  • 1. Data: 2013-05-19 17:51:02
    Temat: Bacon tetris - algorytmika
    Od: Edek <e...@g...com>

    Witam, grupa źle na mnie wpływa - nakładając dzisiaj rano
    płaty boczku na patelnię (okrągłą) zastanawiałem się,
    jakiego algorytmu użyć, aby uzyskać możliwie największą
    ilość boczku nałożonego na patelnię tak, żeby się równo
    przypiekł.

    Powiedzmy, że boczek jest podłużny i ma przekrój opsiany
    poligonem, jak to boczek. Kroimy w poprzek, czyli w
    płaszczyźnie przekroju, i układamy na patelni o promieniu
    r tak, aby uzyskać najlepsze możliwe wykorzystanie powierzchni
    patelni. Przekrój boczku na płaską podstawę (nie wiem jak
    to dobrze opisać, mam nadzieję że wiadomo o co chodzi,
    z boczkiem każdy przecież miał do czynienia kiedyś, prawda?).

    O ile mnie zadanie rano stanowczo przerosło i nawet nie
    oczekuję żadnych konkretnych algorytmicznych rozwiązań,
    jaka jest złożoność tego problemu? Powiedzmy, że boczek
    ma przekrój wypukły.

    Szczerze mówiąc rano rozbiłem na niego dwa jajka i
    tu byłoby drugie zadanie specjalnie do gier:
    policzyć i odtworzyć 2x odgłos plućkającego na powierzchnię
    płaską o temperaturze 68 stopni jajka (klasa B, rozmiar
    niewielki)..

    --
    Edek

  • 2. Data: 2013-05-19 21:56:43
    Temat: Re: Bacon tetris - algorytmika
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Sun, 19 May 2013 15:51:02 +0000 (UTC), Edek napisał(a):

> [...]
    > policzyć i odtworzyć 2x odgłos plućkającego na powierzchnię
    > płaską o temperaturze 68 stopni jajka (klasa B, rozmiar

    ja mysle ze to jest do zrobienia trzeba mz zrobic
    symulacje toru pixela po krzywej pogoni pocisku
    ziemia-ziemia. moze to napisze rano, bo teraz sie zle
    czuje

    ale ktos musi mi pomoc zoptymalizowac to w asmie
    bo jeszcze sie w nim nie czuje tak pewnie jak w C

    zaczalbym od obliczenia pola patelni ale niech
    ktos poda jakis wzor bo nie pamietam, chyba to
    bylo z jakims pi, tak? zreszta to niewazne bo
    pole bedzie mw podobne do kwadratu a rogi mozna ujac
    w bledzie zaokraglania

    wrzuce to zreszta do mojego silnika 2d i zobaczymy
    co wyjdzie z symulacji tylko musze przeprogramowac
    armstki na boczek i jajka

    dam znac jak to policze

    MSPANC :DDDDDD

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 3. Data: 2013-05-20 00:12:40
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 19/05/2013 20:56, R.e.m.e.K wrote:
> [...]
    > ktos poda jakis wzor bo nie pamietam, chyba to
    > bylo z jakims pi, tak? zreszta to niewazne bo
    > pole bedzie mw podobne do kwadratu a rogi mozna ujac

    Błąd zaokrąglenia jest w drugą stronę. W tę stronę to jest błąd
    średniokwadratowy.

  • 4. Data: 2013-05-20 01:55:16
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-05-19 17:51, Edek pisze:
> [...]
    > oczekuję żadnych konkretnych algorytmicznych rozwiązań,
    > jaka jest złożoność tego problemu? Powiedzmy, że boczek

    Jeśli szukasz algorytmu dającego ścisły deterministyczny wynik,
    jest źle. Prostszy problem, czyli zamiast dowolnej figury
    mamy okręgi:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Circle_packing_in_a_cir
    cle
    http://hydra.nat.uni-magdeburg.de/packing/cci/#Resul
    ts

    Zwróć uwagę, że tylko do 13 kółka 'minimalna patelnia'
    jest pewna. Kolejne to to, co wypluł algorytm
    (w drugim linku jest bardzo bogata bibliografia,
    pewnie coś dla siebie zajdziesz boczku), nawet bez pewności,
    że nie da się lepiej.

