eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Audi 100 gaśnie na LPG
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 7

  • 1. Data: 2011-08-02 22:15:06
    Temat: Audi 100 gaśnie na LPG
    Od: venioo <p...@o...eu>

    Pacjent Audi 100 C4 2,3 AAR jezdzilo sobie słodko, az niedawno pojawil
    sie taki objaw: po odpaleniu silnika (odpalam na LPG ;)) jezeli nie
    przekrocze około 2500rpm to jest gitara. Ale jak chociaz raz depne
    mocniej, to pozniej przy naglym puszczeniu pedalu gazu (np. po wrzuceniu
    na luz) obroty gwaltownie spadaja i z duzym opoznieniem silnik reaguje
    na ponowne wcisniecie pedalu. Nieraz nie zdaze go "zlapac" i gasnie.
    Wtedy na zgaszonym silniku jak auto sie toczy na drugim biegu (bo to
    zazwyczaj rano, jak jade do pracy, a mam wyboisty kawalek, gdzie wyzej 2
    sie nie da)) odpalam "na pych" i silnik zaskakuje, ale łapie od razu na
    luzie 2500rpm. Od tego czasu co wrzuce na luz albo wcisne sprzeglo
    obroty ida na 2500rpm. Jak jest chlodno to pal licho, ale przy
    dzisiejszej temperaturze otoczenia w poznanskich korkach tempteratura
    silnika szybko dochodzi do 100*C. jak sie tak zagrzeje, to dziadostwo
    nie chce pozniej odpalic. Musze zaczekac az temp. silnika spadnie do
    ok.50-60*C. Instalacja 2gen STAG 2L, reduktor LOVATO. Wszystko chodziło
    w miare dobrze do tej pory.
    Macie jakies porady? Jakiś czujnik sie spaprał? Paliwo nie dochodzi?
    Filtr sie zapchal? Elektrozawor sie zawiesza? Wygieta klapka od
    przepustnicy? Krasnoludek umarl? ;)

    --
    venioo
    GG:198909
    http://tablica.pl/oferta/alfa-romeo-156-16ts-2000rok
    -93tys-przebiegu-ID6T6H.html


  • 2. Data: 2011-08-03 00:00:43
    Temat: Re: Audi 100 gaśnie na LPG
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    W dniu 2011-08-02 22:15, venioo pisze:

    > Macie jakies porady? Jakiś czujnik sie spaprał? Paliwo nie dochodzi?
    > Filtr sie zapchal? Elektrozawor sie zawiesza? Wygieta klapka od
    > przepustnicy? Krasnoludek umarl? ;)
    >

    wszystkie z powyższych mogą wystąpić, najpierw doprowadź auto do
    idealnego stanu na benzynie, potem zajmij się gazem...
    Ale takiej instrukcji jak dopierdolić silnik (będziesz go zabijał długo
    bo to jeden z tych niezniszczalnych) to dawno nie czytałem.


  • 3. Data: 2011-08-03 09:42:10
    Temat: Re: Audi 100 gaśnie na LPG
    Od: komar <k...@1...cc>

    W dniu 2011-08-02 22:15, venioo pisze:
    > Pacjent Audi 100 C4 2,3 AAR jezdzilo sobie słodko, az niedawno pojawil sie taki
    objaw: po
    > odpaleniu silnika (odpalam na LPG ;)) jezeli nie przekrocze około 2500rpm to jest
    gitara.
    > Ale jak chociaz raz depne mocniej, to pozniej przy naglym puszczeniu pedalu gazu
    (np. po
    > wrzuceniu na luz) obroty gwaltownie spadaja i z duzym opoznieniem silnik reaguje na
    > ponowne wcisniecie pedalu. Nieraz nie zdaze go "zlapac" i gasnie. Wtedy na
    zgaszonym
    > silniku jak auto sie toczy na drugim biegu (bo to zazwyczaj rano, jak jade do
    pracy, a mam
    > wyboisty kawalek, gdzie wyzej 2 sie nie da)) odpalam "na pych" i silnik zaskakuje,
    ale
    > łapie od razu na luzie 2500rpm. Od tego czasu co wrzuce na luz albo wcisne sprzeglo
    obroty
    > ida na 2500rpm. Jak jest chlodno to pal licho, ale przy dzisiejszej temperaturze
    otoczenia
    > w poznanskich korkach tempteratura silnika szybko dochodzi do 100*C. jak sie tak
    zagrzeje,
    > to dziadostwo nie chce pozniej odpalic. Musze zaczekac az temp. silnika spadnie do
    > ok.50-60*C. Instalacja 2gen STAG 2L, reduktor LOVATO. Wszystko chodziło w miare
    dobrze do
    > tej pory.
    > Macie jakies porady? Jakiś czujnik sie spaprał? Paliwo nie dochodzi? Filtr sie
    zapchal?
    > Elektrozawor sie zawiesza? Wygieta klapka od przepustnicy? Krasnoludek umarl? ;)
    >

    zlej syf z parownika (powinna być śrubka na spodzie), wymień filtr gazu, jak nie
    pomoże to
    zregeneruj parownik (~50zł jak się robi to samemu).


  • 4. Data: 2011-08-03 20:55:25
    Temat: Re: Audi 100 gaśnie na LPG
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-08-03 00:00, Olo pisze:
    > W dniu 2011-08-02 22:15, venioo pisze:
    >
    >> Macie jakies porady? Jakiś czujnik sie spaprał? Paliwo nie dochodzi?
    >> Filtr sie zapchal? Elektrozawor sie zawiesza? Wygieta klapka od
    >> przepustnicy? Krasnoludek umarl? ;)
    >>
    >
    > wszystkie z powyższych mogą wystąpić, najpierw doprowadź auto do
    > idealnego stanu na benzynie, potem zajmij się gazem...

    Na benzynie chodzi jak ta lala, wiec nie mam co doprowadzac.

    > Ale takiej instrukcji jak dopierdolić silnik (będziesz go zabijał długo
    > bo to jeden z tych niezniszczalnych) to dawno nie czytałem.
    >

    Wlasnie z racji zywotnosci silnika kupilem ten samochod. A jak zabije
    juz silnik (mysle ze jeszcze rok wytrzyma - taki byl plan minimum przy
    zakupie), to kupie nastepny samochod za niecala wyplate, nie bede sie
    pier...l. Nie ma sensu tracic czasu i pieniedzy na bardzo powazne
    naprawy, za tanie to jest w dzisiejszych czasach. I tak juz glowice
    zrobilem ostatnio, a niech bedzie, dam mu jeszcze szanse. ;)


    --
    venioo
    GG:198909
    http://tablica.pl/oferta/alfa-romeo-156-16ts-2000rok
    -93tys-przebiegu-ID6T6H.html


  • 5. Data: 2011-08-03 21:00:46
    Temat: Re: Audi 100 gaśnie na LPG
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-08-03 09:42, komar pisze:
    >>
    >
    > zlej syf z parownika (powinna być śrubka na spodzie), wymień filtr gazu,
    > jak nie pomoże to zregeneruj parownik (~50zł jak się robi to samemu).

    Syfem zajme sie jutro, zestaw do regeneracji juz w drodze. Dzieki za
    rzeczowa odpowiedz - szybko i na temat.
    Czy jak nic nie pogrzebie przy srubkach to potrzebna jest ponowna
    adaptacja dawki na analizatorze spalin? Bo nie posiadam takowego ;)
    Teoretycznie wiem, ze tak, ale w praktyce cos zlego sie stanie? O
    parowniku czytalem, ze to jest do 125KM, samochod MIAL fabrycznie 133KM
    - czy to w chwili obecnej stanowi jakas roznice? Te 7KM juz pewnie dawno
    poszlo sie paść... Silnik po zdjeciu glowicy nie wykazywal zadnych
    niepokojacych oznak zuzycia, a jezdzi juz na gazie od 5 lat, wiec chyba
    ten zestaw to nie jest jakas tragedia. Do tego nie faluje, nie strzela -
    a to podobno cud w tym 5-garowym silniku.

    --
    venioo
    GG:198909
    http://tablica.pl/oferta/alfa-romeo-156-16ts-2000rok
    -93tys-przebiegu-ID6T6H.html


  • 6. Data: 2011-08-04 08:35:03
    Temat: Re: Audi 100 gaśnie na LPG
    Od: komar <k...@1...cc>

    W dniu 2011-08-03 21:00, venioo pisze:
    > W dniu 2011-08-03 09:42, komar pisze:
    >>>
    >>
    >> zlej syf z parownika (powinna być śrubka na spodzie), wymień filtr gazu,
    >> jak nie pomoże to zregeneruj parownik (~50zł jak się robi to samemu).
    >
    > Syfem zajme sie jutro, zestaw do regeneracji juz w drodze. Dzieki za rzeczowa
    odpowiedz -
    > szybko i na temat.
    > Czy jak nic nie pogrzebie przy srubkach to potrzebna jest ponowna adaptacja dawki
    na
    > analizatorze spalin? Bo nie posiadam takowego ;) Teoretycznie wiem, ze tak, ale w
    praktyce
    > cos zlego sie stanie? O parowniku czytalem, ze to jest do 125KM, samochod MIAL
    fabrycznie
    > 133KM - czy to w chwili obecnej stanowi jakas roznice? Te 7KM juz pewnie dawno
    poszlo sie
    > paść... Silnik po zdjeciu glowicy nie wykazywal zadnych niepokojacych oznak
    zuzycia, a
    > jezdzi juz na gazie od 5 lat, wiec chyba ten zestaw to nie jest jakas tragedia. Do
    tego
    > nie faluje, nie strzela - a to podobno cud w tym 5-garowym silniku.
    >

    generalnie jak piszą, że jest do 125KM to pewnie ledwo daje radę z silnikiem 100
    konnym :)
    niestety jest to raczej reguła, ale jak piszesz, część koników uciekło więc pewnie
    nie ma
    co się bawić w wymianę - wystarczy regeneracja. Co do regulacji, to po regeneracji
    dobrze
    by było to zrobić, ale nie wiem jaką masz instalację. Jak I czy II generacja to
    ustawisz
    spokojnie samemu (na ucho/oko), z resztą nowsze też ale już będzie potrzebny kabelek
    i
    laptop.

    komar


  • 7. Data: 2011-08-04 18:01:31
    Temat: Re: Audi 100 gaśnie na LPG
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-08-04 08:35, komar pisze:
    > Co do regulacji, to po regeneracji dobrze by było to zrobić, ale nie
    > wiem jaką masz instalację. Jak I czy II generacja to ustawisz spokojnie
    > samemu (na ucho/oko), z resztą nowsze też ale już będzie potrzebny
    > kabelek i laptop.

    No napisalem jaką :) II gen.= STAG-2L + STAG-2W (przy czym słyszałem, że
    z emulatorem lambdy to gen II i pół czasem nazywają ;))

    --
    venioo
    GG:198909
    http://tablica.pl/oferta/alfa-romeo-156-16ts-2000rok
    -93tys-przebiegu-ID6T6H.html

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: