  • 1. Data: 2012-07-20 13:47:37
    Temat: Bezlusterkowiec Canona
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    http://www.engadget.com/2012/07/20/canon-eos-m-possi
    ble-leak/
    Tylko, że jak cena będzie - zapewne - wyższa niż 1000D oraz będzie miał
    inny bagnet to kto to kupi? Nawet jeżeli będzie przejściówka z EF-S na EF-M
    (zapewne w zaporowej cenie, jak zwykle...)

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 2. Data: 2012-07-20 13:58:34
    Temat: Re: Bezlusterkowiec Canona
    Od: "Agent" <w...@o...eu>

> [...]
    > EF-M
    > (zapewne w zaporowej cenie, jak zwykle...)

    A czy cena bezlustrkowców konkurencji jest taka jak najtańszych lustrzanek
    tejże konkurencji? Bo chyba również nie.

  • 3. Data: 2012-07-20 14:09:55
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 20 Jul 2012 13:58:34 +0200, Agent napisał(a):

    > A czy cena bezlustrkowców konkurencji jest taka jak najtańszych lustrzanek
    > tejże konkurencji? Bo chyba również nie.

    Konkurencja rzadko ma lustrzanki, zwłaszcza z możliwościami takimi jak
    1000D i w cenie 1000D.
    Oprócz tego posiadacze sprzętu konkurencji rzadko mają jakiś zestaw dobrych
    obiektywów, które teoretycznie mogłyby pasować do bezlusterkowca, więc
    bezlusterkowiec nie będzie potencjalnie fajną spacerową alternatywą jaką
    mógłby byc ten Canon.

  • 4. Data: 2012-07-20 14:24:07
    Od: Pawel Gancarz <y...@t...pl>

    W dniu 2012-07-20 14:09, Waldek Godel pisze:

> [...]
    > obiektywów, które teoretycznie mogłyby pasować do bezlusterkowca, więc
    > bezlusterkowiec nie będzie potencjalnie fajną spacerową alternatywą jaką

    Mam poważne wątpliwości co do tych walorów spacerowych zestawu
    bezlusterkowiec + szkło od lustrzanki. Jak dla mnie, same wady:
    rozmiar całości niewiele mniejszy, dużo gorsza ergonomia.
    --
    We all go a little mad sometimes.
    Norman Bates

  • 5. Data: 2012-07-20 14:28:04
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 20 Jul 2012 14:24:07 +0200, Pawel Gancarz napisał(a):

    > Mam poważne wątpliwości co do tych walorów spacerowych zestawu
    > bezlusterkowiec + szkło od lustrzanki. Jak dla mnie, same wady:
    > rozmiar całości niewiele mniejszy, dużo gorsza ergonomia.

    Zawsze będa lepsze niż to samo szkło i duże body. Oprócz tego szkło od
    lustrzanki niekoniecznie od razu znaczy 300L. Może znaczyć np. szeroki kąt.
    Albo dobra stałka 50 mm.

  • 6. Data: 2012-07-20 14:38:07
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    W dniu 2012-07-20 14:28, Waldek Godel pisze:

    > Zawsze będa lepsze niż to samo szkło i duże body. Oprócz tego szkło od
    > lustrzanki niekoniecznie od razu znaczy 300L. Może znaczyć np. szeroki kąt.
    > Albo dobra stałka 50 mm.

    Duże body daje wygodny uchwyt i wygodę. Mała dupka (a'la NEX) i duży
    obiektyw to zaprzeczenie wygody.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "It is not always the majestic concerns of Imperial ministers which

  • 7. Data: 2012-07-20 14:46:27
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

> [...]
    > EF-M
    > (zapewne w zaporowej cenie, jak zwykle...)

    Tu więcej zdjęć:
    http://www.canonrumors.com/2012/07/new-canon-eos-m-w
    ith-ef-m-mount/

    Ze zdjęć wynika że sensor jest wielkości APS-C

    No i w zestawie jasna 35'tka

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 8. Data: 2012-07-20 15:29:56
    Od: Pawel Gancarz <y...@t...pl>

    > Zawsze będa lepsze niż to samo szkło i duże body.

    A kto mówi o dużym body? Wymiar wzdłuż osi obiektywu będzie praktycznie
    ten sam, pozostałe nieco mniejsze, za cenę dramatycznego pogorszenia
    uchwytu.

    > Oprócz tego szkło od
    > lustrzanki niekoniecznie od razu znaczy 300L. Może znaczyć np. szeroki kąt.
    > Albo dobra stałka 50 mm.

    Nie bardzo kojarzę mały, niezły i lekki szeroki kąt w bagnecie EF.
    50 mm byłoby OK, ale IMHO mocno ogranicza.

  • 9. Data: 2012-07-20 15:57:28
    Od: Jiff <j...@g...pl>

    Na tamtych zdjęciach widać, że aparacik nie ma nawet prostej rolki do
    wyboru trybów...

  • 10. Data: 2012-07-20 16:14:22
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-07-20 14:09, Waldek Godel pisze:
    > Konkurencja rzadko ma lustrzanki, zwłaszcza z możliwościami takimi jak
    > 1000D i w cenie 1000D.

    Te możliwości są zmarnowane. Mało pikseli, nowoczesna konstrukcja -
    powinno być z 8 czystych EV, a jest cieniutko. Akurat konkurencja ma w
    tej chwili, fakt że nieco droższw, ale znacznie lepsze D3200, D5100 i
    coś tam u Pentaxów, a także i u Soniaczy.

> [...]
    > obiektywów, które teoretycznie mogłyby pasować do bezlusterkowca, więc
    > bezlusterkowiec nie będzie potencjalnie fajną spacerową alternatywą jaką

    Na pewno odpadnie powszechny problem z ff. Trudno rzec, jak z szybkością
    pracy ze szkłami ef(s), ale do widoczków będzie dobrze. Generalnie
    popieram choć chyba już nie kupię... choć jeśli będzie tani, może się
    przeproszę z Canonem?

    --
    pozdrawia Adam
    /amerykańscy naukowcy odkryli, że stres jest niezdrowy/