  • 1. Data: 2019-12-09 14:41:40
    Temat: Bezkarne odholowanie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/612161
    ,holowanie-kierowcy-brak-oplata-odbior-samochod.html

    "Przypomnijmy: w grudniu ub.r. Trybunał Konstytucyjny uchylił przepisy
    ustawy - Prawo o ruchu drogowym, które przewidywały, że pojazd
    usunięty z drogi pozostaje na parkingu strzeżonym wyznaczonym przez
    starostę do czasu uiszczenia opłaty za jego odholowanie i parkowanie
    (zazwyczaj to kilkaset złotych).
    Mówiąc prościej - trzeba oddać samochód nawet wtedy, gdy właściciel
    nie zapłacił za odholowanie i parking. I właśnie te zasady weszły w
    życie 13 września

    - Obecnie właściciel otrzymuje potwierdzenie wydania pojazdu, które
    zawiera wezwanie do uiszczenia opłaty oraz pouczenie, że brak zapłaty
    spowoduje wszczęcie postępowania cywilnego - mówi Włodzimierz Tutaj z
    UM w Częstochowie.
    Władze Gdańska informują nas, że od momentu odebrania samochodu
    rozpoczyna się siedmiodniowy okres na uiszczenie opłaty.

    Jakie są efekty tych zmian? Karolina Gałecka ze stołecznego Zarządu
    Dróg Miejskich (ZDM) mówi, że w okresie 13 września - 27 października
    kierowcy odebrali 2460 odholowanych wcześniej samochodów. Z tego
    opłaconych w chwili odbioru było 978. W aż 1482 przypadkach (60 proc.)
    kierowcy opłat nie uiścili, co oznacza, że sprawy te zostaną
    przekazane do dalszej egzekucji administracyjnej. 63 pojazdy pozostały
    nieodebrane i nieopłacone."

    Inne zrodla mowia, ze w obecnych przepisach, a raczej ich braku, nie
    wystepuje termin, wiec decyzje administracyjna nalezy zaraz
    oprotestowac, żądając podania podstawy prawnej na termin :-)

    Wpisujcie miasta, które łamia prawo :-)

    J.

  • 2. Data: 2019-12-09 16:07:43
    Temat: Re: Bezkarne odholowanie
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 09.12.2019 o 14:41, J.F. pisze:
> [...]

    Karolina Gałecka ze stołecznego Zarządu Dróg Miejskich (ZDM) mówi, że w
    okresie 13 września - 27 października kierowcy odebrali 2460
    [...]
    W Bydgoszczy do 30 października usunięto 86 pojazdów, z czego odebrano z
    parkingu 77.
    [...]
    Z kolei w Gdańsku w okresie od 13 września do 28 października odholowano
    144 pojazdy, z których odebrano 116, [...]

    To w Warszawie odholowuje się 20x więcej, niż w Gdańsku?
    Gdzie tam taki wielki parking jest?

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 3. Data: 2019-12-09 19:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik LEPEK g...@w...pl ...

    > To w Warszawie odholowuje się 20x więcej, niż w Gdańsku?
    > Gdzie tam taki wielki parking jest?

    Albo raczej: kto prowadzi ten biznes parkingowo holowniczy...?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."

  • 4. Data: 2019-12-10 15:57:27
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-12-09 o 19:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik LEPEK g...@w...pl ...

    > Albo raczej: kto prowadzi ten biznes parkingowo holowniczy...?

    Nie będziesz mógł wyjechać ze swojego garażu/parkingu, bo szlachcic
    pozostawił swojego Dżipa, to się zapytasz.

  • 5. Data: 2019-12-10 16:05:07
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Uważaj, żeby przypadkiem na Twoje wezwanie nie przyjechali.

    -----

  • 6. Data: 2019-12-10 17:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > Nie będziesz mógł wyjechać ze swojego garażu/parkingu, bo szlachcic
    > pozostawił swojego Dżipa, to się zapytasz.

    Zazdroszcze ci takiego podejscia.
    Mi w któryms momencie zycia przeszło :(

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,

  • 7. Data: 2020-01-23 08:16:52
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-12-10 o 16:05, ąćęłńóśźż pisze:
    > Uważaj, żeby przypadkiem na Twoje wezwanie nie przyjechali.
    >

    > -----

    Przyjechali po 2 dniach. Stał już inny, ale się załapał.

  • 8. Data: 2020-01-23 15:36:59
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-12-10 o 17:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > Zazdroszcze ci takiego podejscia.
    > Mi w któryms momencie zycia przeszło :(

    Na początek może wystarczy karny kutas?