  • 1. Data: 2017-05-06 01:51:58
    Temat: Bezpieczeństwo przede wszystkim :)
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    ...czyli zapewne materiał ćwiczebny do przerobienia 1 prawa Kirchhoffa :)
    https://www.o2.pl/galeria/raz-podlaczonego-telefonu-
    juz-nie-odzyskasz-6114426614703745g
    (może się nie uruchomić pod starą Operą, pod Fx chodzi)

    --
    "Jeśli przyjmiesz do siebie zabiedzonego psa i sprawisz,
    że zacznie mu się dobrze powodzić - nie ugryzie cię.

  • 2. Data: 2017-05-08 14:08:52
    Temat: Re: Bezpieczeństwo przede wszystkim :)
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    HF5BS <h...@...pl> wrote:

    > ...czyli zapewne materiał ćwiczebny do przerobienia 1 prawa Kirchhoffa :)
    > https://www.o2.pl/galeria/raz-podlaczonego-telefonu-
    juz-nie-odzyskasz-6114426614703745g

    E tam, ładowarka to nie czajnik.

    Za to bardzo podoba mi się zdjęcie 6.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 3. Data: 2017-05-08 18:41:17
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości

    juz-nie-odzyskasz-6114426614703745g

    > E tam, ładowarka to nie czajnik.

    Ziarko do ziarka i będzie miarka...

    > Za to bardzo podoba mi się zdjęcie 6.

    A mnie także drugie (siódme też niczego sobie, ociec, prać?), no,
    towarzystwo, obiad podano, myjemy ręce!
    4 i 8 mam nadzieję, że padać (jak na 9) nie będzie...
    Mawia sie niekiedy, że Rosja, to stan umysłu, ale to fajni ludzie, tylko
    polityków mają... no, dyplomatycznie zamilknę, wolę spotkać się z Wanią, czy
    Saszą i napić się trochę wódki :)

  • 4. Data: 2017-05-08 20:20:00
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 8 May 2017 12:08:52 +0000 (UTC), Adam Wysocki napisał(a):

    > E tam, ładowarka to nie czajnik.
    > Za to bardzo podoba mi się zdjęcie 6.

    Niedobór gniazdek to typowy problem w wielu hostelach w Europie. Od
    kilku lat radzę sobie z tym, wożąc ze sobą własny rozgałęźnik:
    http://transport.prohost.pl/kolejowy/pliki/imgp9977.
    jpg

    Pasuje to do chyba wszystkich gniazdek na kontynencie, podpinając się
    przelotowo do zajętego już gniazdka, mam jedno dodatkowe dla siebie do
    dyspozycji oraz możliwość podłączenia ładowarki do aparatu (wtyczka typu
    "ósemka"). W ubiegłym roku "złodziejka" w ramach redukcji wagi otrzymała
    gniazdka w wersji montowanej na panel, z solidną izolacją w trzech
    warstwach.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 5. Data: 2017-05-09 14:05:22
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    HF5BS <h...@...pl> wrote:

    juz-nie-odzyskasz-6114426614703745g

    > Ziarko do ziarka i będzie miarka...

    Niech ładowarka ciągnie i 20W. Połączmy razem 10 - mamy 200W. Nadal nie
    tak wiele, zaledwie ~1A.

    > 4 i 8 mam nadzieję, że padać (jak na 9) nie będzie...

    Przynajmniej byłoby ciekawie :)

    > Mawia sie niekiedy, że Rosja, to stan umysłu, ale to fajni ludzie, tylko
    > polityków mają... no, dyplomatycznie zamilknę, wolę spotkać się z Wanią, czy
    > Saszą i napić się trochę wódki :)

    Politycy wszędzie stuknięci.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 6. Data: 2017-05-09 14:07:02
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    badworm <n...@p...pl> wrote:

    > Niedobór gniazdek to typowy problem w wielu hostelach w Europie. Od
    > kilku lat radzę sobie z tym, wożąc ze sobą własny rozgałęźnik:
> [...]

    Też zawsze wożę, ale nie taki - przedłużacz-listwę 3 metry. Przydatne jak
    jest tylko jedno gniazdko, np. z daleka od łóżka, a chcesz podłączyć
    telefon i coś jeszcze. W sumie jedno gniazdko przy wtyczce, żeby zrobić
    przelot (złodziejkę) też nie byłoby takie głupie.

    Ale ja to tylko po Polsce :)

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 7. Data: 2017-05-09 16:40:22
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    juz-nie-odzyskasz-6114426614703745g

    > Niech ładowarka ciągnie i 20W. Połączmy razem 10 - mamy 200W. Nadal nie
    > tak wiele, zaledwie ~1A.

