eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programming › fizyka rozwałki
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 22

  • 1. Data: 2013-05-16 09:23:03
    Temat: fizyka rozwałki
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    silniki fizyczne (te ktore kojarze) liczą
    glownie fizyke rigidbodisów, tj np strzelenie
    dzialem w dom ew moze zaowocowac tym ze
    klocki ktorymi taki jest zasymulowany obsypalyby
    sie na stos ;) jest to dosyc malo relalistyczne
    ale zdaje sie ze obecne silniki nie liczą czegos
    takiego jak fizyka pekniec czy przy duzej sile
    uderzenia przemielenia pewnie czesci sciany nawet
    w pył

    jak nalezaloby podejsc do jakiegos bardziej
    adekwatnego wymodelowania i zaprogramowania
    efektow walniecia pociskiem czolgowym w sciane
    domu czy bunkra - nie mam bladego pojecia
    jaki to bylby efekt, chodzi nawet o dosyc
    przyblizone wymodelowanie ale jednak takie
    ktore by dawalo w miare dobry efekt

    czy przy powtarzaniu takich strzałow
    efekty bylyby w wysokim stopniu randomowe
    czy dosyc podobne, jesli randomowe to jak
    rozumiem w ramach jakiejs puli (podprzestrzeni)
    mozliwych efektow ?

    jakie efekty nalezy uwzgledniac - wyrwanie
    sie dziury w scianie (jakiego ksztaltu?)
    odbicie sie kuli czolgu w tyl? odstrzelenie
    jakiegos kawal betonu na zimie, wygenerowanie
    jakiejs chmury wysokoenergetycznego pylu?

    Czy taggo rodzaju wysokoenergetyczne zderzenia
    uwzgledniajace rozwalki materialu daja sie
    wogole wymodelowac i realnie policzyc
    (np dla roznego rodzaju materialow pocisku
    i sciany np drewno kontra drewno olow kontra
    beton, diament kontra kamień itp) czy tez
    modele te bylyby zbyt skomplikowane do
    napisania vel zbyt czasochlonne do liczenia
    w realtime


  • 2. Data: 2013-05-16 10:19:37
    Temat: Re: fizyka rozwałki
    Od: Tomasz Sowa <t...@N...ttmath.org>

    On 2013.05.16 09:23, firr kenobi wrote:

    > silniki fizyczne (te ktore kojarze) liczą
    > glownie fizyke rigidbodisów, tj np strzelenie
    > dzialem w dom ew moze zaowocowac tym ze
    > klocki ktorymi taki jest zasymulowany obsypalyby
    > sie na stos ;) jest to dosyc malo relalistyczne
    > ale zdaje sie ze obecne silniki nie liczą czegos
    > takiego jak fizyka pekniec czy przy duzej sile
    > uderzenia przemielenia pewnie czesci sciany nawet
    > w pył

    Nie zdajesz sobie sprawy jaka jest czasochłonność takich obliczeń.
    Interesująca cie dziedzina wiedzy to MES (metoda elementów skończonych),
    MEB (metoda elementów brzegowych) oraz MRS (metoda różnic skończonych).
    Ale tego się nie stosuje na potrzeby gier komputerowych.

    Zerknij tutaj:
    http://tmp.slimaczek.pl/tmp/mes-most/uklad_wyjsciowy
    .png

    Wyobraź sobie że te strzałki to rakiety uderzające w most ;)
    (te trzy strzałki obok siebie to obciążenie równomiernie rozłożone).
    Tutaj są pokazane odkształcenia i naprężenia:
    http://tmp.slimaczek.pl/tmp/mes-most/przemieszczenie
    .gif
    http://tmp.slimaczek.pl/tmp/mes-most/SX.GIF
    http://tmp.slimaczek.pl/tmp/mes-most/SY.GIF
    http://tmp.slimaczek.pl/tmp/mes-most/TY.GIF

    To było liczone na Pentium 200Mhz (własnym programem) prawie pół godziny:
    http://tmp.slimaczek.pl/tmp/mes-most/WYNIK.TXT

    Najwięcej czasu zajmowało przerzucanie macierzy sztywności do swapa i z
    powrotem (wtedy miałem chyba 32MB ramu). Teraz może to by się policzyło
    w kilka sekund ale w dalszym ciągu nie jest to real-time. A ciebie
    interesuje jeszcze trudniejszy przypadek czyli układy dynamiczne.

