  • 1. Data: 2024-04-27 21:08:57
    Temat: Nowy, "szybki "komputer AsRock nie posiada modułu TPM
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    Nowy, "szybki "komputer AsRock nie posiada modułu TPM 1.2.
    Niby taki nowoczesny, a nie można zainstalować Windows 11, bo komputer
    jest za słay i nie spełnia warunków?

    --
    animka

  • 2. Data: 2024-04-28 10:12:00
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 27.04.2024 o 21:08, Animka pisze:
    > Nowy, "szybki "komputer AsRock nie posiada modułu TPM 1.2.
    > Niby taki nowoczesny, a nie można zainstalować Windows 11, bo komputer
    > jest za słay i nie spełnia warunków?

    Jaki to komputer i po co Ci W11?

  • 3. Data: 2024-04-29 13:38:18
    Od: Tasiorsa <"tasiorsa!"@poczta.fm>

    W dniu 2024-04-27 o 21:08, Animka pisze:
    > Nowy, "szybki "komputer AsRock nie posiada modułu TPM 1.2.
    > Niby taki nowoczesny, a nie można zainstalować Windows 11, bo komputer
    > jest za słay i nie spełnia warunków?
    Pewnie masz nie włączony w Bios fTPM (AMD) PTT (Intel) i secure boot

    Krzysztof aka Tasiorsa

  • 4. Data: 2024-04-29 15:59:42
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 27.04.2024 o 21:08, Animka pisze:
    > Nowy, "szybki "komputer AsRock nie posiada modułu TPM 1.2.
    > Niby taki nowoczesny, a nie można zainstalować Windows 11, bo komputer
    > jest za słay i nie spełnia warunków?

    Można zainstalować Windows 11 bez TPM, tylko Ty nie umiesz:)

    --
    t0maszek

  • 5. Data: 2024-04-30 01:12:04
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 29.04.2024 o 13:38, Tasiorsa pisze:
    > Pewnie masz nie włączony w Bios fTPM (AMD) PTT (Intel) i secure boot

    Secure boot to mam włączony, resztę sprawdzę.... ale pewnie nie ma tego.

    --
    animka

  • 6. Data: 2024-04-30 01:14:29
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 29.04.2024 o 15:59, Tomaszek pisze:

    > Można zainstalować Windows 11 bez TPM, tylko Ty nie umiesz:)

    No nie umiem. ale mili panowie z Firmy przysłali mi specjalnego pendriwe
    do instalacji i "szafa gra" :-)

    --
    animka

  • 7. Data: 2024-05-04 16:09:29
    Od: Klakier <g...@p...pl>

    Animka:
    > Nowy, "szybki "komputer AsRock nie posiada modułu TPM 1.2.
    > Niby taki nowoczesny, a nie można zainstalować Windows 11, bo komputer
    > jest za słay i nie spełnia warunków?

    Producenci desktopowych płyt zidiocieli do sześcianu - ntp. w Gigabyte na
    laminacie jest gniazdo dla kości TPM, którą to dopiero w roku 2023 i 2024 trzeba
    dokupić sobie osobno.
    Skoro jedyny słuszny system operacyjny wymaga tego w aktualnej wersji do
    instalacji i działania [teoretycznie], to powinno to być - jak np. w laptopach -
    integrowane już out-of-the-box.
    Ja swoją kość TPM 2.0 dla Gigabyte B550 zakupić musiałem w sklepie z perfumerią
    (sic!), bo w żadnym "branżowym" typu xkom czy komputronik nie było. Co za
    idiotyzm totalny...

  • 8. Data: 2024-05-04 16:18:58
    Od: Klakier <g...@p...pl>

    Klakier:
> [...]
    > (sic!), bo w żadnym "branżowym" typu xkom czy komputronik nie było. Co za

    Oto i przytoczony przypadek:
    https://www.gigabyte.pl/products/page/mb/B550-AORUS-
    ELITE-AX-V2-rev-12/

    Na samym dole pośrodku jest gniazdo podpisane TPM. Co za debile. Myślałem, że
    krew mnie zaleje, jak musiałem tego dodatkowo szukać po sklepach i nigdzie nie
    było, przynajmniej na stanie.

  • 9. Data: 2024-05-04 16:37:23
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:v15fio$1867h$1@dont-email.me>
    user Klakier pisze tak:

> [...]
    > wersji do instalacji i działania [teoretycznie], to powinno to być
    > - jak np. w laptopach - integrowane już out-of-the-box.

    Nie powinno. Nie każdy chce mieć to gówno.

    Imho jeśli instalator wykryje TPM do akcji wkracza ten szajs Bitlocker
    i bez pytania szyfruje dysk. Po wyłączeniu znowu tracimy czas na
    odszyfrowanie.

    --
    Piter

    #kradno ale sie dzielo

  • 10. Data: 2024-05-05 12:38:42
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 04.05.2024 o 16:09, Klakier pisze:
> [...]
    > (sic!), bo w żadnym "branżowym" typu xkom czy komputronik nie było. Co za

    Jednak dobrze, że tego TPM w tym komputerze nie ma :-)
    Fajni panowie z Firmy sprzedażowej podeslali mi pendriwe, z którego
    moglam sobie to Win11 pro zainstalować (bez TPM). No i jest super!
    W sumie narazie jestem bardzo zadowolona z tego komputera i nie muszę
    korzystać z laptopa.

    Pozdrawiam,

    --
    animka