    Przy wilgoci uzbieram. O wydajność to ja się specjalnie nie obawiam. Jednak
    starałbym się unikać takiego zagęszczenia. Podepnijmy te 10 razem do kotki,
    i kotkę do gniazdka, nie byłbym pewien, czy nie wypnie jakiejś eski, coś
    przecież musi naładować kondzioła w przetwornicy?

    > Przynajmniej byłoby ciekawie :)

    Wstrząsające... :P :)

    > Politycy wszędzie stuknięci.

    Ja serio czasem myślę, jakby się przenieść do +850, czyli tez do .kp (swoją
    drogą, polecam filmy usera "pozdro z KRLD"), jak w porzekadle o pewnej
    zalecie ulicy jednokierunkowej - że pieszy przynajmniej wie, z której strony
    go przejadą.
    Czasem usiłuję naszych porównać do ichnich... ale zaraz albo głowa zaboli,
    albo "narkolepsja" dopadnie - komputer białkowy wskazuje wysokie obciążenie
    procka i wyłącza system z powodu przegrzania.
    A jednym z powodów jest to, że nie jest tam tak najebane reklamami, a
    budynki, mimo nieraz osobliwych kształtów, nie cierpią na coś, co ja nazywam
    "syndrom psa architekta".
    Hmm... to już może lepiej tego Wanię i połóweczkę na zaczątek? :)
    A nasi politycy... czasem mam chęć sprzedać im takie coś, z nimi w roli
    głównej biernej:
    http://media.photobucket.com/user/lisamarie_1268/med
    ia/Patriotic/dogpoopingonbinladin.jpg.html

  • 8. Data: 2017-05-11 15:41:31
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    HF5BS <h...@...pl> wrote:

> [...]
    > i kotkę do gniazdka, nie byłbym pewien, czy nie wypnie jakiejś eski, coś
    > przecież musi naładować kondzioła w przetwornicy?

    Pewnie wypnie. Kiedys robilem testy pewnych urzadzen (pobieraly ok. 12V
    1A), mialy takie male, impulsowe zasilacze wtyczkowe. Bylo ich 10 sztuk.
    Przy podlaczaniu po kolei wszystko OK, ale przy podlaczeniu calej "kotki"
    do gniazdka wywalalo bezpiecznik, trzeba bylo pojedynczo.

> [...]
    > zalecie ulicy jednokierunkowej - że pieszy przynajmniej wie, z której strony

    Bez przesady...

    > Czasem usiłuję naszych porównać do ichnich... ale zaraz albo głowa zaboli,
    > albo "narkolepsja" dopadnie - komputer białkowy wskazuje wysokie obciążenie
    > procka i wyłącza system z powodu przegrzania.

    Wg mnie nie ma porownania.

    > A jednym z powodów jest to, że nie jest tam tak najebane reklamami, a
    > budynki, mimo nieraz osobliwych kształtów, nie cierpią na coś, co ja nazywam
    > "syndrom psa architekta".

    Nie ma reklam, bo nie ma nic w sklepach... nie chcialbym tam zyc.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

    Wysłano z telefonu bez polskiej klawiatury, przepraszam za brak polskich znaków

  • 9. Data: 2017-05-11 22:53:45
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

> [...]
    > Przy podlaczaniu po kolei wszystko OK, ale przy podlaczeniu calej "kotki"
    > do gniazdka wywalalo bezpiecznik, trzeba bylo pojedynczo.

    O właśnie, przy takim drzewie wzrasta ryzyko, że gdzieś styk jest mikry,
    taki ledwoledwo, jak to jest od tyłu, to jak wszystko dziabnie, to dobrze,
    jak eska wypnie, a nie np. coś zaiskrzy i przy okazji upali, a nawet
    podpali.

    > Bez przesady...

    Chodziło mi o przewidywalność. Równie dobrze, mogła by to być jakaś bezludna
    (ale taka żeby naprawdę) wysepka, gdzie antena w górę, fotobateria na dachu,
    akumulator w małej siłowni, a do sklepu coś tam mieć. I zwierzęta, plus
    święty spokój od ludzi. Najwyżej przyjaciół ugościć.

    > Wg mnie nie ma porownania.

    Dziś znów sie lekko przegrzałem (24.5 w pomieszczeniu) i już, jazda ze
    spaniem.

    > Nie ma reklam, bo nie ma nic w sklepach... nie chcialbym tam zyc.

