  • 1. Data: 2013-10-16 23:11:57
    Temat: Betroska?
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Kilka dni temu przechodzę sobie koło kontenera na śmieci, widać, że chyba
    się jakaś firma remontuje, czy przebudowuje, nieważne, chyba remont.
    Widzę kupę przewodu, ale okazał się tylko bialą izolacją, no, ok.
    Widzę wuchtę przewodu żółto-zielonego, sobie myślę, druta wyrzucili, to
    zgarnę, chodzi za mną kosz wielkanocny z takiego drutu, średnica jak widzę,
    idealna. A tu się okazuje, że to tylko izolacja. Ja wiem, że tu napięć
    wielkich być nie powinno. Ale myślę sobie, że kładzenie instalacji (jej
    części) przy użyciu gołych przewodów, to raczej do odpowiedzialnych nie
    należy... A ilość zdartej izolacji wyraźnie to sugeruje... Słusznie się
    krzywię? Że przewód ochronny będzie goły?

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 2. Data: 2013-10-16 23:25:15
    Temat: Re: Betroska?
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "ACMM-033" <v...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie należy... A ilość zdartej izolacji wyraźnie to sugeruje... Słusznie
    > się krzywię? Że przewód ochronny będzie goły?

    Nikt nie będzie sobie zwiększał ilości pracy i specjalnie zdzierał izolację.
    Robotnicy albo potrzebowali koniecznie gołego drutu do prac budowlanych albo
    w skupie więcej płacą za miedź bez izolacji. :)

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 3. Data: 2013-10-17 02:07:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
    >Nikt nie będzie sobie zwiększał ilości pracy i specjalnie zdzierał
    >izolację. Robotnicy albo potrzebowali koniecznie gołego drutu do prac
    >budowlanych albo w skupie więcej płacą za miedź bez izolacji. :)

    Podejrzewam to drugie.

    J.

  • 4. Data: 2013-10-17 08:52:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.10.2013 23:11, ACMM-033 pisze:

> [...]
    > odpowiedzialnych nie należy... A ilość zdartej izolacji wyraźnie to
    > sugeruje... Słusznie się krzywię? Że przewód ochronny będzie goły?

    Jak pisali inni - zapewne jest to izolacja ze starej instalacji, a miedź
    poszła do skupu.

    Jak ktoś regularnie złomu nie oddaje to mógłby się mocno zdziwić, ile
    można na złomie zarobić ;)

    Kiedyś wywiozłem kilkanaście starych akumulatorów z UPSów i zostałem tak
    właśnie zaskoczony - ponad 200zł wyszło.

    Miedź też jest zaskakująco droga. Dlatego kradną (kiedyś w okolicy jakiś
    matoł chciał ukraść kawałek podziemnego ze średnim napięciem).

  • 5. Data: 2013-10-17 09:45:11
    Od: Budyń <b...@r...pl>

> [...]
    > należy... A ilość zdartej izolacji wyraźnie to sugeruje... Słusznie się
    > krzywię? Że przewód ochronny będzie goły?

    a jakie napięcia sa na przewodzie ochronym, ze tak sie oburzasz? :-)

    b.

  • 6. Data: 2013-10-17 21:10:56
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    wiadomości news:l3o1fr$bto$1@node2.news.atman.pl...

    > Jak pisali inni - zapewne jest to izolacja ze starej instalacji, a miedź
    > poszła do skupu.

    Być może, ale... biała izolacja świeżusieńka, ochronna tym bardziej, nie
    sądze, aby ktoś kupował kabel po to, aby go rozczłonkować i opierdzielić na
    złomie. Chyba, że jumany... To zdecydowanie nie był stary kabel, to była
    nówka sztuka. Dużo sztuki. Ale za mało na sensowną cenę na złomie.

    > Jak ktoś regularnie złomu nie oddaje to mógłby się mocno zdziwić, ile
    > można na złomie zarobić ;)

    Nie zarzekam się, że nie! Ale cuś mi to za świeżo wygląda na wyrwaną używkę.
    Poza tym sam budynek ma ok. 10 lat zaledwie.

    > Kiedyś wywiozłem kilkanaście starych akumulatorów z UPSów i zostałem tak
    > właśnie zaskoczony - ponad 200zł wyszło.

    Widzę, że dobrze po fajansach się gapić, kilka akusów zebrać, by kupić sobie
    jedną świeżynkę :) (ja więcej nie potrzebuję)
    Tylko, czy oni to powyrywają, czy wziąć młota i to porozpieprzać, a do złomu
    pojechać z samym ołowiem?

    > Miedź też jest zaskakująco droga. Dlatego kradną (kiedyś w okolicy jakiś
    > matoł chciał ukraść kawałek podziemnego ze średnim napięciem).