    > Czy taggo rodzaju wysokoenergetyczne zderzenia
    > uwzgledniajace rozwalki materialu daja sie
    > wogole wymodelowac i realnie policzyc
    > (np dla roznego rodzaju materialow pocisku
    > i sciany np drewno kontra drewno olow kontra
    > beton, diament kontra kamień itp) czy tez
    > modele te bylyby zbyt skomplikowane do
    > napisania vel zbyt czasochlonne do liczenia
    > w realtime

    Przykład modelowania układu lufa-pocisk:
    http://217.96.20.91/pdf/200706s33.pdf

    Jak rozszerzysz o ścianę i dom to daj znać na grupie.


    --
    Tomek


  • 3. Data: 2013-05-16 10:59:33
    Temat: Re: fizyka rozwałki
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 16 maja 2013 10:19:37 UTC+2 użytkownik Tomasz Sowa napisał:
    > On 2013.05.16 09:23, firr kenobi wrote:
    >
    >
    >
    > > silniki fizyczne (te ktore kojarze) liczďż˝
    >
    > > glownie fizyke rigidbodis�w, tj np strzelenie
    >
    > > dzialem w dom ew moze zaowocowac tym ze
    >
    > > klocki ktorymi taki jest zasymulowany obsypalyby
    >
    > > sie na stos ;) jest to dosyc malo relalistyczne
    >
    > > ale zdaje sie ze obecne silniki nie liczďż˝ czegos
    >
    > > takiego jak fizyka pekniec czy przy duzej sile
    >
    > > uderzenia przemielenia pewnie czesci sciany nawet
    >
    > > w pyďż˝
    >
    >
    >
    > Nie zdajesz sobie sprawy jaka jest czasoch�onno�� takich oblicze�.
    >
    > Interesuj�ca cie dziedzina wiedzy to MES (metoda element�w sko�czonych),
    >
    > MEB (metoda element�w brzegowych) oraz MRS (metoda r�nic sko�czonych).
    >
    > Ale tego siďż˝ nie stosuje na potrzeby gier komputerowych.
    >
    >
    >
    > Zerknij tutaj:
    >
    > http://tmp.slimaczek.pl/tmp/mes-most/uklad_wyjsciowy
    .png
    >
    >
    >
    > Wyobra� sobie �e te strza�ki to rakiety uderzaj�ce w most ;)
    >
    > (te trzy strza�ki obok siebie to obci��enie r�wnomiernie roz�o�one).
    >
    > Tutaj s� pokazane odkszta�cenia i napr�enia:
    >
    > http://tmp.slimaczek.pl/tmp/mes-most/przemieszczenie
    .gif
    >
    > http://tmp.slimaczek.pl/tmp/mes-most/SX.GIF
    >
    > http://tmp.slimaczek.pl/tmp/mes-most/SY.GIF
    >
    > http://tmp.slimaczek.pl/tmp/mes-most/TY.GIF
    >
    >
    >
    > To by�o liczone na Pentium 200Mhz (w�asnym programem) prawie p� godziny:
    >
    > http://tmp.slimaczek.pl/tmp/mes-most/WYNIK.TXT
    >
    >
    >
    > Najwi�cej czasu zajmowa�o przerzucanie macierzy sztywno�ci do swapa i z
    >
    > powrotem (wtedy mia�em chyba 32MB ramu). Teraz mo�e to by si� policzy�o
    >
    > w kilka sekund ale w dalszym ci�gu nie jest to real-time. A ciebie
    >
    > interesuje jeszcze trudniejszy przypadek czyli uk�ady dynamiczne.
    >
    >
    >
    > > Czy taggo rodzaju wysokoenergetyczne zderzenia
    >
    > > uwzgledniajace rozwalki materialu daja sie
    >
    > > wogole wymodelowac i realnie policzyc
    >
    > > (np dla roznego rodzaju materialow pocisku
    >
    > > i sciany np drewno kontra drewno olow kontra
    >
    > > beton, diament kontra kamieďż˝ itp) czy tez
    >
    > > modele te bylyby zbyt skomplikowane do
    >
    > > napisania vel zbyt czasochlonne do liczenia
    >
    > > w realtime
    >
    >
    >
    > Przyk�ad modelowania uk�adu lufa-pocisk:
    >
    > http://217.96.20.91/pdf/200706s33.pdf
    >
    >
    >
    > Jak rozszerzysz o �cian� i dom to daj zna� na grupie.
    >
    >