    Jak to nie ma, jak jest? (inna sprawa, jak bardzo uprzywilejowane te sklepy,
    ile ich jest, co w którym dają i ile to kosztuje)
    Tak na dzień dobry parę filmów: (nie tylko ze sklepem w tle)
    https://www.youtube.com/watch?v=zg1_A4Rgwjk
    https://www.youtube.com/watch?v=eS11ClimSao
    To u nas w Warszawie nie do pomyślenia:
    https://www.youtube.com/watch?v=W3TBR_aaTF0
    i w ogóle... po prostu polecam obejrzeć w wolnych chwilach także pozostałe
    filmy. I gorąca prośba - słuchajcie uważnie, co mówi Emil o tym, co pokazuje
    w filmach, a nie zapierać się "bo amerykańce pokazali".
    A... ichnie Centrum Nauki... nasz Kopernik chowa się przy nim, jak mysz
    zapędzona do dziury:
    https://www.youtube.com/watch?v=VkiWfR36hxQ
    Ichnie ZOO (i nie tylko):
    https://www.youtube.com/watch?v=ogH9WUb9W8A
    Wiedzieliście, że tam mają polonistykę?
    https://www.youtube.com/watch?v=PregaJckMBw

    Kupić baterię (CR2032)? Zastawę stołową? Pralkę (i to taką wypasioną)? Buty?
    https://www.youtube.com/watch?v=aRYJ9u0sEE4

    Sklep komputerowy?
    https://www.youtube.com/watch?v=FtDWYzwwuUs

    Spożywczak (coś, jak nasz Uniwersam, tylko bogaciej), tu zgoda, ze jedzie
    propagandą na milę:
    https://www.youtube.com/watch?v=Qh_TLMxlWpk

    Kupić samochód?
    https://www.youtube.com/watch?v=EqSODQMTvBU

    W ogóle, hasło dla YT (bez cudzysłowów) "pyongyang shop".

    Mnie dużo nie potrzeba. Kupić coś na śniadanie, obiad, kolację, napić się
    piwa, zapuścić Red Star Linux (tak, mają swojego Pingwina, kosztuje OIDP
    5$), kupić kartę KoryoLink do aparatu Arirang AS1201 (wykastrowany jedynie z
    WiFi i GPSa, BT ma, ale chyba niekompatybilne, robiony jest w Chinach).
    Ja trochę tu i tam poczytałem, polukałem filmów (tak, filmy Fidyka, z Yodok
    Stories włącznie, uwzględniłem w rozważaniu), zanim napisałem "chciałbym tam
    pomieszkać". Psa mieć, kota pogłaskać, da się. Ino, jak trudno utrzymać i
    np. leczyć takie stworzenie.
    Głowa boli?
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Generic_paracetam
    ol_dprk.jpg
    itd.
    Warto samemu rozpoznawać ten kraj, a nie opierać się wyłącznie na tym, co
    serwują światowe media.
    Pewne rzeczy wiem też od bliskiej mi osoby, która tam była tak ok. 20 lat
    temu... nawet 25, bo jeszcze metro w Wa-wie nie jeździło (a ichnie już tak)
    A na koniec - trochę relaksu na plaży (prawda, mało tam luda, ALE PARAWANÓW
    NIE MAAAA!!!):
    https://www.youtube.com/watch?v=4kppvaMBb-g
    Odbywają się tam też pokazy lotnicze (Wonsan), na które Koreańczycy
    zapraszają.

    I to na razie tyle. Jedyne, co na razie jest na minus, to nie bardzo widzę
    szansy otrzymania tam pozwolenia radiowego (choć może, jakby ładnie poprosić
    i się pokajać, etc. to kto wie?), choćby czasowego. Wspominany swego czasu
    P5RS7, który miał stamtąd pracować, wydaje mi się fałszywką (BTW
    ZTCWyśledziłem, gościu, który miał stamtąd pracować, Rosjanin, siedzi teraz
    w kiciu).

    Ja w każdym razie, zamierzam tam kiedyś pojechać (kwestia kasy i wolnego
    czasu, przy okazji pofociłbym trochę okazów przyrodniczych, rośliny,
    zwierzęta, pogodę...) i zobaczyć z bliska, na własne oczy, skonfrontować z
    tym, co się wokół mówi.
    Bo na razie jestem dopiero w trakcie rozkminy i nie czuję się uprawniony ani
    do powiedzenia, że tam jest wszystko, ani, że tam niczego nie ma.

  • 10. Data: 2017-05-11 23:20:03
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 09.05.2017 14:07, Adam Wysocki wrote:

    > W sumie jedno gniazdko przy wtyczce, żeby zrobić
    > przelot (złodziejkę) też nie byłoby takie głupie.

    Wymień wtyczkę na taką:

    http://elektrycznyoswietlenie.pl/p294,wtyczka-wtu-16
    ug-uni-schuko-z-gniazdem.html

    --