    Nie dziwota. Co zobaczę jakiś telewizor na fajansie, to jest wykastrowany z
    cewek odchylających. Empirycznie stwierdziłem, że nie wytrzyma dłużej, niż
    6-12 godzin, potem na pewno ktoś go wykastruje. Raz udało mi się przechwycić
    jednego malucha przed takim zdarzeniem, umyłem go ciepłą wodą spod
    prysznica, skoro i tak miał pójść na rozwał, to nie miałem nic do stracenia.
    Po osuszeniu nadal źle. Ale go nie złożyłem i po kilku dniach... ożył,
    sprawdzony, działa pięknie.
    Kable... kolega z jednej centrali opowiadał mi, że gdzieś kradziono
    notorycznie kabel do któregoś miasta, podchodzacego pod dawny CWW, to
    wreszcie firma się wkurzyła i postawiła radiolinię. W jakiejś wsi podobna
    sytuacja, tym razem ofiarą padał światłowód, po kilku daremnych naprawach
    zwrócono się do lokalnego proboszcza, ten na kazaniu niedzielnym pokazał
    kawałek takiego kabla, powiedział, że miedzi nie zawiera i nie ma sensu
    kraść, bo się na złomie nie sprzeda, czy jakoś tak. Po kazaniu kradzieże
    ustały...
    Znajomy podesłał mi kiedyś fotkę, gdzie 2 gości jumało kabel podziemny przy
    wyjściu na słup i skończyło się to dla nich staniem się pieczenią, w pełnym
    tego słowa znaczeniu, zdjęcia (dwie sztuki) dla bardzo odpornych - widok był
    bardzo wyraźny i szczegółowy. Udało mi sie ustalić, którędy płynął prąd i
    chyba, jak "spłonęli". Szkoda mi było chyba tylko ich rodzin. A mnie nawet
    nie zrobiło się słabo, choć lekko nie było, byłem w stanie spokojnie
    przyjrzeć się sytuacji i sporo wylukać.
    Zastanawiam się, jak to jest w KRLD, bo wiem, że w krajach muzułmańskich
    prawa dłoń lewa stopa, czy jakoś tak...
    Zastanawiam się też, jak to jest z tymi skupami, czy tego naprawdę nie da
    się kontrolować, czy tylko się "nie chce", władzom, czy komu tam ta
    powinność jest przypisana... Czy może sądom, co to policaj się natrudzi,
    prokurator się natrudzi, a sąd fiut - wypuszcza "z wolnej stopy" (tu
    pacnięcie ręką o rękę w geście "tumikaktus").
    Za to do pierdla trzeba posadzić babinę, co zajumała bułeczkę za niecałą
    złotówkę, bo głodna...
    Ale dyskusję o priorytetach zostawię na później.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 7. Data: 2013-10-17 21:15:54
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    > powinność jest przypisana... Czy może sądom, co to policaj się natrudzi,
    > prokurator się natrudzi, a sąd fiut - wypuszcza "z wolnej stopy" (tu

    słyszałem ze jak ktos ukradnie transformator (warty naście tysięcy) w celu
    wybebeszenia z miedzi to oskarża sie go jedynie o wartosc miedzi w skupie
    czyli kilkaset złotych. No jesli tak to sie kradziezom nie dziwie...

    b.

  • 8. Data: 2013-10-17 21:25:49
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-10-17 21:10, ACMM-033 pisze:

> [...]
    > na złomie. Chyba, że jumany... To zdecydowanie nie był stary kabel, to
    > była nówka sztuka. Dużo sztuki. Ale za mało na sensowną cenę na złomie.

    Kupuje właściciel a sprzedaje robotnik :)

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 9. Data: 2013-10-17 23:36:03
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Mario" <m...@...pl> napisał w wiadomości

    > Kupuje właściciel a sprzedaje robotnik :)

    Niby tak... ale to robotnik-pipa, skoro dajmy na to, za 5 zyla opyla metr
    kabla na złomie, zamiast "na lewo" położyć ten kabel u kogoś za 50 zyla metr
    :)) Chce mieć na flachę? To niech "uczciwie" kombinuje, zamiast iść na
    łatwiznę, bo tak zamiast na dobrą gorzałę, to styknie mu najwyżej na jakieś
    sikane piwo... :P

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 10. Data: 2013-10-17 23:53:42
    Od: morghul <m...@t...pl>

    > zamiast iść na łatwiznę, bo tak zamiast na dobrą gorzałę, to styknie mu
    > najwyżej na jakieś sikane piwo... :P

    To zależy ile tego kabla podprowadzą, kilka dni temu robiłem porządki i
    wywoziłem trochę śmieci, ścinki kabli albo kable z demontażu, głównie
    UTP i koncentryki do WLAN i za kg dają niecałe 4zł, za miedź zdaje się
    że 16zł, akumulatory kwasowe 2zł. Tak jak Andrzej pisze wyżej, takie
    porządki mogą być bardzo opłacalne.

    Znajomy jakiś czas temu wystawił pod śmietnik dwa stare akumulatory
    samochodowe po ok. 100Ah, jak mu uświadomiłem że to było warte koło
    stówki w skupie to do tej pory nie może odżałować tych 5 flaszek ;).