  • 1. Data: 2017-12-27 21:20:30
    Temat: Awaryjne zasilanie w domku jednorodzinnym.
    Od: Cezar <c...@B...pl.invalid>

    Czesc,

    Jest sobie domek w miejscu w którym co jakiś czas są przerwy w dostawie
    energii trwające nawet do 2-3 dni ale przewaznie jest to 2-4 godzin.
    Mysle o zrobieniu jakiegoś zasilania awaryjnego akumulatorowego które
    będzie bezobsługowe albo mało obsługowe. Maksymalnie potrzeba 2kW. Do
    podrzymania będzie piec CO (ekogroszek), lodówka, telewizor, kilka
    żarówek energooszczędnych.
    Czy są jakieś gotowe i niedrogie rozwiązania do tego tematu?
    Myślałem żeby puścić cały dom na tym. Osobie tam mieszkającej powie się
    że ma zakaz włączania czajnika podczas pracy z UPS.
    Do domu wchodzą 3 fazy i nie jestem pewien jak są podłączone (czy
    wszytko jest podpięte pod jedną czy jakoś rozdzielone)

    Czy są jakieś rozwiązaia żebyh się bezpośrednio wpiąć w skrzynkę
    bezpiecznikową np takim ustrojstwem?

    https://www.ebay.com/itm/131779788850

    Musi być to w miarę bezpieczne - dopływ energii musi być zawsze
    odłączony gdy przerwornica jest w akcji ale dobrze by było żeby była
    sygnalizacja że prąd w sieci już jest.

    Jakieś pomysły? ktoś przerabiał temat?

    Agregat chyba odpada bo mieszka tam starsza osoba i będzie robił hałas w
    okolicy.

    c.

  • 2. Data: 2017-12-27 21:41:14
    Temat: Re: Awaryjne zasilanie w domku jednorodzinnym.
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-12-27 o 21:20, Cezar pisze:
    > Jakieś pomysły?
    Nie pisałeś o kosztach. Jeżeli nieistotne to z montażem za 47 tyś. zł
    masz gotowca z magazynem energii.
    http://www.kolektory.com/instalacje-fotowoltaiczne-c
    eny/instalacje-fotowoltaiczne-ceny.html

    Robert

  • 3. Data: 2017-12-27 22:03:57
    Od: Cezar <c...@B...pl.invalid>

    On 27/12/2017 20:41, Robert Wańkowski wrote:
    > Nie pisałeś o kosztach. Jeżeli nieistotne to z montażem za 47 tyś. zł
    > masz gotowca z magazynem energii.

    Nie interesuje mnie fotowoltanika w tym przypadku. Koszt $200-$300 jest
    do zaakceptowania (bez akumulatorów).

    c.

  • 4. Data: 2017-12-27 22:14:27
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-12-27 o 22:03, Cezar pisze:

    > Nie interesuje mnie fotowoltanika w tym przypadku. Koszt $200-$300
    > jest do zaakceptowania (bez akumulatorów).
    >
    > c.

    No to tak wychodzi.

    UPS - 200-300$, a pozostałe 46 tys. zł akumulatory.

  • 5. Data: 2017-12-27 22:21:14
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-12-27 o 22:14, Uzytkownik pisze:

    > No to tak wychodzi.
    >
    > UPS - 200-300$, a pozostałe 46 tys. zł akumulatory.

    Przepraszam, pomyliłem się.

    Potrzeba jest ok. 70 tys. zł na akumulatory.

  • 6. Data: 2017-12-27 22:25:55
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Cezar <c...@B...pl.invalid> wrote:
> [...]
    >
    > Jakieś pomysły? ktoś przerabiał temat?
    >
    > Agregat chyba odpada bo mieszka tam starsza osoba i będzie robił hałas w

    Tesla Power Wall :)

  • 7. Data: 2017-12-27 22:53:01
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-12-27 o 22:25, Pszemol pisze:

    > Tesla Power Wall :)

    I perowskitowe dachówki. :-)

    Robert

  • 8. Data: 2017-12-27 23:08:30
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

> [...]
    >
    > Jakieś pomysły? ktoś przerabiał temat?
    >
    > Agregat chyba odpada bo mieszka tam starsza osoba i będzie robił hałas w

    2kW przy akumulatorze 12V = 166 A
    Przyjmując akumulator samochodowy np 50 Ah
    teoretycznie wystarczy na 1/2 godziny pracy
    Teoretycznie bo jak napięcie spadnie do połowy to przetwornica pewnie
    już nie pociągnie.
    Na krótkie awarie rzędu pół godziny można zabezpieczyć sobie lodówkę czy
    piec miałowy (reszta domu ma się nie wygłupiać i nie piec kaczki w
    piekarniku elektrycznym) i to raczej jakąś przetwornicą z baterii
    akumulatorów min. 24V
    Może poszukaj jakiejś siłowni akumulatorowej 48V z likwidowanej
    centrali telefonicznej

    Jeżeli to ma potrwać 2 3 dni, to zapomnij, pozostaje tylko mały agregat
    bo zjedzą cię koszty akumulatorów i potrzeba będzie sporo miejsca na nie

  • 9. Data: 2017-12-27 23:43:34
    Od: Cezar <c...@B...pl.invalid>

    On 27/12/2017 22:08, Roman Rogóż wrote:
> [...]
    >
    > Jeżeli to  ma potrwać 2 3 dni, to zapomnij, pozostaje tylko mały agregat
    > bo zjedzą cię koszty akumulatorów i potrzeba będzie sporo miejsca na nie

    2kW to wielki zapas. Mysle ze srednie zuzycie bedzie na poziomie 100-200W

    c.

  • 10. Data: 2017-12-28 00:22:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 27 Dec 2017 21:03:57 +0000, Cezar napisał(a):

    > Nie interesuje mnie fotowoltanika w tym przypadku. Koszt $200-$300 jest
    > do zaakceptowania (bez akumulatorów).

    Ale w komplecie masz tam inwerter/falownik i to chyba prawie taki jak
    chcesz - wpinasz w siec i zasila.

    Prawie ... bo bedzie zaslal tez sasiadow :-)

    J.