eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Bagażnik dachowy a aerodynamika
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 122

  • 1. Data: 2016-09-15 14:43:21
    Temat: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: q...@g...com

    Nie wydaje się Wam dziwne, że bagażniki dachowe montowane są odwrotnie niż powinny?
    Kształt/profil aerodynamiczny wskazywałby na konieczność montowania ostrym do tyłu a
    nie do przodu - vide choćby kształt kropli wody :-)


  • 2. Data: 2016-09-15 15:19:49
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 15.09.2016 o 14:43, q...@g...com pisze:
    > Nie wydaje się Wam dziwne, że bagażniki dachowe montowane są odwrotnie niż powinny?
    > Kształt/profil aerodynamiczny wskazywałby na konieczność montowania ostrym do tyłu
    a nie do przodu - vide choćby kształt kropli wody :-)
    >

    to z samochodami też spieprzyli sprawę, bo przód ostry, a tył obcięty :)

    --
    Pozdrawiam
    Łukasz


  • 3. Data: 2016-09-15 15:26:57
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: q...@g...com

    Ja bym tu analogii nie szukał. Inne względy mogą przemawiać za kaształtem aut... A
    bagażnik łatwo można zamontować inaczej


  • 4. Data: 2016-09-15 15:31:28
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 15 Sep 2016 05:43:21 -0700 (PDT), w
    <9...@g...c
    om>, q...@g...com
    napisał(-a):

    > Nie wydaje się Wam dziwne, że bagażniki dachowe montowane są odwrotnie niż powinny?

    > Kształt/profil aerodynamiczny wskazywałby na konieczność montowania ostrym do tyłu
    a nie do przodu - vide choćby kształt kropli wody :-)

    Patrz, w F1 widać też nie znają się na aerodynamice :)


  • 5. Data: 2016-09-15 15:33:18
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 15 września 2016 14:43:28 UTC+2 użytkownik q...@g...com napisał:
    > Nie wydaje się Wam dziwne, że bagażniki dachowe montowane są odwrotnie niż powinny?

    > Kształt/profil aerodynamiczny wskazywałby na konieczność montowania ostrym do tyłu
    a nie do przodu - vide choćby kształt kropli wody :-)

    Ten kształt kropli wody to jedno z kłamstw które się serwuje dzieciom w szkole.

    W zalezności od tego w stosunku do czego się rozpatruje opór aerodynamiczny optymalny
    kształt będzie inny.

    Najbardziej optymalny pod względem objętośći to rura, z zaokrąglonymi końcami.

    Patrz - korpus jumbojet-a.

    W praktyce niewielka różnica czy początek ostry czy okrągły.
    Ważne aby cienkie było raczej z przpdu bo wtedy zachowuje się stabilniej na wietrze.


  • 6. Data: 2016-09-15 15:48:52
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: quent <x...@x...com>

    On 15.09.2016 15:33, s...@g...com wrote:
    > W dniu czwartek, 15 września 2016 14:43:28 UTC+2 użytkownik q...@g...com
    napisał:
    >> Nie wydaje się Wam dziwne, że bagażniki dachowe montowane są odwrotnie niż
    powinny?
    >> Kształt/profil aerodynamiczny wskazywałby na konieczność montowania ostrym do tyłu
    a nie do przodu - vide choćby kształt kropli wody :-)
    >
    > Ten kształt kropli wody to jedno z kłamstw które się serwuje dzieciom w szkole.
    >
    > W zalezności od tego w stosunku do czego się rozpatruje opór aerodynamiczny
    optymalny kształt będzie inny.
    >
    > Najbardziej optymalny pod względem objętośći to rura, z zaokrąglonymi końcami.
    >
    > Patrz - korpus jumbojet-a.
    >
    > W praktyce niewielka różnica czy początek ostry czy okrągły.
    > Ważne aby cienkie było raczej z przpdu bo wtedy zachowuje się stabilniej na
    wietrze.

    O samolot - dobrzy przykład!
    Przekrój skrzydła samolotu jest niemal identyczny z wzorcem kształtu
    aerodynamicznego - tępe do przodu ostre do tyłu.



    --
    Pozdr.
    Q
    www.elipsa.info


  • 7. Data: 2016-09-15 15:54:40
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: quent <x...@x...com>

    On 15.09.2016 15:31, r...@k...pl wrote:
    > Thu, 15 Sep 2016 05:43:21 -0700 (PDT), w
    > <9...@g...c
    om>, q...@g...com
    > napisał(-a):
    >
    >> Nie wydaje się Wam dziwne, że bagażniki dachowe montowane są odwrotnie niż
    powinny?
    >> Kształt/profil aerodynamiczny wskazywałby na konieczność montowania ostrym do tyłu
    a nie do przodu - vide choćby kształt kropli wody :-)
    >
    > Patrz, w F1 widać też nie znają się na aerodynamice :)
    >


    Znają się. To bardziej złożony problem w przypadku aut. Ważne są też
    właściwości jezdne, rozłożenie środka cieżkości, hamulce powietrzne itp.

    A tu z naciskiem na aerodynamikę i znów coraz bliżej wzorca:
    http://forum.samochodyelektryczne.org/files/insight_
    tail_171.jpg

    Z tym, że ja o autach nie chciałem bo to nie do końca analogiczne.

    Zastanawiają mnie te bagażniki.

    --
    Pozdr.
    Q
    www.elipsa.info


  • 8. Data: 2016-09-15 15:57:49
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: quent <x...@x...com>

    On 15.09.2016 15:33, s...@g...com wrote:
    > W dniu czwartek, 15 września 2016 14:43:28 UTC+2 użytkownik q...@g...com
    napisał:
    > W zalezności od tego w stosunku do czego się rozpatruje opór aerodynamiczny
    optymalny kształt będzie inny.

    Mógłbyś jaśniej?

    --
    Pozdr.
    Q
    www.elipsa.info


  • 9. Data: 2016-09-15 16:04:41
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-09-15 o 15:48, quent pisze:
    > On 15.09.2016 15:33, s...@g...com wrote:
    >> W dniu czwartek, 15 września 2016 14:43:28 UTC+2 użytkownik
    >> q...@g...com napisał:
    >>> Nie wydaje się Wam dziwne, że bagażniki dachowe montowane są
    >>> odwrotnie niż powinny?
    >>> Kształt/profil aerodynamiczny wskazywałby na konieczność montowania
    >>> ostrym do tyłu a nie do przodu - vide choćby kształt kropli wody :-)
    >>
    >> Ten kształt kropli wody to jedno z kłamstw które się serwuje dzieciom
    >> w szkole.
    >>
    >> W zalezności od tego w stosunku do czego się rozpatruje opór
    >> aerodynamiczny optymalny kształt będzie inny.
    >>
    >> Najbardziej optymalny pod względem objętośći to rura, z zaokrąglonymi
    >> końcami.
    >>
    >> Patrz - korpus jumbojet-a.
    >>
    >> W praktyce niewielka różnica czy początek ostry czy okrągły.
    >> Ważne aby cienkie było raczej z przpdu bo wtedy zachowuje się
    >> stabilniej na wietrze.
    >
    > O samolot - dobrzy przykład!
    > Przekrój skrzydła samolotu jest niemal identyczny z wzorcem kształtu
    > aerodynamicznego - tępe do przodu ostre do tyłu.
    >
    >
    >
    Ale w profilu skrzydła chodzi o to, żeby wytworzyć siłę nośną, a nie
    żeby było opływowo...


  • 10. Data: 2016-09-15 16:10:13
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 15 Sep 2016 15:48:52 +0200, w <nre8rs$5l5$1@dont-email.me>, quent
    <x...@x...com> napisał(-a):

    > O samolot - dobrzy przykład!
    > Przekrój skrzydła samolotu jest niemal identyczny z wzorcem kształtu
    > aerodynamicznego - tępe do przodu ostre do tyłu.

    No cóż, ja słyszałem to samo -- ale o kadłubie, a nie o skrzydle.
    Skrzydło nie jest projektowane, aby było aerodymiczne.

strony : [ 1 ] . 2 ... 10 ... 13


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: