  • 1. Data: 2015-08-03 15:07:54
    Temat: Blat drewniany klejony - DIY
    Od: wolim <w...@i...pl>

    Siemka.

    Czy ktoś z Was próbował zrobić własnoręcznie klejony blat z drewna?

    Stawiam właśnie grilowędzarnię i tak sobie wymarzyłem, że zrobię blat roboczy
    drewniany. Ponieważ nie potrzebuję niewiadomojakiej powierzchni (około 90x90),
    postanowiłem wykonać sam klejonkę. Wiem, że są w sprzedaży gotowe blaty, ale trzeba
    kupić całe 2,7 metra albo sobie zrobić na zamówienie, co kosztuje krocie.

    Pomyślałem, że posklejam kontrłaty w kupę, potem dotnę na wymiar, przeszlifuję i
    potraktuję jakimś olejem.

    Czy ktoś z Was robił coś podobnego i może doradzić na co zwrócić uwagę lub
    ewentualnie przestrzec? :)

    Pozdrawiam,
    MW

  • 2. Data: 2015-08-03 15:31:18
    Temat: Re: Blat drewniany klejony - DIY
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "wolim" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Pomyślałem, że posklejam kontrłaty w kupę, potem dotnę na wymiar,
    > przeszlifuję i potraktuję jakimś olejem.
    > Czy ktoś z Was robił coś podobnego i może doradzić na co zwrócić uwagę lub
    > ewentualnie przestrzec? :)

    Jak nie masz prasy, odpowiedniego stołu z klinami albo odpowiednio długich
    ścisków to do ściągnięcia tych listew razem na czas klejenia możesz użyć
    pasów jak do transportu ładunku.

    Druga sprawa chyba oczywista ale na wszelki wypadek wspomnę: użyj kleju
    wodoodpornego :-)

    Trzecia: przygotuj się na zabawę aby tak powstały blat ładnie zeszlifować
    (kontrłaty nie są co do milimetra tej samej szerokości).

    A tak w ogóle to ja bym zaczął od zapytania w firmie która zajmuje się
    montażem kuchni/blatów - może mają ścinki i odstąpią za pół darmo :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2015-08-03 15:38:33
    Od: wolim <w...@i...pl>

    W dniu poniedziałek, 3 sierpnia 2015 15:31:21 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    >
    > A tak w ogóle to ja bym zaczął od zapytania w firmie która zajmuje się
    > montażem kuchni/blatów - może mają ścinki i odstąpią za pół darmo :-)

    Dzięki za uwagi. Też myślałem, żeby popytać o ścinki, ale po pierwsze nie mam ochoty
    na dzwonienie i tłumaczenie, a po drugie - zrobić samemu, to jest coś :)

    Jeśli chodzi o szlifowanie, to mam szlifierkę taśmową, więc myślę, że się szybko
    uwinę. Klejenie planowałem, tak jak piszesz, na ścisk pasami.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 4. Data: 2015-08-03 15:45:37
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie próbowałem ale kiedyś tam obok mojgo wasztatu był stolarz i na ploty się
    chodziło. Przy mnie robił drewnianą płytę do pomnika, takiego na cmentarzu. Drewno
    heblował tam gdzie miało być klejone. Potem te powierzchnie potraktował heblem do
    canowania. Miał taki hebel co małe rysy robił. Poukładał według sobie znanegoo
    algorytmu żeby się jak najmniej paczyły i nie pękały. Chyba to ułożenie ważne bo
    sporo czasu ma na tym zeszło. Rozrobił klej kazeinowy i skleił. Pytałem dlaczego
    kazeinowy a nie jakiś nowocześniejszy. Odpowiedzia że kilkadziesiąt lat ma być na
    powietrzu i kazeinowy jest sprawdzomy a innych w takim długim czasie nie sprawdzał.
    Potem to ścisnął wielkimi ściskami stolarskimi. Było ich tyle że wolnego miejsca
    pomiędzy mimi nie było. Za kilka dni na grubościokę i szlifierkę taśmową, prztszedł
    plastyk co dłutkami wydłubał co tam klient sobie wymyślił żeby mu przyjemniej było
    pod płytą leżeć i laierowanie jakimś tylko jemu znanym specyfikiem. Pamiętam że wtedy
    ta płyta kosztowała mnóstwo kasy bo zrobiona była z jakiegoś afrykańskiego jasnego
    drewna. Do konserwacji zalecił klientowi używanie dobrego wosku samochodowego.

  • 5. Data: 2015-08-03 19:10:23
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 03.08.2015 o 15:07, wolim pisze:
    > Siemka.
    >
    > Czy ktoś z Was próbował zrobić własnoręcznie klejony blat z drewna?
    Tak, parę razy. zawsze z takich desek jak się podłogi robi - pióro-wpust
    kleiłem je wikolem, skręcałem wkrętami. ostrożnie z pasami, bo jak
    "przegniesz" to blat wygniesz w łuk.
    jak chcesz to mogę Ci zrobić fotki tego blatu/stołu
    ToMasz

  • 6. Data: 2015-08-03 19:29:14
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 3 Aug 2015 06:07:54 -0700 (PDT), wolim napisał(a):

> [...]
    potraktuję jakimś olejem.
    > Czy ktoś z Was robił coś podobnego i może doradzić na co zwrócić uwagę lub

    Obejrzyj sobie to:
    http://imgur.com/a/wXSuB
    autorowi nie zależało na idealnej powierzchni.

    Do długich zacisków jest fajny patent mocowany na zwykłą rurę:
    http://www.amazon.com/gp/product/B0000224C9/ref=s9_t
    op_hd_bw_g469_i6?pf_rd_m=ATVPDKIKX0DER&pf_rd_s=merch
    andised-search-2&pf_rd_r=1RQ80WF5BZMSN2MCJRA0&pf_rd_
    t=101&pf_rd_p=2126174922&pf_rd_i=553154
    ale musiałbyś poszukać tego u nas.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 7. Data: 2015-08-03 19:42:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie zależało czy nie umiał albo nie mial czym zrobić.