    nawet ciekawe, zapomnialem ze wlasnie jacys
    ludzie od cada, czy tam metalurdzy czy kto
    to tam sie tym zajmuje liczą wlasnie coś
    podobnego od wielu lat - choc nie wiem
    czy oni zajmuj sie modelowaniem tego co sie
    dzieje juz po rozerwańiu (?)

    a jak to sie mw liczy - widze ze jest tam
    podzial na siatki z kilkoma tysiacami wezłow
    - podzialu pewnie mozna dokonac automatycznie
    w procedurze - a same równania na odksztalcenia
    wezlow w tych siatkach? ta metoda daje
    realistyczne wyniki? z elastycznymi jak ten
    post pewnie latwiej ale czy da sie wymodelowac
    pekniecia gdzie pewnie te ziarna pekniec wystepuja dosyc losowo a i fizyka odzialywan

    popekanych kawalkow pewnie jest duzo trudniejsza
    ?


  • 4. Data: 2013-05-16 11:01:02
    Temat: Re: fizyka rozwałki
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    > realistyczne wyniki? z elastycznymi jak ten
    >
    > post

    *most


  • 5. Data: 2013-05-16 12:41:08
    Temat: Re: fizyka rozwałki
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-05-16 09:23, firr kenobi pisze:
    > silniki fizyczne (te ktore kojarze) liczą
    > glownie fizyke rigidbodisów, tj np strzelenie
    > dzialem w dom ew moze zaowocowac tym ze
    > klocki ktorymi taki jest zasymulowany obsypalyby
    > sie na stos ;) jest to dosyc malo relalistyczne
    > ale zdaje sie ze obecne silniki nie liczą czegos
    > takiego jak fizyka pekniec czy przy duzej sile
    > uderzenia przemielenia pewnie czesci sciany nawet
    > w pył

    Liczą, liczą.
    http://www.youtube.com/watch?v=bNNzRyd1xz0



    Model realistyczny, który prawidłowo odwzorowywałby
    pocisk kumulacyjny czy efekt grzybkowania pancerze
    jest zbyt trudny obliczeniowo by go stosować w grach:)


    > czy przy powtarzaniu takich strzałow
    > efekty bylyby w wysokim stopniu randomowe
    > czy dosyc podobne, jesli randomowe to jak
    > rozumiem w ramach jakiejs puli (podprzestrzeni)
    > mozliwych efektow ?

    To zależy od tego, jak to się zamodeluje.



    > Czy taggo rodzaju wysokoenergetyczne zderzenia
    > uwzgledniajace rozwalki materialu daja sie
    > wogole wymodelowac i realnie policzyc

    Tak. Używa się do tego specjalistycznych programów
    i liczy takie porządne zderzenie godzinę albo miesiąc;)

    > (np dla roznego rodzaju materialow pocisku
    > i sciany np drewno kontra drewno olow kontra
    > beton, diament kontra kamień itp)

    Niedawno ćwierć Polski żyło problemem drewno vs aluminium.

    pzdr
    bartekltg




  • 6. Data: 2013-05-16 12:47:36
    Temat: Re: fizyka rozwałki
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>


    Użytkownik "firr kenobi" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:588e0cb7-9955-4c50-95e2-f939b9650cd4@googlegrou
    ps.com...

