dobrej jakosci to od razu jest snobem ? Apple robi dobracowane
    rozwiazania, mozna sie wielu rzeczy czepiac ale uzytkowo sa jedne
    z lepszych. A ze patrzac po specyfikacji technicznej nieco drozej ?
    No coz, tzw marka tez ma swoja wartosc.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 5. Data: 2013-10-08 00:31:58
    Od: IDKrzych <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > one-10th of Apple's at 3.1 percent.)
    >
    > As with smartphones, Poles seem to value price over global brand

    Osobiście nie widzę w nim nic ciekawego. Poza stwierdzaniem dość
    oczywistych faktów, jest pełen sprzeczności, jak to słusznie w
    komentarzach ktoś zauważył.
    Skoro Apple ma niby tylko 5%, a Android 40% rynku, to co jest u licha
    zainstalowane na pozostałych? ;)

    No i chyba autor nie znał specyfiki sprzedaży jaka występuje w Polsce.
    Mam na myśli promocje marketowe "wciskające" tanie proste tablety na
    wszelakie komunie, święta i początek roku szkolnego (do tego telekomy z
    promocjami - taka sytuacja ;) )
    IMHO większość ofiar tych akcji, ani nie potrzebowała takich urządzeń,
    ani ich nie wykorzystuje na co dzień - zalegają jakieś biurka i szuflady
    (o ile w ogóle jeszcze działają przy jakości "tabletów" za 150zł). Ot
    taki chwilowo modny gadżet.

    Sam jestem w ogóle nie reprezentatywny dla rynku - bo mam iPada oraz 2
    tablety z Win8 ... 0 Andków ;) Czyli jakoś zupełnie odwrotnie niż
    większość rynku. No ale ja naprawdę wykorzystuję i to dość intensywnie
    wszystkie trzy. Są mi wręcz niezbędne do pracy.
    Na gadżety dla mody lub szpanu u mnie nie ma miejsca ;)

    --
    IDKrzych

    "Jakkolwiek będzie - będzie inaczej, aniżeli sobie wyobrażamy
    - ponieważ między Dobrem a Złem znajdujemy się w życiu i w świecie
    wielowymiarowym,
    w którym dokumentnie pomieszane jest Przypadkowe z Nieuchronnym."
    (S. Lem 1999)

  • 6. Data: 2013-10-08 00:44:06
    Od: IDKrzych <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-10-07 23:57, Marek Borowski pisze:

> [...]
    > rozwiazania, mozna sie wielu rzeczy czepiac ale uzytkowo sa jedne
    > z lepszych. A ze patrzac po specyfikacji technicznej nieco drozej ?

    Ja bym jeszcze polemizował z tym drożej ...
    Jak popatrzeć na ceny modeli iPad-ów oraz Samsung Galaxy Tab lub Note
    (np. w MM) to są porównywalne, a nawet 16GB iPady2 są tańsze od
    Samsungów. Oczywiście precyzyjnie nie da się porównać modelu w model -
    są różnice technologiczne -> dlatego uważam, że ceny są porównywalne.
    Co kto lubi, to wybierze.

    A "tablety z biedronki" lub te trochę lepsze to zawsze jednak inna liga
    i ich do porównań nie ma co brać.

  • 7. Data: 2013-10-08 10:16:40
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2013-10-07 21:26, Przemek O pisze:

    > ??? Co w tym ciekawego?
    >
    > Chyba to że Polacy w odróżnieniu od Amerykanów kupują sprzęt patrząc
    > przez pryzmat przydatności, ew. stosunku ceny do możliwości, a nie na
    > markę i związany z nią snobizm.

    Dodatkowo w USA cena iCośtam w porównaniu do zarobków jest pewnie na
    tyle niska, że nie specjalnie robi różnicę. Gdyby w Polsce podzielić
    ceny tabletów przez 3 lub 5, to mało kto brałby tablet za 50zł, gdy
    może mieć coś lepszej jakości za 300-400zł.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 8. Data: 2013-10-08 11:26:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail n...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > A "tablety z biedronki" lub te trochę lepsze to zawsze jednak inna liga
    > i ich do porównań nie ma co brać.

    Dlaczego?
    Jeżeli sprzet ma porównywalne bebechy to gdzie ta róznica?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    H. Jackson Brown, Jr.

  • 9. Data: 2013-10-08 11:34:29
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2013-10-08, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > Osobnik posiadający mail n...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Dlaczego?
    > Jeżeli sprzet ma porównywalne bebechy to gdzie ta róznica?

    Te z biedronki nie mają bebechów porównywalnych z tym, co się zaczyna od
    600zł. Ekran oporowy zamiast pojemnościowego z obsługą multitouch,
    bateria 1500mAh wytrzymująca może godzinę pracy, procesor za wolny na
    Androida, za mało RAM-u i tak dalej.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 10. Data: 2013-10-08 11:36:48
    Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl>

    Użytkownik "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>
    napisał w wiadomości news:slrnl57kd5.t0t.dozzie@jarowit.net...
> [...]
    > 600zł. Ekran oporowy zamiast pojemnościowego z obsługą multitouch,
    > bateria 1500mAh wytrzymująca może godzinę pracy, procesor za wolny na

    Ja mam smartfon Sony Xperia E na Androidzie, bardzo sobie chwalę, może ma za
    mało pamięci, przydała by się Sony Xperia Z1