  • 1. Data: 2016-10-12 20:35:24
    Temat: Blue zarowki
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    http://motofocus.pl/nowosci/16246/zarowki-osram-w-te
    chnologii-laserowej-ablacji

    I to mi sie podoba - polaczenie przyjemnego z pozytecznym.

    Dla nieklikatych: OSRAM Night Breaker Laser ma niebieska powloke na
    bance, ale laserowo usunieta w kluczowych punktach, zeby nie blokowala
    doplywu swiatla tam gdzie trzeba :-)

    Swoja droga - moze to faktycznie lepsze zarowki ?
    Zachowujac wymagany przez homologacje strumien maksymalny moga lepiej
    swiecic tam gdzie potrzeb (tzn producent uwaza za wazne).

    Tylko czemu mam jakies dziwne wrazenie, ze wymaga to reflektora
    kompatybilnego z pomyslem producenta ?

    J.

  • 2. Data: 2016-10-13 00:05:09
    Temat: Re: Blue zarowki
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 12 Oct 2016 20:35:24 +0200, J.F. napisał(a):

> [...]
    > swiecic tam gdzie potrzeb (tzn producent uwaza za wazne).
    >
    > Tylko czemu mam jakies dziwne wrazenie, ze wymaga to reflektora

    Też się kiedyś nad tym zastanawiałem i wydaje mi się, że np. dla żarówki H4
    chyba każdy reflektor musi działać z grubsza tak samo żeby działało
    mijania/drogowe w sensowny sposób.

    Ale tam gdzie światła mijania są na jednowłóknowej żarówce chyba może być
    różnie - w szczególności może być klasyczny reflektor, a może być projektor
    z soczewką. I tu już chyba światło przechodzące przez bańkę żarówki w
    określonym miejscu, może być kierowane w różne miejsca na drodze.

  • 3. Data: 2016-10-13 09:14:36
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2016-10-12 o 20:35, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Dla nieklikatych: OSRAM Night Breaker Laser ma niebieska powloke na
    > bance, ale laserowo usunieta w kluczowych punktach, zeby nie blokowala

    Tu masz test tego i zachowanie na drodze.
    https://www.youtube.com/watch?v=iMyehxZR3h8

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 4. Data: 2016-10-13 09:28:58
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 12.10.2016 o 20:35, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Dla nieklikatych: OSRAM Night Breaker Laser ma niebieska powloke na
    > bance, ale laserowo usunieta w kluczowych punktach, zeby nie blokowala
    Ja z kolei nie rozumiem fanów niebieskiego koloru. Każdy, kto nie spał
    na zajęciach z fizyki w podstawówce wie, jak wygląda widmo światła z
    żarówki i wie, że niebieski filtr zatrzymuje dłuższe fale świetlne,
    których jest najwięcej. Nie widzę tu żadnego sensu poza bełkotem
    marketingowym.
    Jacek
    PS
    fajna nazwa Night Breaker Laser.
    Proponuję dodać jeszcze XXL Turbo Power

  • 5. Data: 2016-10-13 09:38:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-10-13 o 09:28, Jacek pisze:
    > Każdy, kto nie spał na zajęciach z fizyki w podstawówce wie, jak wygląda
    > widmo światła z żarówki i wie, że niebieski filtr zatrzymuje dłuższe
    > fale świetlne, których jest najwięcej.

    Każdy, kto ma choć IQ wyższe od 80 wie, że to co wyżej napisałeś to
    bzdura. Jakie kompleksy leczysz takimi stwierdzeniami?

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2016-10-13 10:48:19
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 13.10.2016 o 09:38, Liwiusz pisze:

    > Każdy, kto ma choć IQ wyższe od 80 wie, że to co wyżej napisałeś to
    > bzdura. Jakie kompleksy leczysz takimi stwierdzeniami?

    Cenię Twoje posty na p.s.prawo i gdzie indziej, ale tu się nie popisałeś.
    Jacek

  • 7. Data: 2016-10-13 10:56:59
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2016-10-13 09:38, Liwiusz wrote:

    > Każdy, kto ma choć IQ wyższe od 80 wie, że to co wyżej napisałeś to
    > bzdura. Jakie kompleksy leczysz takimi stwierdzeniami?

    A poza inwektywami jakieś konkrety? W czym Jacek nie ma racji?

  • 8. Data: 2016-10-13 15:44:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Każdy, kto ma choć IQ wyższe od 80 wie, że to co wyżej napisałeś to
    > bzdura. Jakie kompleksy leczysz takimi stwierdzeniami?

    Wygłupiłeś się.

    A co do wątpliwości przedpiscy to przychodzi mi do głowy wytłumaczenie -
    _być_może_ ta żarówka wytwarza większy strumień świetlny niż pozwala
    norma, a wycięcie przez niebieski filtr "cieplejszej" części widma
    powoduje, że sumarycznie strumień na zewnątrz jest taki jak dopuszcza
    norma. A w niebieskamwym widzimy (albo marketingowcy tak twierdzą)
    lepiej. Albo po prostu kojarzy się z kseonem, wiec... dla co
    poniektórych jest po prostu ładniejszy.

    Shrek.

  • 9. Data: 2016-10-13 17:50:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >światła z żarówki i wie, że niebieski filtr zatrzymuje dłuższe fale
    >świetlne, których jest najwięcej. Nie widzę tu żadnego sensu poza

    Niebieski ladniej wyglada, a przede wszystkim - jak drogie ksenony,
    taki jest sens dla fanow :-)

    Natomiast tu - jesli podkrecili sama zarowke tzn wlokno, emituje
    wiecej swiatla (kosztem zywotnosci), obcieli je niebieska banka, a
    wiec spelniaja normy,
    ale w niektorych kierunkach banka nie obcina - to w tych kierunkach
    moze byc lepiej niz ze "zwyklej zarowki".
    I to juz nie jest belkot.

    >fajna nazwa Night Breaker Laser.
    >Proponuję dodać jeszcze XXL Turbo Power

    Spokojnie, nazw musi na wiele lat starczyc :-)

    J.

  • 10. Data: 2016-10-13 17:55:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    et...
> [...]

    >żarówki H4
    >chyba każdy reflektor musi działać z grubsza tak samo żeby działało

    No, cos w tym jest. Faktycznie musi wykorzystywac przeslone w samej
    zarowce.
    Ale o o ile pamietam - czesto byla na samym szkle swiatla jakies rozne
    grubosci, i tez chyba ksztaltowaly wiazke.

> [...]
    >z soczewką. I tu już chyba światło przechodzące przez bańkę żarówki w
    >określonym miejscu, może być kierowane w różne miejsca na drodze.

    A tu jak na zlosc - dostepne H4 i H7 ...

    J.