    >Czy taggo rodzaju wysokoenergetyczne zderzenia
    >uwzgledniajace rozwalki materialu daja sie
    >wogole wymodelowac i realnie policzyc

    Skoro nawet glowice jadrowe sie juz liczy (no nie wszyscy), a nie testuje na
    poligonie to czmu nie.

    >(np dla roznego rodzaju materialow pocisku
    >i sciany np drewno kontra drewno olow kontra
    >beton, diament kontra kamień itp) czy tez
    >modele te bylyby zbyt skomplikowane do
    >napisania vel zbyt czasochlonne do liczenia
    >w realtime

    Nie dzisiaj.


  • 7. Data: 2013-05-16 13:59:06
    Temat: Re: fizyka rozwałki
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 16 maja 2013 12:41:08 UTC+2 użytkownik bartekltg napisał:
    > W dniu 2013-05-16 09:23, firr kenobi pisze:
    >
    > > silniki fizyczne (te ktore kojarze) liczą
    >
    > > glownie fizyke rigidbodisów, tj np strzelenie
    >
    > > dzialem w dom ew moze zaowocowac tym ze
    >
    > > klocki ktorymi taki jest zasymulowany obsypalyby
    >
    > > sie na stos ;) jest to dosyc malo relalistyczne
    >
    > > ale zdaje sie ze obecne silniki nie liczą czegos
    >
    > > takiego jak fizyka pekniec czy przy duzej sile
    >
    > > uderzenia przemielenia pewnie czesci sciany nawet
    >
    > > w pył
    >
    >
    >
    > Liczą, liczą.
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=bNNzRyd1xz0
    >
    >

    tu nie ma ani odksztalcen ani pekniec to sa
    wlasnie jedynie zwykle klocki (z tym ze jest
    zaimplementowana ta statyka stosów smieci co
    podono nie jest latwe do zaimplementowania)

    Tak ze nie wiem czy sa takie ktor liczą
    ogolnie mówiac 'uszkodzenia'

    >
    >
    >
    >
    >
    > Model realistyczny, który prawidłowo odwzorowywałby
    >
    > pocisk kumulacyjny czy efekt grzybkowania pancerze
    >
    > jest zbyt trudny obliczeniowo by go stosować w grach:)
    >
    >
    >
    >
    >
    > > czy przy powtarzaniu takich strzałow
    >
    > > efekty bylyby w wysokim stopniu randomowe
    >
    > > czy dosyc podobne, jesli randomowe to jak
    >
    > > rozumiem w ramach jakiejs puli (podprzestrzeni)
    >
    > > mozliwych efektow ?
    >
    >
    >
    > To zależy od tego, jak to się zamodeluje.
    >

    a w realu - czy efekty strzalow 10 podobnych
    czolgow 10 podobnych betonowych bunkrów
    znacznie by sie roznily ? - nie mam pojecia
    co wogole byoby takim efektem - wykruszona dziura w bunkrze?


    >
    >
    >
    >
    >
    >
    > > Czy taggo rodzaju wysokoenergetyczne zderzenia
    >
    > > uwzgledniajace rozwalki materialu daja sie
    >
    > > wogole wymodelowac i realnie policzyc
    >
    >
    >
    > Tak. Używa się do tego specjalistycznych programów
    >
    > i liczy takie porządne zderzenie godzinę albo miesiąc;)
    >
    >
    ale jak to sie mw robi ? post wyzej jest
    bardzo ciekawy sugeruje ze dyskretyzuje sie
    obiekty na siatki tyscecy punktow pozniej
    cos sie na tym iczy - ale jak ?


