  • 1. Data: 2019-12-07 22:38:01
    Temat: Akcyza na auto z UK
    Od: K <n...@e...com>

    Witam,
    Od pol roku nie ma chetnych na moje Signum, ktorego uzywalem w UK.
    Wpadlem na pomysl, ze oddam je za darmo bratu, ktory mieszka w PL. Jak
    wyglada oplata akcyzy przy darowiznie lub przy mieniu przesiedlenczym w
    przypadku gdy nadal mieszkam w UK, a brat w PL?
    pozdrawiam.

  • 2. Data: 2019-12-08 10:58:29
    Temat: Re: Akcyza na auto z UK
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-12-07 o 22:38, K pisze:
> [...]
    > wyglada oplata akcyzy przy darowiznie lub przy mieniu przesiedlenczym w
    > przypadku gdy nadal mieszkam w UK, a brat w PL?

    Oddanie za darmo to jest darowizna. Obłozona akcyzą wg wartości rynkowej.
    Mienie przesiedleńcze (nie wiadomo czy spełniasz warunki) wyklucza się
    raczej
    z przekazaniem pojazdu osobie trezciej
    nie mówiąc już o pozostawaniu nadal w UK.
    Jednym słowem kaskada myśli, które przyszły Ci do głowy,
    żeby ominąć akcyzę prowadzi do rozwiązań sprzecznych,
    których nie ma w przepisach.
    Akcyza od samochodów osobowych to kilka artykułów -
    przeczytaj i przeanalizuj - wtedy dopasujesz swoje pomysły do przepisów,
    tak żeby uzyskać najkorzystniejsze podatkowo wyniki.

  • 3. Data: 2019-12-08 16:08:48
    Od: t-1 <t...@t...pl>

> [...]
    > wyglada oplata akcyzy przy darowiznie lub przy mieniu przesiedlenczym w
    > przypadku gdy nadal mieszkam w UK, a brat w PL?

    akcyza zależy od silnika i wartości samochodu.
    Dla pojemności mniejszej od 2 litrów jest 3,1% wartości.
    Powyżej 2l wynosi 18,6%.
    Jak stary samochód ma na dodatek kierownicę z prawej to wartość jest
    groszowa np. 1000zł.
    Bratu można dać darowiznę bez podatku do wartości 9637zł.
    Dla samochodu wartego 1000zł. Akcyza max. 186zł.
    Więc co tu kombinować?

  • 4. Data: 2019-12-08 17:08:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 7 Dec 2019 21:38:01 +0000, K napisał(a):
    > Od pol roku nie ma chetnych na moje Signum, ktorego uzywalem w UK.
    > Wpadlem na pomysl, ze oddam je za darmo bratu, ktory mieszka w PL. Jak

    A po co mu taki .... prezent ?

    > wyglada oplata akcyzy przy darowiznie lub przy mieniu przesiedlenczym w
    > przypadku gdy nadal mieszkam w UK, a brat w PL?

    Jesli cena rynkowa niska, to moze mu po prostu sprzedaj.
    Akcyza 3.1% dla silnikow ponizej 2 litrow.
    Tylko uwazaj - umowe musicie spisac poza granicami RP :-)

    A nie musisz w UK jakos wyrejestrowac ?
    Moze przyjedz na swieta i rozebrac na czesci, lub skorzystac z takich
    "kupie kazde auto". Warte bedzie ... pewni tyle, co w UK :-)

    J,

  • 5. Data: 2019-12-08 18:12:14
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2019-12-08 o 17:08, J.F. pisze:

    > Tylko uwazaj - umowe musicie spisac poza granicami RP :-)

    A to ciekawe.
    Coś więcej w temacie?

  • 6. Data: 2019-12-08 19:31:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 8 Dec 2019 18:12:14 +0100, t-1 napisał(a):

    > A to ciekawe.
    > Coś więcej w temacie?

    Jesli umowa jest spisana w Polsce, to dodatkowo nalezy zaplacic PCC.
    A jak poza, to nie :-)

    A jak jeszcze kolega sam przyjedzie do brata tym samochodem, i dopiero
    mu sprzeda, to kolega a nie brat jest sprowadzajacym.
    I to kolega powinien zaplacic akcyze, a nie brat :-)

    Wiec trzeba uwazac co sie wpisuje w papiery :-)

    J.

  • 7. Data: 2019-12-08 20:34:46
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 07.12.2019 o 22:38, K pisze:
    > Wpadlem na pomysl, ze oddam je za darmo bratu, ktory mieszka w PL.

    BTW, bratu nie będzie przeszkadzać, że kierownica po prawej?

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Tomczyk

  • 8. Data: 2019-12-09 02:33:29
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na pl.misc.samochody.prawo J.F. pisze tak:

    > A jak jeszcze kolega sam przyjedzie do brata tym samochodem, i
    > dopiero mu sprzeda, to kolega a nie brat jest sprowadzajacym.
    > I to kolega powinien zaplacic akcyze, a nie brat :-)

    koledzy to są na elektrodzie ;)

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 9. Data: 2019-12-09 09:55:01
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Dlaczego nie ma chętnych?
    Vauxhalle nie w cenie?

    -----

  • 10. Data: 2019-12-09 14:31:48
    Od: K <n...@e...com>

    On 09/12/2019 08:55, ąćęłńóśźż wrote:
    > Dlaczego nie ma chętnych?
    > Vauxhalle nie w cenie?
    >

    > -----

    Nie wiem. Generalnie wiecej jest zawracaczy dupy, ktorzy by chcieli za
    darmo i jeszcze zebym zaprowadzil auto z Cambridge do Manchesteru.
    Wystawilem na Autotraderze - dwa kontakty. Jeden to Rumun, ktory mial
    przyleciec specjalnie po ten samochod ale sluch po nim zaginal dzien przed.
    Wystawilem na lokalnej grupie FB przez konto mojej partnerki bo sam nie
    posiadam i oprocz tych zainteresowanych ja bylo kilku zawracaczy dupy na
    zasadzie czy da sie o polowe taniej, czy sie zmiesci betoniarka bo to
    dla meza budowlanca. Wystawilem na Gumtree i to jest k*rwa dramat.
    Najpierw jakies proby scamu na lewe przelewy z Paypala, a pozniej
    zaytania czy dalej akutalne i po potwierdzeniu telefony z call centre
    czy bralem udzial w wypadku, ktory nie byl z mojej winy. Oprocz mojego,
    ktory jako jedyny jest wyrozniony na autotraderze cala reszta wisi
    niezmiennie od x czasu.