    Czytałem to jakiś czas temu i najprostszy algorytm miał
    swoją cześć 'wykładniczą' pod postacią przeszukiwania
    możliwych postaci "grafu kontaktów".

    Oryginalny problem i jakieś algorytmy i herystyki
    powinno się dać wygooglać, problem dość życiowy,
    ale mi nic rozsądnego wyszukiwarka nie wypluła,
    pewnie złe zaklęcia wpisałem.

    BTW. podobny problem występuje z serem lub wędliną
    na kanapce. Tam najlepiej sprawdza się krojenie
    i przestawianie małych kawałków sera aż do uzyskania
    zadowalającej dokładności.
    ;)

    pzdr
    bartekltg

  • 5. Data: 2013-05-20 08:36:45
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <s...@s...op.pl>

    W dniu 19.05.2013 o 17:51 Edek <e...@g...com> pisze:
    (...)

    Ja się kiedyś zastanawiałem nad innym problemem: jaką strategię obrać
    jedząc pizzę, której rozmiar pokrywa się z rozmiarem talerza, aby możliwie
    jak najszybciej mieściła się na talerzu (nie miała żadnych punktów
    wspólnych z brzegiem talerza).

    Pozdrawiam -- Spook.

  • 6. Data: 2013-05-20 12:32:45
    Od: Michal Kleczek <m...@k...org>

    On 2013-05-19 17:51, Edek wrote:
> [...]
    > oczekuję żadnych konkretnych algorytmicznych rozwiązań,
    > jaka jest złożoność tego problemu? Powiedzmy, że boczek

    Problem plecakowy? NP-trudny.

    --
    Michal

  • 7. Data: 2013-05-20 12:36:24
    Od: Michal Kleczek <m...@k...org>

    On 2013-05-20 08:36, Wojciech "Spook" Sura wrote:
> [...]
    > jedząc pizzę, której rozmiar pokrywa się z rozmiarem talerza, aby
    > możliwie jak najszybciej mieściła się na talerzu (nie miała żadnych

    Wiecej szczegolow? Ograniczenia na rozmiar kawalkow ktore sie mieszcza w
    ustach? Mozna przesuwac pociete kawalki?

    Jesli mozna przesuwac i nie ma ograniczen na rozmiary kawalkow to chyba
    najefektywniej wyciac mozliwie cienki krzyz przez srodek i zsunac kawalki.
    Jak nie mozna przesuwac, to nie ma wyjscia - trzeba zjesc suche ciasto z
    brzegu :-)

    --
    Michal

  • 8. Data: 2013-05-20 13:15:30
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-05-20 08:36, Wojciech "Spook" Sura pisze:
> [...]
    > jedząc pizzę, której rozmiar pokrywa się z rozmiarem talerza, aby
    > możliwie jak najszybciej mieściła się na talerzu (nie miała żadnych

    Obgryźć rant (dowolnie wąski pasek:) na długości ponad połowy obwodu?

    pzdr
    bartekltg

  • 9. Data: 2013-05-20 13:47:53
    Od: Michal Kleczek <m...@k...org>

    On 2013-05-20 13:15, bartekltg wrote:

    > Obgryźć rant (dowolnie wąski pasek:) na długości ponad połowy obwodu?

    Racja - to mniej niz krzyzyk.

    --
    Michal

  • 10. Data: 2013-05-20 13:49:03
    Od: Michal Kleczek <m...@k...org>

    On 2013-05-20 12:36, Michal Kleczek wrote:

> [...]
    > najefektywniej wyciac mozliwie cienki krzyz przez srodek i zsunac kawalki.

    Oczywiscie nie :)

    > Jak nie mozna przesuwac, to nie ma wyjscia - trzeba zjesc suche ciasto z
    > brzegu :-)

    Jak pisal barteklg - z ponad polowy obwodu.

    --
    Michal