    >
    > > (np dla roznego rodzaju materialow pocisku
    >
    > > i sciany np drewno kontra drewno olow kontra
    >
    > > beton, diament kontra kamień itp)
    >
    >
    >
    > Niedawno ćwierć Polski żyło problemem drewno vs aluminium.
    >
    >
    :/ to nie jest nawet zly przyklad bo nie takiprosty i nie taki trudny chyba w sam raz

    dla gier typu crisis czy cos takiego

    nie jestesm przekonany ze w grach w realitime (frametime) nie daloby sie tego zrobic
    bo
    czasu na ramke jest moze faktycznie troche
    malo ale za to w grach mozna zalozyc dosyc
    drakonskie uproszczenia



  • 8. Data: 2013-05-16 14:17:10
    Temat: Re: fizyka rozwałki
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 16 maja 2013 10:19:37 UTC+2 użytkownik Tomasz Sowa napisał:
    > On 2013.05.16 09:23, firr kenobi wrote:
    >
    >
    >
    > > silniki fizyczne (te ktore kojarze) liczďż˝
    >
    > > glownie fizyke rigidbodis�w, tj np strzelenie
    >
    > > dzialem w dom ew moze zaowocowac tym ze
    >
    > > klocki ktorymi taki jest zasymulowany obsypalyby
    >
    > > sie na stos ;) jest to dosyc malo relalistyczne
    >
    > > ale zdaje sie ze obecne silniki nie liczďż˝ czegos
    >
    > > takiego jak fizyka pekniec czy przy duzej sile
    >
    > > uderzenia przemielenia pewnie czesci sciany nawet
    >
    > > w pyďż˝
    >
    >
    >
    > Nie zdajesz sobie sprawy jaka jest czasoch�onno�� takich oblicze�.
    >
    > Interesuj�ca cie dziedzina wiedzy to MES (metoda element�w sko�czonych),
    >
    > MEB (metoda element�w brzegowych) oraz MRS (metoda r�nic sko�czonych).
    >
    > Ale tego siďż˝ nie stosuje na potrzeby gier komputerowych.
    >
    >
    >
    > Zerknij tutaj:
    >
    > http://tmp.slimaczek.pl/tmp/mes-most/uklad_wyjsciowy
    .png
    >
    >
    >
    > Wyobra� sobie �e te strza�ki to rakiety uderzaj�ce w most ;)
    >
    > (te trzy strza�ki obok siebie to obci��enie r�wnomiernie roz�o�one).
    >
    > Tutaj s� pokazane odkszta�cenia i napr�enia:
    >
    > http://tmp.slimaczek.pl/tmp/mes-most/przemieszczenie
    .gif
    >
    > http://tmp.slimaczek.pl/tmp/mes-most/SX.GIF
    >
    > http://tmp.slimaczek.pl/tmp/mes-most/SY.GIF
    >
    > http://tmp.slimaczek.pl/tmp/mes-most/TY.GIF
    >
    >
    >
    > To by�o liczone na Pentium 200Mhz (w�asnym programem) prawie p� godziny:
    >
    > http://tmp.slimaczek.pl/tmp/mes-most/WYNIK.TXT
    >
    >
    >
    > Najwi�cej czasu zajmowa�o przerzucanie macierzy sztywno�ci do swapa i z
    >
    > powrotem (wtedy mia�em chyba 32MB ramu). Teraz mo�e to by si� policzy�o
    >
    > w kilka sekund ale w dalszym ci�gu nie jest to real-time. A ciebie
    >
    > interesuje jeszcze trudniejszy przypadek czyli uk�ady dynamiczne.
    >
    >

    tez mysle ze teraz to by zajelo pewnie gdzis tak pare sekund, mozesz pewnie uruchomic
    na
    obecnym kompie i zobaczyc

    ciekawy przyklad, ciekawie by bylo sie
    dowiedziec jak cos takiego sie liczy :
    stosuje sie jakies iteracje z delta_t i
    z serii tych iteracji generuje ten filmik

    do czego to wogole sluzy, da sie obliczyc
    pekniecia i pchac dalej symulacje z
    poprawnym uwzglednieniem pekniec?

