  • 1. Data: 2011-06-18 20:26:33
    Temat: Bateria termoelekryczna
    Od: "nenik" <n...@o...pl>

    &gt; Mam w planach sprobowac, na razie sprawa rozbija sie o palnik - nie

    &gt; potrafie zespawac tych drutow. A moze jak na elektronika przystalo

    &gt; zaczac od zrobieni spawarki TIG ?:-)

    &gt;

    Bierzesz menzurke , na dno kilka mL rteci , na to olej powiedzmy tyle aby
    przykryc cala rtec , skrecasz swoje 2 przewody .

    Do tego kondensator , na moje oko 4700uF/ 50V lub inne zrodlo pradu :), jeden
    biegun kondensatora laczysz przewodem do rteci a drugi biegun do termopary ,
    zanurzajac termopare w rteci robisz spaw . Opis pochodzi z ksiazki .
    Nie jestem pewien ale w minimalnym stopniu biegunowosc moze miec znaczenie .

  • 2. Data: 2011-06-18 20:39:14
    Temat: Re: Bateria termoelekryczna
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-06-18 22:26, nenik pisze:
    > &gt; Mam w planach sprobowac, na razie sprawa rozbija sie o palnik - nie
    >
    > &gt; potrafie zespawac tych drutow. A moze jak na elektronika przystalo
    >
    > &gt; zaczac od zrobieni spawarki TIG ?:-)

    Spawam często termopary na zwykłej szczotce węglowej wydartej z silnika.
    Wystarczy 30 V z autotransformatora i odrobina wprawy. Wprawdzie
    szczotka to nie czysty grafit, ale mnie nie interesuje dokładność więcej
    jak 1 cyfra po przecinku. W necie można znaleźć oferty na spawarki z
    elektrodą ze sproszkowanego grafitu.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 3. Data: 2011-06-18 20:44:03
    Od: mk <m...@o...pl>

> [...]
    > zanurzajac termopare w rteci robisz spaw . Opis pochodzi z ksiazki .
    > Nie jestem pewien ale w minimalnym stopniu biegunowosc moze miec znaczenie .

    Na pewno taka kolejność? Tj. zamykamy obwód w momencie zanurzenia?
    Troszkę ryzykowne...
    Zdecydowanie lepiej do zamykania obwodu wykorzystać tyrystor.
    Kondensator na moje oko tak o rząd wielkości większy - chociaż do
    drobnych drucików może i wystarczy.
    Zamiast rtęci łatwiej dostępny będzie roztopiony stop lutowniczy.

    pzdr
    mk