  • 1. Data: 2014-03-23 19:19:34
    Temat: BHP dla drążarki ALIC [nafta,nadzór]
    Od: "s...@n...pl" <s...@g...com>

    Mam pytanie. Czy elektrodrążarka ALIC [płyn-nafta kosmetyczna]wymaga stałego nadzoru
    pracownika? Czy można pracować [zgodnie z wymogami BHP] bez nadzoru wzrokowego nad
    pracującą maszyną? . A można zostawić samą pracującą maszynę w zakładzie bez nadzoru?
    Czy zna ktoś odpowiedż?. I jak to udawadniać w zakładzie? Dokumentacja maszyny nie
    zawiera takich szczegółów. Zakład który sprzedaje podobne maszyny nie odpowiedział
    dokładnie na tak zadane pytanie, podesłał mi jedynie certyfikat CE producenta...
    Jak to ugryzć?

    Stefan.S

  • 2. Data: 2014-03-23 23:43:16
    Temat: Re: BHP dla drążarki ALIC [nafta,nadzór]
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    s...@n...pl pisze:
> [...]
    maszyny nie odpowiedział dokładnie na tak zadane pytanie, podesłał mi jedynie

    W klienta (w zasadzie to u dwóch) wgłębne chodzą na okrągło, bez nadzoru
    (nawet magazynki z elektrodami mają). Maszyny Agie-Charmilles oraz
    Mitsubishi.
    W maszynach jest oczujnikowanie (czasem zresztą zaklejane, gdyż czułe i
    spawarka odpalona nawet daleko, potrafi wyzwolić) oraz agregat gaszący.
    Może należało by iść tą drogą - poszukać kto produkuje takie agregaty i
    kiedy należy je stosować.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 3. Data: 2014-03-25 14:35:13
    Temat: Odp: BHP dla drążarki ALIC [nafta,nadzór]
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

> [...]
    Zakład który sprzedaje podobne maszyny nie odpowiedział dokładnie >na tak
    zadane pytanie, podesłał mi jedynie certyfikat CE producenta...
    Maszyny CNC wprowadzono w celu odciążenia pracownika i poprawy jakości.
    W tej chwili jeden pracownik może obsługiwać kilka maszyn.
    I to jest standard wydajności.
    Trudno mi sobie wyobrazić, aby jeden człowiek patrzył na elektrodrążarkę z
    ręką na wyłaczniku awaryjnym w oczekiwaniu na zdarzenie,
    które wystąpi raz na kilka dni.
    Tak jak powiedział Irek. Są zabezpieczenia i maszyna powinna stanąć.
    Wtedy może wysłać SMS-em informację do pracownika, który podejdzie i wznowi
    pracę lub wyłączy zasilanie.
    Jeśli chodzi o wyłączenie zasilania, to może to zrobić strażnik, który ma to
    wpisane w zakresie obowiązków.
    Okresowa kontrola czerwonej lampy wystarczy.
    Większy problem to fakt, czy nie szkoda czasu na przestój maszyny.
    S.