  • 61. Data: 2010-11-28 16:11:30
    Temat: Re: Automat - co i jak?
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia 28 Nov 2010 12:52:20 GMT, to napisał(a):

    > Przeczytaj jeszcze raz moją krótką wypowiedź zwracając uwagę na każdy
    > wyraz, to powinno sporo rozjaśnić...

    Ahm, no tak. To z całą pewnością nie jest pierwsze auto z automatem,
    jednakże jest to moje pierwsze auto z automatem :)
    Już stoi na placu, większych wad nie zauważyłem aczkolwiek całkiem bez
    wad nie jest, no ale nie spodziewam się cudów po aucie wartym +- tyle co
    mój rower :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 62. Data: 2010-11-28 16:11:55
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sun, 28 Nov 2010 15:24:33 +0100, Robson napisał(a):

    > to jest skrzynia MX17, 3-biegowa skrzynia produkcji GM.

    Już zapisuję :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 63. Data: 2010-11-28 16:20:39
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sun, 28 Nov 2010 13:33:26 -0000, hants napisał(a):

    > Generalnie z L, 2, D, czy R,zawsze bedziesz w stanie przełączyc na N - to ze
    > względu na bezpieczeństwa

    Właśnie to zauważyłem, jak bez przycisku popcham dźwignię z R w dół to
    wskoczy w N (albo D? nie pamiętam a teraz nie będę wychodził sprawdzać),
    natomiast z D i niższych wskakuje na N.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 64. Data: 2010-11-28 20:08:11
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Nov 28, 7:51 am, to <t...@a...xyz> wrote:
    > begin JAM

    > Gdyby większość aut trzeba było tak zapalać to bym umiał. Durne
    > porównanie.
    >
    > --
    > ignorance is bliss

    Nie takie durne. Gdy Cadillac wprowadzil seryjnie jako pierwszy na
    swiecie elektryczne rozruszniki, wiele kobiet kupilo ten pojazd
    wlasnie z tego powodu aby nie musiec sie uczyc zapalac pojazdow korba
    choc byl duzo drozszy w owym czasie niz inne pojazdy. Reczna skrzynka
    biegow to przezytek. Zaawansowane pojazdy hybrydowe takie jak Prius
    czy Volt, albo w pelni elektryczne takie jak Leaf albo maja nowoczesny
    automat albo wrecz wogole nie potrzebuja skrzyni biegow. A to jest i
    to rychla przyszlosc motoryzacji. Jezeli ktos kupi dzis automat jako
    pierwszy samochod w zyciu to bedzie nim jezdzil kilka jesli nie
    kilkanascie lat. A po tym czasie bedzie mial do wyboru cala mase
    samochodow z automatami. Tak wiec jak ktos nie lubi recznej skrzyniki
    biegow to wcale nie musie sie uczyc takim samochodem jezdzic. Sam znam
    osobe w Polsce, ktore ma samochody od 20 lat i nigdy nie miala reczej
    skrzyni biegow bo nie umie takim jezdzic i nie zalezy jej aby sie tego
    nauczyc. Od tego jest technika aby ludziom ulatwiac zycie.

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

  • 65. Data: 2010-11-28 21:53:28
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > Dnia pięknego Sun, 28 Nov 2010 11:06:27 +0100 osobnik zwany Kuba \(aka
    > cita\) wystukał:

    > czasem na 1

    nigdy sie nie spotkałem. Mozesz podać przykład?

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 66. Data: 2010-11-28 21:57:55
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 28 Nov 2010 21:53:28 +0100 osobnik zwany Kuba \(aka
    cita\) wystukał:

    > nigdy sie nie spotkałem. Mozesz podać przykład?

    Mercury Villager

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 67. Data: 2010-11-28 22:29:04
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > Dnia pięknego Sun, 28 Nov 2010 21:53:28 +0100 osobnik zwany Kuba \(aka
    > cita\) wystukał:

    > Mercury Villager

    to już wiem dlaczego sie nie spotkałem.
    Moje doświadczenia z motoryzacją USA to tylko kilka obslinionych katalogów,
    gdzie napalałem sie na czardżery itp ;-)

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 68. Data: 2010-11-29 03:00:53
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin JAM

> [...]
    > z tego powodu aby nie musiec sie uczyc zapalac pojazdow korba choc byl
    > duzo drozszy w owym czasie niz inne pojazdy. Reczna skrzynka biegow to

    Automaty istnieją od kilkudziesięciu lat, nie są wcale dużo droższe, a na
    rynku aut używanych są nawet tańsze i jakoś niesamowitej popularności nie
    zdobyły. Po za tym nie o to mi tutaj chodzi. Póki co większość aut ma
    skrzynie manualne, więc dobrze jest najpierw nauczyć się sprawnie
    operować skrzynią manualną, a dopiero potem ew. kupić automat.

    > Zaawansowane pojazdy hybrydowe takie jak Prius czy Volt, albo
    > w pelni elektryczne takie jak Leaf albo maja nowoczesny automat albo
    > wrecz wogole nie potrzebuja skrzyni biegow.

    Trudno, żeby miały skrzynie manualną przy dwóch zupełnie różnych
    silnikach albo przy silniku elektrycznym. Argument bez sensu.

> [...]
    > samochody od 20 lat i nigdy nie miala reczej skrzyni biegow bo nie umie
    > takim jezdzic i nie zalezy jej aby sie tego nauczyc.

    W pracy dostanie służbowy z manualem i co zrobi? Będzie się wtedy uczył?

    --
    ignorance is bliss

  • 69. Data: 2010-11-29 04:33:08
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Nov 28, 9:00 pm, to <t...@a...xyz> wrote:
> [...]
    > skrzynie manualne, więc dobrze jest najpierw nauczyć się sprawnie
    > operować skrzynią manualną, a dopiero potem ew. kupić automat.

    Wiekszosc ma, ale ten kto nie chce to nie ma. Wcale nie musi sie wiec
    uczyc.

    > W pracy dostanie służbowy z manualem i co zrobi? Będzie się wtedy uczył?

    Najwyzej nie wezmie albo poprosi o automat. Jak jest taki wazny to mu
    pracodawca kupi. Rownie dobrze mogliby mu oferowac motocykl. I co
    motocyklowe prawo jazdy tez trzeba miec ?

    A tak generalnie ja juz spotkalem sie z teoria, ze lepiej jest nauczyc
    sie ruchu drogowego na automacie a jak juz sie troche pojezdzi i
    zapozna z ruchem dorogwym to wtedy mozna sie latwiej i bezstresowo
    nauczyc jazdy na recznej skrzyni biegow jak juz ktos koniecznie chce.
    Nauczy sie wiec na sluzbowym :-) Podwojna zaleta, bo za spalone
    sprzeglo zaplaci pracodawca.

    > --
    > ignorance is bliss

    JAM

  • 70. Data: 2010-11-29 09:50:49
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Automaty istnieją od kilkudziesięciu lat, nie są wcale dużo droższe, a na
    > rynku aut używanych są nawet tańsze i jakoś niesamowitej popularności nie
    > zdobyły.

    powiedz to amerykanom ;)

    moja ciotka ze 20 lat temu jak przyleciala do polski, wypozyczyla samochod,
    pytamy sie jaki, a jakis taki sportowy, fiat 125 ;)

    wiekszosci amerykanow manualna skrzynia kojarzy sie wlasnie ze sportowymi
    autami

    u nas nie maja takiej popularnosci, bo do tej pory automaty widzielismy
    wlasnie w maerykancach, lub bardzo drogich limuzynach, to sie powoli zmienia
    i wiekszosc ludzi ktorzy maja okazje przejechac sie automatami, potem chce
    je kupic