  • 1. Data: 2012-10-25 11:48:59
    Temat: Awaria pedału gazu (VID)
    Od: dato <d...@w...pl>

    w końcu nacisnęła sprzęgło ale zapomniała o hamulcach ? czy też noge
    trzymała na gazie do dechy :)

    http://www.prochan.com/view?p=8c4_1351107463

  • 2. Data: 2012-10-25 16:08:05
    Temat: Re: Awaria pedału gazu (VID)
    Od: f...@g...com

    W dniu czwartek, 25 października 2012 11:49:49 UTC+2 użytkownik dato napisał:
    > w końcu nacisnęła sprzęgło ale zapomniała o hamulcach ? czy też noge
    >
    > trzymała na gazie do dechy :)
    >

    > http://www.prochan.com/view?p=8c4_1351107463

    Może dywanik jej przyblokował gaz? Jak w Toyotach?
    Na marginesie, czy sensownym by było wyłączenie zapłonu kluczykiem w takiej sytuacji?

  • 3. Data: 2012-10-25 16:10:36
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-10-25, f...@g...com <f...@g...com> wrote:

    > Może dywanik jej przyblokował gaz? Jak w Toyotach?
    > Na marginesie, czy sensownym by było wyłączenie zapłonu kluczykiem w takiej
    sytuacji?

    Oczywiscie.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 4. Data: 2012-10-25 21:03:34
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 25.10.2012 11:48, dato pisze:

    > w końcu nacisnęła sprzęgło ale zapomniała o hamulcach ? czy też noge
    > trzymała na gazie do dechy :)
    >

    > http://www.prochan.com/view?p=8c4_1351107463
    za pierwszym razem oglądałem bez dźwięku i nie bardzo wiedziałem o co
    chodzi. w każdym razie zauważyłem że ostro pracuje wycieraczkami a
    dopiero w 45 sekundzie jest wytrysk (na szybę).

    ToMasz

  • 5. Data: 2012-10-25 21:07:02
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > Oczywiscie.

    W dieslu?

    --
    Mateusz Bogusz

  • 6. Data: 2012-10-25 21:29:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 25 Oct 2012 21:07:02 +0200, Karol Y napisał(a):
    > W dieslu?

    Nowoczesny - bez pradu nie pojedzie. A nawet jak stary, to przeciez jakis
    mechanizm gaszenia ma.

    Gorzej z tymi najnowszymi wynalazkami, gdzie kluczyka nie ma.

    J.

  • 7. Data: 2012-10-26 12:29:32
    Od: onarjusz <z...@o...pl>

    W dniu 2012-10-25 21:29, J.F. pisze:

    > Nowoczesny - bez pradu nie pojedzie. A nawet jak stary, to przeciez jakis
    > mechanizm gaszenia ma.
    >
    > Gorzej z tymi najnowszymi wynalazkami, gdzie kluczyka nie ma.
    >
    > J.

    Ja już raz wyłączyłem diesla z kluczyka, ba nawet wyciągnąłem kluczyk ze
    stacyjki, a on pomimo braku kluczyka w stacyjce wleciał na max obroty.

  • 8. Data: 2012-10-26 19:07:15
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl>

    Dnia Fri, 26 Oct 2012 12:29:32 +0200, onarjusz napisał(a):

    > Ja już raz wyłączyłem diesla z kluczyka, ba nawet wyciągnąłem kluczyk ze
    > stacyjki, a on pomimo braku kluczyka w stacyjce wleciał na max obroty.

    Zasada działania silnika diesla jest taka, że zawsze można "sam" sobie
    znaleźć paliwo (np. olej z układu smarowania sprężarki) i napędzić się w
    sposób niekontrolowany do bardzo wysokich oborotów.

    Dlatego diesle używane w sporcie muszą mieć mechaniczną klapę która po
    prostu zatka dolot w razie potrzeby.