    >
    > > Czy taggo rodzaju wysokoenergetyczne zderzenia
    >
    > > uwzgledniajace rozwalki materialu daja sie
    >
    > > wogole wymodelowac i realnie policzyc
    >
    > > (np dla roznego rodzaju materialow pocisku
    >
    > > i sciany np drewno kontra drewno olow kontra
    >
    > > beton, diament kontra kamieďż˝ itp) czy tez
    >
    > > modele te bylyby zbyt skomplikowane do
    >
    > > napisania vel zbyt czasochlonne do liczenia
    >
    > > w realtime
    >
    >
    >
    > Przyk�ad modelowania uk�adu lufa-pocisk:
    >
    > http://217.96.20.91/pdf/200706s33.pdf
    >
    >
    >
    > Jak rozszerzysz o �cian� i dom to daj zna� na grupie.
    >
    >


  • 9. Data: 2013-05-16 14:59:25
    Temat: Re: fizyka rozwałki
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-05-16 13:59, firr kenobi pisze:
    > W dniu czwartek, 16 maja 2013 12:41:08 UTC+2 użytkownik bartekltg napisał:

    >> Liczą, liczą.
    >>
    >> http://www.youtube.com/watch?v=bNNzRyd1xz0
    >>
    >>
    >
    > tu nie ma ani odksztalcen ani pekniec to sa
    > wlasnie jedynie zwykle klocki (z tym ze jest
    > zaimplementowana ta statyka stosów smieci co
    > podono nie jest latwe do zaimplementowania)

    Klocki ulegają zniszczeniu, rozsypują się. To chciałeś.


    > ale jak to sie mw robi ? post wyzej jest
    > bardzo ciekawy sugeruje ze dyskretyzuje sie
    > obiekty na siatki tyscecy punktow pozniej
    > cos sie na tym iczy - ale jak ?

    Tak, używa się MES (ang FEM) do symulowania
    dość ciężkich nieliniowych równań różniczkowych
    cząstkowych.
    Ale to jest ciężkie obliczeniowo i niepotrzebnie
    dokładne, nie tędy droga.



    >> Niedawno ćwierć Polski żyło problemem drewno vs aluminium.
    >>
    >>
    > :/ to nie jest nawet zly przyklad bo nie takiprosty i nie taki trudny chyba w sam
    raz
    > dla gier typu crisis czy cos takiego

    Oto przykład zdania z kosmosu.

    >
    > nie jestesm przekonany ze w grach w realitime (frametime) nie daloby sie tego
    zrobic bo
    > czasu na ramke jest moze faktycznie troche
    > malo ale za to w grach mozna zalozyc dosyc
    > drakonskie uproszczenia

    Nie znam gry, gdzie zniszczenia się symuluje.

    pzdr
    bartekltg




  • 10. Data: 2013-05-16 15:48:12
    Temat: Re: fizyka rozwałki
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 16 maja 2013 14:59:25 UTC+2 użytkownik bartekltg napisał:
    > W dniu 2013-05-16 13:59, firr kenobi pisze:
    >
    > > W dniu czwartek, 16 maja 2013 12:41:08 UTC+2 użytkownik bartekltg napisał:
    >
    >
    >
    > >> Liczą, liczą.
    >
    > >>
    >
    > >> http://www.youtube.com/watch?v=bNNzRyd1xz0
    >
    > >>
    >
    > >>
    >
    > >
    >
    > > tu nie ma ani odksztalcen ani pekniec to sa
    >
    > > wlasnie jedynie zwykle klocki (z tym ze jest
    >
    > > zaimplementowana ta statyka stosów smieci co
    >
    > > podono nie jest latwe do zaimplementowania)
    >
    >
    >
    > Klocki ulegają zniszczeniu, rozsypują się. To chciałeś.
    >
    >
    no raczej nie calkiem

    a w tym mesie te obliczenia miedzy wezlami
    sieci sa jakies skomplikowane analityczne czy
    tez raczej cos prostego ?



strony : [ 1 ] . 2 . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: