  • 1. Data: 2024-04-09 02:20:02
    Temat: BalkoNowy most -- osiągi
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    https://www.speedtest.net/my-result/d/c0f9fc07-092a-
    4780-a39f-144c9862e834

    https://www.speedtest.net/my-result/d/41f1c6b5-d769-
    4472-8845-f4d14bdb53c7

    https://www.speedtest.net/my-result/d/225cb30c-01c1-
    472a-873d-ff925a514f88
    tu ping spadł do 3ms -- 3.0coś ms

    https://www.speedtest.net/my-result/d/c783c626-6f82-
    42d3-ac65-96f059915e15
    3.18ms

    https://www.speedtest.net/my-result/d/28d1d387-516b-
    4a1e-962b-454e63947f79
    3.08ms

    https://www.speedtest.net/my-result/d/850784f2-4ff4-
    4fde-887a-7bfe9dadb5a2
    3.21ms

    Laptop jest podłączony do hybrydy miedzią 100Mb/s -- to maksymalna
    szybkość możliwa do uzyskania u mnie i nie wiem, przez co ograniczona.
    Dunaj ogranicza nocą do 100Mb/s -- czasami łączność jest zrywana.

    Podłączenie laptopa do APka via WiFi 150Mb/s daje nieco gorsze wynik niż
    powyższe, ale 60Mb/s wyciągam... Mnie zadawala stabilność, szybkość mnie
    tak sobie pociąga -- 20Mb/s mnie wystarcza...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 2. Data: 2024-04-14 06:02:52
    Temat: Re: BalkoNowy most -- osiągi
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 9 kwi 2024 o 02:20, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Laptop jest podłączony do hybrydy miedzią 100Mb/s -- to maksymalna

    Był podłączony podczas tamtych testów.

    > szybkość możliwa do uzyskania u mnie i nie wiem, przez co ograniczona.
    > Dunaj ogranicza nocą do 100Mb/s -- czasami łączność jest zrywana.

    Łączność Dunaja czasami jest zrywana.

    > Podłączenie laptopa do APka via WiFi 150Mb/s daje nieco gorsze wynik niż
    > powyższe, ale 60Mb/s wyciągam... Mnie zadawala stabilność, szybkość mnie
    > tak sobie pociąga -- 20Mb/s mnie wystarcza...

    Podczepiłem hybrydy TPlinka.

    lp~54~ha2.4-100-ha5.8~300~ha5.8-100-Ta-100-Tk-100-Du
    naj

    lp laptop
    ha hybryda
    Ta APek Tenda
    Tk APek TPlink
    - miedziane połączenie
    ~ WiFi
    54 WiFi 802.11g
    100 miedź 100 Mb/s (chyba FD)
    5.8 WiFi 5.8 GHz
    2.4 WiFi 2.4 GHz

    zlecałem mierzenie szybkości z hybrydy 2.4 GHz TPlinka

    Zlecałem mierzenie szybkości z hybrydy 2.4 GHz do moich
    APków na Pogodnej -- uzyskiwałem niemal za każdym razem
    szybkość przekraczającą 90 Mb/s, czasami ponad 99 Mb/s,
    sporadycznie w okolicy 35 Mb/s -- w tle wiele otwartych
    stron WWW... Szybkość do 1.1.1.1 wygląda tak samo... Do
    bliższej balkonowej hybrydy także miewam śmiesznie małe
    szybkości -- jakieś artefakty...

    Wnętrze jednej z hybryd źle wygląda -- później postawię
    fotki... Szybkość między dwiema hybrydami leżącymi obok
    siebie nie przekracza 3 Mb/s. Hybryda przegrzała się...
    Być może by wystarczyła wymiana tylko jednej ze starych
    hybryd -- wiszącej na Pogodnej, bliżej internetu...

    Szkoda, że czekałem z wymianą hybryd tak długo, ale
    dobrze, że wreszcie wymieniłem. Osiągi (stabilność,
    szybkość, pingi) zadowalają mnie w zupełności.

    Nie umiem zmierzyć szybkości pomiędzy hybrydami, ale
    chyba mogę uznać, że szybkość tę ogranicza przewodowa
    część 100 Mb/s. Mnie te osiągi satysfakcjonują... Oby
    te hybrydy nie popsuły się zbyt szybko -- wiszą ~tam,
    gdzie wcześniej wisiały hybrydy TPlinka. Są mniejsze,
    dlatego wiszą niezupełnie w tych samych miejscach. Są
    tak samo wystawione na atmosferyczne warunki, dlatego
    być może wisząca na Pogodnej (narażona na zachodzące,
    czy raczej południowe, ostre słońce) także przegrzeje
    się... Może nawet szybciej...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 3. Data: 2024-04-14 06:03:22
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

  • 4. Data: 2024-04-14 15:00:14
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 9 kwi 2024 o 02:20, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > tu ping spadł do 3ms -- 3.0coś ms
    > 3.18ms
    > 3.08ms
    > 3.21ms

    Średnio ;) pada deszcz -- ping wzrósł do 5 ms.
    4.82; 4.70; 4.54; 4.82 wg aplikacji Ookla zainstalowanej na laptopie.
    https://www.speedtest.net/pl

    Trudno zgadnąć, co wniosłaby porządna ulewa...

    -=-

    Spróbowałem brazylijskiego kanału 161 na częstotliwości 5.805 GHz
    -- sygnał spadł o około 20dB, ale łącze nadal poprawnie pracowało...
    Gdyby spadł o kolejne kilkanaście dB -- łączność mogłaby zostać zerwana.

    10db różnicy to dziesięciokrtoność
    20db różnicy to stukrtoność
    30db różnicy to tysiąckrtoność

    Normalnie używam kanału 136 na częstotliwości 5.680 GHz.

    Im wyższy kanał -- tym węższa strefa Fresnela, ale inne czynniki
    też wpływają na jakość połączenia -- choćby różne częstotliwości
    są różnie tłumione różnymi przeszkodami... SF kwadratowo zależy
    od częstotliwości, więc zmiana z 2.4 GHz na 5.68 GHz zmniejsza
    tę SF sqrt(5.68/2.4)=~1,54 razy czyli do ~0.65 -- być może więc
    na 136 kanale miałbym przed kilkunastu laty niemal czystą ISF.
    Teraz pomiędzy hybrydami są liściaste drzewa.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Strefa_Fresnela
    https://www.cyberbajt.pl/wiedza_obliczenia/4/
    wg tej strony promień ISF dla 5.6 GHz w połowie
    drogi między hybrydami wynosi [dokąd wynosi?] 2.6 metra

    dla 2.4 GHz to 3.98 metra w najszerszym miejscu

    Tak więc przechodząc z 2.4 GHz na 5 GHz: zmniejszyłem SF; zwiększyłem
    tłumienie; wyciszyłem brzęczenie Pszczoły, która być może za jakiś
    czas też będzie brzęczała na 5 GHz... Ale przede wszystkim chyba
    zmieniłem uszkodzoną hybrydę TPlinka na nową, chyba sprawną...

    https://pl.aliexpress.com/item/1005006285283784.html

    Nie poznałem symbolu itd... Nawet porządnego manualu nie mama; to, co
    przysłano, niewiele wyjaśnia i sugeruje mieużywanie do ,,przedłużania''
    internetu -- sugeruje lokalne (bez dostępu do internetu) łączenie kamer.

    -=-

    Deszcz tak sobie wpływa na osiągi -- spadek sygnału o ~2dB, nieznaczny
    wzrost opóźnień, łącze nadal stabilne, nie znam szyb_kości, bo Dunaj
    w dzień ją ogranicza...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 5. Data: 2024-04-15 18:59:53
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 14 kwi 2024 o 06:02, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Wnętrze jednej z hybryd źle wygląda -- później postawię

    https://ene.ct8.pl/bestia/8.jpg

    U góry hybryda wisząca na Krętej; u dołu fragment hybrydy
    wiszącej na Pogodnej.

    > fotki... Szybkość między dwiema hybrydami leżącymi obok
    > siebie nie przekracza 3 Mb/s. Hybryda przegrzała się...
    > Być może by wystarczyła wymiana tylko jednej ze starych
    > hybryd -- wiszącej na Pogodnej, bliżej internetu...

    To dotyczyło starych hybryd TPlinka.

    -=-

    Teraz wyniki nowych hybryd:

    https://ene.ct8.pl/bestia/y.jpg

    Z Relay DHCP nadal nie korzystam i raczej nie wiem, czy miałbym
    z tego pożytek. Do hybryd TPlinka mogłem dostać się pod prąd za
    sprawą przekierowania portów, czego tutaj nie potrafię uzyskać.
    (pomimo wg mnie poprawnych ustawień -- pod prąd nie mogę dostać
    się do obu nowych hybryd) Z Krętej mam dostęp do każdego mojego
    APka, choć APek TPlinka (bezpiecznik) często nie odpowiada...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 7. Data: 2024-04-17 19:01:14
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    Przypominam, że każdemu (nawet sobie) zabraniam czytania
    treści ograniczanych przeze mnie kwadratowymi nawiasami!

    W dniu 15 kwi 2024 o 18:59, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Teraz wyniki nowych hybryd:

    >           https://ene.ct8.pl/bestia/y.jpg

    Można spokojnie podnieść średnie wyniki Transmit CCQ powyżej 98%,
    ale teraz ściągnąłem moce po obu stronach do 6% i mam nieco ponad
    94%, co mi wystarcza. Oczywiście sygnał spadł do około -68dB. Oby
    te hybrydziątka nie popsuły się zbyt szybko. [elektryczna energia
    coraz droższa, więc trzeba wszędzie oszczędzać; trzeba jeszcze do
    owych oszczędności dołożyć Osłonowy dodatek kochanego rządu, gdyż
    gospodarka domaga się obrotów pieniądza...]

    --
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 6. Data: 2024-04-17 19:01:14
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>